Ojoj..vad inspirerad jag blir!!! Allt pyssel med både hem och trädgård har legat på is i några år men nu börjar jag bli lite sugen på det igen. Tack för det Tessan! Och alla andra!
Tessan, vår stora bok fanns här när vi flyttade in...och murgrönan med...
Helt otroligt vilket jobb gamle Alf som hade huset innan har lagt ner...åsså mycket som vi fått lägga igen. Vi har haft grävmaskiner här inne
Han var sjuk de sista åren och alla dessa land visade sig mer eller mindre vara överväxta med kirs. Vi redde inte upp det...
När grävmaskinen var inne så kom det så mycket pensionärer (som jag aldrig sett varken före eller efter detta..) och gick förbi....en ropade till och med i förtvivlan "Vad gör ni"? då fick jag försöka förklara....
Kände mig som
Det var lite terapi att skriva detta!!
När det gäller böcker, väldigt många handlar om "hur du odlar på liten yta" eller "bra tips för den lilla trädgården" men vi som har stora trädgårdar, vad finns för böcker för oss? Jag har som sagt snöat in lite på "parktemat" en vacker gräsmatta, fina träd och häckar.
Vi har en hög lindhäck mot gatan, två formklippta lite mindre bokar, en stor bok, en liten ek, flera stora cypresser och andra stora buskar. En vit hägg och en rosenhägg har vi också. Det finns så mycket vackra träd! Mycket gräsmatta har vi också.
Detta är taket, golvet och möblerna

som Heidi Palmgren uttrycker det. Sedan har vi lite pynt - blommorna. Allt är kvar (och ev. flyttat) från Alf som hade huset innan. Vi har nästan inte köpt något.
I växthuset har vi lagt in singel och odlar i kruka. Då får man vattna ofta men man slipper byta jord. Vi har bara lite tomater där inne och en sittplats. En dag vill jag ha ett stort växthus!
Tjohej!