Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
K-ina

Inlägg av K-ina »

Ja men DET var ju ett förslag som heter duga!

Nu har vi klarat upp det barntillåtna firandet med köpepizza och läskeblask trots att det bara är tisdag.

Gustav ville få sina tänder borstade i pappas säng. Pappa lät sig övertalas och Gustav sa:
- Mamma ligger i din säng också ibland!

Är han profet? :lol: 8) :shock:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Gablex

Inlägg av Gablex »

Åh så kul K-ina! Låter ju som ett perfekt arrangemang! Det är det mysigaste som finns att träffas sådär som på en date mitt på dagen, tycker jag (fortfarande efter 18 år *hjälp* och 3 barn tillsammans)! Vi går ibland och tar en kaffe innan arbetsdagen drar igång. De där korta stunderna gör underverk för relationen!

Jannika, where do I sign?! Du är ju för go! :heart: Såklart är mina tre ungar gudomligt vackra, men de hade bara lite tur i gen-lotteriet :lol: :lol: :lol: :!: Och du har ju FYRA sådana :wink:

Kan man be att få en tumme eller två hållen imorgon? Jag har en stor presentation på jobbet och jag fruktar att det gasas motorsågar lite här och var just nu... :roll: Jag har två alternativa taktiker; antingen ska jag skriva en lapp och ha framför mig på bordet där det står "VAD ÄR VIKTIGT I LIVET?", eller så ska jag ta på mig knappen som jag har fått av min kollega och som det står "Shut the f*ck up" på och flasha om de andra deltagarna blir för jobbiga... :lol: Messerschmitter-genen gillar inte kritik :twisted: :wink: :D
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D K-ina!
Grattis till maken, och familjen! Vad skönt!
Anton är ordentligt introducerad på biblioteket härhemma nu. Han smiter in innanför lånedisken så fort han kommer åt :lol: . Till allas förtjusning (i min värld iaf...). Det är ett ganska litet bibliotek, så det gör nog inget. Idag fick han också låna sina första böcker :!:

:D Gablex: håller tummen för dig imorgon!

:D Jannika, här kommer länk!
http://www.ditthoroskop.nu/se/nya_systemet.htm
Har ingen aning om hur seriöst det är...

Hur vet man om namnet/namnen är balanserade då?? På ovanstående sida står det ju lite bra och lite mindre bra om varje siffra. Jag tycker mitt favoritförslag låter helt balanserat, och det fick samma nummer som mitt näst bästa förslag. Vill du höra namnen kan jag pm:a 8) .

Puss på er allihopa, och tack för att ni skriver så roligt allihopa. Jag har tappat den förmågan i trötthetsdimman :sleep: :)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej vänner!
Gablex skrev:Jag har två alternativa taktiker; antingen ska jag skriva en lapp och ha framför mig på bordet där det står "VAD ÄR VIKTIGT I LIVET?", eller så ska jag ta på mig knappen som jag har fått av min kollega och som det står "Shut the f*ck up" på och flasha om de andra deltagarna blir för jobbiga... Messerschmitter-genen gillar inte kritik
:lol: :lol: :lol: Du är ju för rolig! Jag gissar att du är gravid igen. Jag säger som Päivi, varför kan man inte få/ta allt? Kör båda! :D

K-ina, hur gick det med hånglandet? Eller blev det bara tandborstning av alltihopet? :lol:

Tack JennyH för länk, jag ska kolla den sen när jag har tid. PM:a förslag så ska jag kolla och försöka förklara. Kram!

Och var är den rundlagda katten nu då?.... Tassat in på förlossningen måntro?

Kram alla gulliga!

Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Och vad händer här då? :)

Har varit borta för länge men det är bara för att jag ränner i Schweiz och sjunger emellanåt. 8) Katolska bröllop och grejer. :P

Uppdater mig! :D Läslat... :oops:
K-ina

Inlägg av K-ina »

OK. Jag uppdaterar Jannika och Päivi... Vi borstade bara tänder igår - somnade bums! Sova-hela-natten ni vet! :lol: :lol: :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: :lol:
K-ina skrev:Vi borstade bara tänder igår - somnade bums! Sova-hela-natten ni vet!
Är du OCKSÅ gravid? :lol:

Och var är katten? Kattunge på vääääääg......
Jannika

Inlägg av Jannika »

Välkommen tillbaka Päivi! Du dyker upp precis när jag citerat dig. :shock: Vad sägs om den laws of attraction? 8) Du är efterlängtad! :heart:
Bibban

Inlägg av Bibban »

Ifrån surkål till majrova är väl inte steget särskilt långt, eller...?
Köpte en sådan(majrova) idag. Men vad gör jag med den? Har letat runt, men inte hittat nåt intressant. Godast låter att koka och äta med en liten klick smör? Nån som har nåt bättre förslag?
Väntar hungrigt!
Kram Bibban
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol:

Jaha - folk sover, föder barn samt äter surkål. 8) Låter helt klart som min tråd, ja. :P

Jag tänker ta ett varmt bad med en ny bok som dök upp i posten i dag - så jag återkommer liiite senare... 8)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heeeeej Bibban! :D Varmt välkommen! :heart: Majrovor har jag dålig koll på måste jag säga. Jag vet inte ens om jag någonsin satt tänderna i en dylik? :-k Men ALLA rotfrukter är ju godast kokta med smör och lite salt. Prova det! Är det nån som har ett bättre recept kan det vara Fjällan och TorpSara.

Päivi min vän, vad har du nu för intressant lektyr? Något att tipsa om? Just ödle-delen av trådnamnet är lite underrepresenterad tycker jag. :lol:

Fast nu kom jag på att de med hjälp av ödlorna uppfunnit nåt sorts tejp som kommer att göra kirurgtråd överflödig i framtiden. Tejpen är uppbyggd på samma sätt som ödlornas häft-fötter och den neutraliseras i kroppen efterhand. Fiffigt! som Jander skulle ha sagt.

Och katten föder inte barn, hon har bara främmande ikväll. Va?

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nä - den här boken hoppar vi i den här tråden tror jag - :roll: den är inte ens minimalt ödlebaserad eller relaterad - vilket borde vara ett kriterium. 8) Facklitteratur för tråkigt fackfolk - helt enkelt. :roll:

SÅ över till mer spännande ämnen! :D

Vatten! :D

FÅR jag kackla lite om vatten, vattenkristaller och HADOvatten :?:

Intresse :?:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

men mariorna då...? :cry:

/Fjällmor (som har sjukstuga)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Fast vatten lät ju väldigt spännande! :D
Bibban

Inlägg av Bibban »

Hej Jannika!
Tror nog att min majrova kommer att spisas med salt o smör. Ser fram emot det. Spännande med nya smaker!!

Lektyr jag njuter av just nu är Annas novellsamlingar. Vilka mästerverk! Har läst och njutit tidigare och nu försöker jag "betygsätta" för kommande nyutgivning. Det är inte lätt, men det är himla kul! Det gläder mig verkligen att snart får fler möjlighet att läsa!!!! Novellerna skrevs för en del år sedan men ni har mitt ord på att de verkligen håller fortfarande!!!!

Från det ena till det andra. Ska lägga på sommardäcken i morgon. Hörde just att det väntas snö.....Bra tajming!

Kram
Bibban
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"