Ett litet råd önskas

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Scarlett

Ett litet råd önskas

Inlägg av Scarlett »

Hej!

Mina twins sover ju bra på nätterna nu, men dagarna har blivit upp och ner med sömnen :!:
Igår sov de TOTALT 1.45 på hela dagen, verkar som de inte kan slappna av, verkar som de är övertrötta.
De brukar sova 45min på f.m vid 08.45 men idag var de helt rabiata och bara skrek, så jag gick och la de tidigare, de somnade kl.08.15.
Min fråga är nu: ska jag ändå väcka de efter 45min, eller ska jag låta de sova längre, typ 1.5 och sen så får de sova lika mycket på e.m?
Det känns som de har kommit in i ett ekorrhjul, så de har glömt bort hur SKÖNT och BEHÖVLIGT det är med dagslurarna.
Aptiten är ingen bra heller, men det beror nog på att de inte är hungriga då de sovit så lite.
Några råd någon :?:
Kram Charlotte
Stolt Mamma till Maja-97, Madeleine-02 och
Tvillingarna Ellen & Emelie-04
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag skulle kunna tänka mej att de fått korn på känslan av att kunna hålla sej vakna och utövar den nya kunskapen! Håll på tiderna och kör med verktygen!

:idea: Ska man vara efterklok - och det ska man :wink: - så skulle du hållt dem vakna till utsatt tid. Men gjort är gjort och en gång är ingen gång - två gånger är en vana :D . Jag hade väckt dem och sedan kört nästa lur när den ska vara - med marginalkvart. Skulle de vara jättetrötta till kvällen så lägg en halvtimma tidigare - det går bra!

Japp - det var mina tips 8) !
Scarlett

Inlägg av Scarlett »

Tack, Tack du är en klippa som vanligt! :D

Kram Charlotte
Stolt Mamma till Maja-97, Madeleine-02 och
Tvillingarna Ellen & Emelie-04
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"