Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

Jo just det jag har ett tips till :lol: Vi var ju rätt vuxna när vi gifte oss och ville verkligen inte ha några kristallskålar och brödrostar :shock: samtidigt visste vi ju att folk vill ge något till brudparet. Vi hittade en fin liten dikt på något bröllopsforum här på nätet där vi tipsade om PENGAR till en resa. Jag lovar att det var uppskattat, kontonumret och dikten fanns med på inbjudan och sen rullade pengarna in :lol: :lol: :lol: vi hade ingen koll på vem som gav vad och kunde tacka alla samlat under middagen. Och sen när vi skickade tackkort hade vi varit i Italien och förlustat oss då kunde vi tacka igen. Jag tycker själv att det är jätte jobbigt att köpa bröllops presenter, ett par fick ett träd, ett annat som var gravida fick BB (men den kan man ju inte köpa om dom inte redan är gravida) så pengar till en resa är en höjdare tycker jag...

Kramisar
Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
kiki

Inlägg av kiki »

Jag tycker fortfarande att du är alldeles fantastiskt rolig, jag. Du är inte gravid möjligen?
ska vara 30 minuter då :lol: :lol: :lol: tar väl några veckor, typ 6, innan man vet är det inte så :?: :roll:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Elle

Inlägg av Elle »

Jannika skrev: "Ingen större risk att det blir stelt med alla era helt ostela och halvgalna vänner". :lol:
Efter att jag träffat dig Jannika under kursen så kan jag nog lova att TRIST och STEL är det sista er bröllopsfest kommer bli! :lol: \:D/ Förresten planerar du att komma med på SHN-kursen i augusti? Då ska väl du vara en av oss kurledare, eller hur?

Vi ska önska oss presentkort på resebyrå. Vi har allt vi behöver till hemmet etc och är mer sugna på att resa :D

Vi har hittills bokat kyrka, middag, festlokal och boende för alla resande. Mer planerande får det bli efter flytten.

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tack elle, det känns skönt att höra. :D Nja, jag tänkte nog vara med som student, tyckte jag "fuskade" mig igenom senaste kursen med snäll-Timpan, min mage och gravidtrött som jag var. Nu vill jag göra en kurs "på riktigt".

Hej kiki! :heart: Näe, inga kristallskålar önskas här heller. Vi samkör ju bröllop med nyårsfest och tänkte helt fräckt låta gästerna betala sina kuvert själva. Det blir presangen liksom. Annars blir det inte många gäster, haha! Och det är ju det som är den allra bästa presenten för oss, en kulig fest med alla goa människor. Ju äldre man blir desto mer inser man att det är relationer som är nåt värt, allt annat är bara biprodukter och sidospår i livet. Så när jag ska fira den bästa relationeni mitt liv, den med darlingen :heart:, vill jag ha med alla de näst bästa också.

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

cissii skrev::shock: :shock: :shock:

Ojoj. Var inne på Fjällfolketmannens hemsida. Och är helt hänförd. Vad gör jag egentligen här långt nere i Sverige?? Vilka otroligt vackra bilder. Ser norrsken ut så?? :shock:

Måste lägga mig på soffan lite :D
:lol: :heart: Welcome to my paradise :-({|=

Då såg du nog mig oxå :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

vill också se! Hur kommer man dit? :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Till hemsidan alltså?
Elle

Inlägg av Elle »

Tinis, klicka bara på www-rutan längst ner i Fjällmors signatur :thumbsup:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
mari.g

Inlägg av mari.g »

Åhhh, jag längtar HEM när jag ser bilderna, fjällmor!

Vansinnigt vackra!

//Mari
Mamma till ljuvliga Leo 0707 och Tilde 1108
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Åter till Surkålen. :lol: Min bror, Doktor Bajs, vår gemensamme vän Funky Fred och jag pratar hockey, mail-ledes. Och rätt vad det är så dryper hela konverastionen av surkål. :shock: Bigos och Surkålsoppa med korngryn och jag vet inte vad! Här kommer soppan i alla fall:

Surkålssoppa med kummin
ca 6 portioner

Ingredienser
500 g rimmat bogfläsk, rökt, eller sidfläsk i bit
½ dl korngryn
500 g surkål
1½ liter vatten
1 gul lök
1 äpple, syrligt
2 tsk kummin
1 lagerblad
2 tsk salt
1 morot

Tillagning
Lägg fläsk, korngryn och surkål i en gryta. Häll på vattnet. Lägg i skalad lök och äpple i klyftor, kummin och lagerblad. Koka under lock på svag värme ca 1 timme. Skär fläsket i tärningar och lägg tillbaka dem i soppan. Skala och grovriv moroten och blanda i den. Smaka av.
Soppan kan också serveras i djup tallrik med fläsket i skivor på tallrik bredvid tillsammans med kokt potatis, senap eller pepparrot.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Elle skrev:Tinis, klicka bara på www-rutan längst ner i Fjällmors signatur
ja, såklart! :oops:

Så fint, Fjällmor! Och är det du som är den brunhåriga kvinnan tillsammans med barnet i rutig skjorta? :D
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Fjällan har lååångt rött och vackert hår! :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Du har sett henne IRL???? :shock: :lol:

Jomen då är det nog hon, rött är det nog, snarare än brunt. Fiiiiint! :D
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Tinis skrev:
Elle skrev:Tinis, klicka bara på www-rutan längst ner i Fjällmors signatur
ja, såklart! :oops:

Så fint, Fjällmor! Och är det du som är den brunhåriga kvinnan tillsammans med barnet i rutig skjorta? :D
näe... inte är jag med på nån bild med barn på sidan just nu...tror jag... Däremot ute på fjället...

8)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Med håret flygande och en fjäder i handen? :D
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"