Mycket blod, men jag lyckades behålla mitt lugn och med hjälp av storebror 5år klarade vi krisen galant!
Till en början blev han lite orolig av allt blod och undrade om lillebror skulle dö nu...jag förklarade att det skulle han inte men kanske vi skulle behöva åka till doktorn och plåstra om honom och nu behövde jag hjälp för att klara detta.
Jag placerade mig halvliggandes i soffan med lillebror på rygg ovanpå mig (de var enda sättet att få honom att ligga ner). Storebror hämtade tryckförband som jag höll på pannan, han letade upp min telefon och slog numret till mormor och lämnade över luren till mig när hon svarade(mormor är erfaren sköterska och har jobbat på KAVA i många år, dessutom bor hon bara 1km bort). Han hämtade Nalle Puh, glasspinne och satte på Teletubbies för att lugna lillebror, hämtade mera tryckförband, höll brorsans hand och sjöng Trollmor för honom och sprang sedan ner och låste upp dörren för mormor när hon kom.
När blodet stillade sig kunde vi se att det inte behövde sys utan räckte att lägga på förband och jag är så stolt över min stora kille som verkligen gjorde en insats, utan honom hade det inte gått!