Surkål och ödlor
-
kattklo
Personlig men inte priiiiivat...
det är ett sånt modeuttryck.
Jag hoppas in och kacklar lite här också. Jag har ju inget att gör´ om dagarna.
Kvällarna, då ser vi på Jäjn Är (Jane Eire) på DVD och äter någonting onyttigt. Dagarna är inte lika inrutade. Förutom Kakans rutor då, men dom tar mest maken hand om nu när jag går runt och vankar.
Så tid finns ju.
Strålande väder här. Men vår tomt ligger ju för f-n helt i skugga. Hur kunde jag inte märka detta före jag band upp mig till en norsk bank för hela livet?
Hur kan jag vända detta faktum till något positivt?
det är ett sånt modeuttryck.
Jag hoppas in och kacklar lite här också. Jag har ju inget att gör´ om dagarna.
Kvällarna, då ser vi på Jäjn Är (Jane Eire) på DVD och äter någonting onyttigt. Dagarna är inte lika inrutade. Förutom Kakans rutor då, men dom tar mest maken hand om nu när jag går runt och vankar.
Så tid finns ju.
Strålande väder här. Men vår tomt ligger ju för f-n helt i skugga. Hur kunde jag inte märka detta före jag band upp mig till en norsk bank för hela livet?
-
Fjällfolket
Anlägg rabatter med växter som gillar skugga. Gärna med vita blommor, de lyser både i skugga och månsken! Sååå snyggt...kattklo skrev: Strålande väder här. Men vår tomt ligger ju för f-n helt i skugga. Hur kunde jag inte märka detta före jag band upp mig till en norsk bank för hela livet?
Tack för alla vackra ord
Dock är det schyssta målbilder att ha nu när Fjällan ska minska från närmre 100 till normalvikt igen! Huvva...
och naturbilderna hans..*flinar tokstolt* mmm...
Visste ni att han gör tavlor av dem?
MUUUUUU!
/Fjällkon
Hej vänner!
Ni är så roliga ni gravida! Det går sååå bra så att hänga här. Hjärtligt välkommen! Jag tycker det låter som om du har ordnat det riktigt bra för dig i ditt vankeri. Maka och kaka hemma. Jäjn Är. Äta. Vanka och vara gudinna. Det är bara köra på så där så är kotten här vilken minut som helst.
Fjällan då, inte är det Fjällfars förtjänst. Det är ditt vackra inre som avspeglar sig på utsidan OCKSÅ. Endel får ju liksom allt. Orättvist men sant.
Och jag måste genast dementera innnan LO kommer här och besserwiessrar sig
-KUSINEN är naturligtvis 57 cm lång. Och svårt söt, både lik sin mor och far. Tycker de själva i alla fall.
Nu ska jag mysa med darlingen, äta gotta och glo på Let's Dance.
Kram Jannika
kattklo skrev:Jag hoppas in och kacklar lite här också. Jag har ju inget att gör´ om dagarna.
Fjällan då, inte är det Fjällfars förtjänst. Det är ditt vackra inre som avspeglar sig på utsidan OCKSÅ. Endel får ju liksom allt. Orättvist men sant.
Och jag måste genast dementera innnan LO kommer här och besserwiessrar sig
Nu ska jag mysa med darlingen, äta gotta och glo på Let's Dance.
Kram Jannika
-
kattklo
Grattis till fasteriet, Jannika! En långskånk!
Prästen sa mitt andranamn fel vid våra löften. Maken som ju ville gifta sig med mig, lutade sig fram och sa "Ursäkta!" och rättade henne. Varav hans polare i bänkarna trodde att han skulle ångra sig! För det var nästan ingen som uppfattade att prästen hade sagt fel namn.
Utom min mor då, fast hennes reaktion var "Jaha, har hon bytt namn!". Som om jag skulle göra det utan att berätta för min mor...
Påminner lite om mitt bröllop faktiskt.Jannika skrev:När löftena skulle läsas läste prästen före:
-Tager du Jane (Jäjn alltså!) M-son denna Maria....
Och prästen märkte inte själv att hon sa fel, haha!
Prästen sa mitt andranamn fel vid våra löften. Maken som ju ville gifta sig med mig, lutade sig fram och sa "Ursäkta!" och rättade henne. Varav hans polare i bänkarna trodde att han skulle ångra sig! För det var nästan ingen som uppfattade att prästen hade sagt fel namn.
Utom min mor då, fast hennes reaktion var "Jaha, har hon bytt namn!". Som om jag skulle göra det utan att berätta för min mor...
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Lilla Skrattungen 050731
Ebbab skrev:Utom min mor då, fast hennes reaktion var "Jaha, har hon bytt namn!". Som om jag skulle göra det utan att berätta för min mor...
Jag kan ju bli faster men det är nog det mest otroliga just nu. Det enda av mina syskon som inte har fast sällskapär brollan. Fast killar kan ju vara pappa utan att veta om det så jag svär inte på nåt.
Nu ska jag amma min kinesbebis innan det är dags att åka och titta på KUSINEN. Barnen är laddade och har ritat de mest bedårande teckningar till Felix. Milos första huvudfoting är ett mästerverk. Vad månde det bliva av den talangen?
Kram Jannika
Å, Jannika nu blir jag avundsjuk på dig. Att snusa bebis
är det bästa som finns! Jag förstår att kusinerna är tokstolta!
I em ska vi åka hem till mina föräldrar och stanna där ett par dagar. Olle läääängtar dit. Morfar är hans bästa kompis och det roligaste som finns är att jobba med morfar. Då sitter han så STOLT med morfar i traktorn och vinkar knappt när han åker
Dessutom har morbror en grävare som är såå spännande att utforska! Tre av hans kusiner bor i samma samhälle så det blir mycket skoj som väntar i veckan.
Jag lovar att texten till vår "udda" bröllopssång kommer, ska kolla med sambon..
Ha en underbar helg alla Forum-vänner så "ses" vi på onsdag när vi kommer hem!
Elle
I em ska vi åka hem till mina föräldrar och stanna där ett par dagar. Olle läääängtar dit. Morfar är hans bästa kompis och det roligaste som finns är att jobba med morfar. Då sitter han så STOLT med morfar i traktorn och vinkar knappt när han åker
Jag lovar att texten till vår "udda" bröllopssång kommer, ska kolla med sambon..
Ha en underbar helg alla Forum-vänner så "ses" vi på onsdag när vi kommer hem!
Kram, kram Elle! Väntar med spänning till på onsdag. Och lyllos Olle med sån släkt!
Nu har jag estt underverket. Inte alls tjock mest bara lång och VÄLDIGT söt. Världens malligaste föräldrar. Där stod de och pös, haha! Rätt nöjda med att lillen sovit heeela natten medan de andra bebisarna på BB mest skrek. Ja, han hade ätit lite förstås men somnat om direkt. Lilla familjen!
Nu har jag estt underverket. Inte alls tjock mest bara lång och VÄLDIGT söt. Världens malligaste föräldrar. Där stod de och pös, haha! Rätt nöjda med att lillen sovit heeela natten medan de andra bebisarna på BB mest skrek. Ja, han hade ätit lite förstås men somnat om direkt. Lilla familjen!
Lite bebissnus, det hade suttit fint!
Vi som inte längre har någon bebis hemma
!
Jag måste få berätta en liten episod som beskriver hur det är att leva med en 2½-årig besserwisser (ja, jag har mött min överman
!), envis som synden, knapert kryddad med tålamod:
Lite frukt efter lunchen.
Pappan och storebror tog en varsin banan och mumsade, lillebror erbjöds en.
-"Nej, finns inte banan" var hans svar.
Pappan: "Joho, det finns i skafferiet"
Lillebror, lite bestämdare: "Nej, finns inte banan!"
-"Jo, titta i skafferiet." säger pappa lugnt.
Lillebror som nu börjar tröttna på att bli ifrågasatt:
"NEEEJ, finns INTE banan!!!", stampar foten i golvet mycket bestämt.
Pappan går fram till skafferiet, öppnar dörren och på hyllan i lillebrors ögonhöjd finns bananer.
"Vad är det här då?"
" Apelsin" säger lillebror buttert...

Vi som inte längre har någon bebis hemma
Jag måste få berätta en liten episod som beskriver hur det är att leva med en 2½-årig besserwisser (ja, jag har mött min överman
Pappan och storebror tog en varsin banan och mumsade, lillebror erbjöds en.
-"Nej, finns inte banan" var hans svar.
Pappan: "Joho, det finns i skafferiet"
Lillebror, lite bestämdare: "Nej, finns inte banan!"
-"Jo, titta i skafferiet." säger pappa lugnt.
Lillebror som nu börjar tröttna på att bli ifrågasatt:
"NEEEJ, finns INTE banan!!!", stampar foten i golvet mycket bestämt.
Pappan går fram till skafferiet, öppnar dörren och på hyllan i lillebrors ögonhöjd finns bananer.
"Vad är det här då?"
" Apelsin" säger lillebror buttert...
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Lilla Skrattungen 050731
-
kattklo
Hehe till banan. Hehe.
Han kanske kommer växa upp och bli lite som jag. En episod ur högen, spelar UNO med pappa, 5 år gammal. Någonting går inte min väg. Jag vill ta mig ur situationen som håler på att leda till mitt nederlag, det förstår jag ju.
Pappa säger att det är emot reglerna.
Är det inte alls säger jag.
Jo
Nej
Varpå pappa vecklar ut den lilla regelfoldern och LÄSER HÖGT.
Varpå jag rycker den ur handen på pappa, öppnar luckan till vedspisen och eldar upp reglerna.
Si så där ja.
Jannika: såg du likheter, släktdrag på lille Felix?
Kotten blir ju uppenbarligen en mars- katt ( öh i hope
) finns det några vändningar i stjärnorna som är extra intressanta här omkring? Byte av måne eller nått hus eller så?
Kotten ska ju givetvis föräras med ett lika fint och intressant horoskop som Kakan.
Och mamman oxå, när jag tar mig råd.
Han kanske kommer växa upp och bli lite som jag. En episod ur högen, spelar UNO med pappa, 5 år gammal. Någonting går inte min väg. Jag vill ta mig ur situationen som håler på att leda till mitt nederlag, det förstår jag ju.
Pappa säger att det är emot reglerna.
Är det inte alls säger jag.
Jo
Nej
Varpå pappa vecklar ut den lilla regelfoldern och LÄSER HÖGT.
Varpå jag rycker den ur handen på pappa, öppnar luckan till vedspisen och eldar upp reglerna.
Si så där ja.
Jannika: såg du likheter, släktdrag på lille Felix?
Kotten blir ju uppenbarligen en mars- katt ( öh i hope
Kotten ska ju givetvis föräras med ett lika fint och intressant horoskop som Kakan.
Och mamman oxå, när jag tar mig råd.
Jag skrattar så jag dånar och gråter!Ebbab skrev:" Apelsin" säger lillebror buttert...
En till underbar! Tack, tack för att ni delar med er.kattklo skrev:Varpå jag rycker den ur handen på pappa, öppnar luckan till vedspisen och eldar upp reglerna.
Si så där ja.
Nu vet jag inte riktigt om jag hänger med, menar du astrologiskt eller utseendemässigt? Och ska vi fördjupa oss i heeeela mars blir det körigt. När hade du datum nu igen? Eller när tror du själv att kotten tänker lossna från grenen? Fram till den 21 är det en firre och sedan går solen in i väduren. Månen byter tecken ungefär varannan dag så där behövs lite närmare precisering. Fram till den femtonde är merkurius i vattumannen, smaaaarta barn blir det av det och sedan byter den till fiskarna där konstnärerna huserar. Det ser ut att bli många personliga planeter i vattentecken i mars överlag. Det är de personliga, lite känsliga och ofta konstnärliga eller kreativa tecknens läggning. MEN till syvende och sist är det tid och plats för födelsen som avgör mycket; alla husindelningar, planeternas placering i husen, AC (personlighet) och MC (självbild). Så det är bara att vänta och se, haha! Precis vad man vill höra när man tuffar på i tålamodets uppförsbacke, eller hur?kattklo skrev:Jannika: såg du likheter, släktdrag på lille Felix?
Kotten blir ju uppenbarligen en mars- katt ( öh i hope ) finns det några vändningar i stjärnorna som är extra intressanta här omkring? Byte av måne eller nått hus eller så?
Men lite numerologi kan vi ju ägna oss åt i alla fall! Har ni namnförslag på kotten?
Kram Jannika
-
kattklo
Jag försökte vara lite ironisk, det där med att jag hoppas på mars.
alltså blir det inte mars så spricker jag ju.
beräknad förlossning var ju 25e februari och längre än till mitten av mars tror jag inte dom låter mig gå över. men jag vet faktiskt inte.
har hört om en 2v gräns i sthlm, vet iaf att man får gå på överburenhetskontroll i v. 41+3 och så gör man upp en plan.
jag känner att jag vill starta själv med den här kotten och hoppas innerligt att det bliir så.
för nummer-vetenskapen behlvs hela namnen då? för och efter och ev. mellannamn?
fär det här väcker ju genast en vilande fråga i vår familj.
vad ska ungarna heta i efternamn??
Ludvig tycker inte att killar kan heta Göthe i efternamn, som är mitt efternamn. Han tycker att det blir kaka på kaka.
Och eftersom Karla är tjej har vi inte behövt diskutera det mer....
Hon heter båda våra efternamn, vilket vi egentligen inte gillar men ingen har velat ge sig.
alltså blir det inte mars så spricker jag ju.
beräknad förlossning var ju 25e februari och längre än till mitten av mars tror jag inte dom låter mig gå över. men jag vet faktiskt inte.
har hört om en 2v gräns i sthlm, vet iaf att man får gå på överburenhetskontroll i v. 41+3 och så gör man upp en plan.
jag känner att jag vill starta själv med den här kotten och hoppas innerligt att det bliir så.
för nummer-vetenskapen behlvs hela namnen då? för och efter och ev. mellannamn?
fär det här väcker ju genast en vilande fråga i vår familj.
vad ska ungarna heta i efternamn??
Ludvig tycker inte att killar kan heta Göthe i efternamn, som är mitt efternamn. Han tycker att det blir kaka på kaka.
Och eftersom Karla är tjej har vi inte behövt diskutera det mer....
Hon heter båda våra efternamn, vilket vi egentligen inte gillar men ingen har velat ge sig.
Sorry, kollade inte i profilen när det var b.f. Men då blir det ju en firre. Som min darling.
Hjärtegoda, älskvärda och generösa människor som tror andra om gott.
Och merkurius i vattumannen. Originella, intellektuella tänkare men också mentalt envisa och halvgalna typer, haha! Det blir ju toppen.
Näe, nu ska jag jobba lite innan det är dags för 80-årskalas för mormor! Ska bli roligt att träffa henne och resten av släkten.
Kram Jannika
Näe, nu ska jag jobba lite innan det är dags för 80-årskalas för mormor! Ska bli roligt att träffa henne och resten av släkten.
Kram Jannika