Överraskningarnas dagar....

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Sussi

Överraskningarnas dagar....

Inlägg av Sussi »

Det är det, att ha en 15-månaders dam i huset :!: Man vet aldrig vad som kan hända...

Dagen börjar med frukost, Maja sitter i barnstolen och hojtar "Ooooooscht" (hon älskar ost!), med en oäten macka i handen och fyra ostskivor i magen... Jag tar fram brödrosten. I den ligger fyra plastskedar och en smörkniv :? Maja dränker sin macka i vatten, frukosten är avklarad :!: "Tat tat" för maten, ner från stolen och så torka munnen och händerna - själv - på handduken som hänger vid spisen,

Dagen rullar vidare. Vi bäddar. Under Williams kudde ligger sex klädnypor, tre till återfinns i komposthinken :!: I tvättkorgen hittar jag min plånbok, men jag tror inte vi behöver tvätta våra pengar :D :wink:

När vi ska gå ut är plötsligt mina skor för små... Nähä, det var visst bara två stora suddgummin som låg längts fram :!:

Hemma igen vinkar vi till hundarna i fönstret innan Maja sover middag. Jag röjer lite, plockar bort plastmuggar från skrivaren, böcker som ligger i tvättmaskinen och en hög hårsnoddar från badkaret :D Sätter mig vid datorn och läser om alla andra Barnaboksbarn, som orädda och fulla av upptäckarlust överraskar sina föräldrar på liknande sätt som Maja :!:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Kit

Inlägg av Kit »

=D> Härlig berättelse, Sussi! Livet är gott!
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Låter som du haft en toppendag :D Låter verkligen helt underbart. Jag förstår hur nöjd den lilla är med sig själv efter sitt hårda arbete med att placera allt på rätt plats. Så härlig berättelse. :D

Brödrosen är verkligen läskig och det gäller där att kolla innan kontakten åker i. Jag hittade telefonen där en dag... :D

Kram :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Karolina

Inlägg av Karolina »

Underbart :D :D

En arbetskamrat lämnade in familjens video som slutat fungera. I den låg ett par skivor föredetta falukorv. :?
Tre flickor, 90, 00, 04
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

:lol: :lol: :lol: Precis därför vi har glasdörrar på vår TV-bänk :D
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"