Er hjälp behövs vi skapande av ett schema. Vi har bestämt oss för att hans dag får börja vid 7.15. Det är också en tid vi kört med flera veckor hemma hos oss nu, undrar ifall det nånsin går hem.
Såhär ser vår dag ut med mattider och jag har försökt ha honom att sova mellan lunchen och mellanmålet, dvs. ca 11.30 (11.45).
7.15 Väckning
8.00 Frukost
11.00 Lunch
14.00 Mellanmål
17.00 Middag
19.30 Kvällsgröt
20.00 Natt
Räcker endast en sovstund? Det skulle vara skönt i så fall. Problemet är att han oftast vaknar efter ca 30 minuter och tycker att han sovit klart.
Försöker ha en utevistelse om dagen, oftast mellan 9.30-11. Ibland är det dock andra aktiviteter som stjäl vår utevistelse. Han går med mig och lägger i tvätt, hänger upp (=drar ner
Nåja, börjar alltså vara helt tomma i huvudet och vet inte längre vad vi ska ta oss till. Hur ser vårt schema ut??? Vad ska vi ändra?
'
Får väl trösta oss med att han har gått till det bättre och vaknar nu endast 2-4 gånger natt och inte 15 ggr som han gjorde vid jul. Försöker peppa mig själv med positivt tänkande.
Nu blir det att skriva upp varje gång han vaknar och försöka få schemat på dagen att fungera igen.