Sömn och täckesfråga, eller kanske inte?

Samtalsforum med barnen i fokus
Ewa

Inlägg av Ewa »

Jag förstår inte riktigt hur du menar med att stilla ev täckesvargar, när han somnat om igen. Menar du ta på täcket, ifall han inte klarat det själv?
OM (och det är alltså det stora OM:et, för här förväntas man förstås inte vakna alls :wink:) man råkar vakna. Och somnar om medelst ramsa/verktyg UTANFÖR rummet, så kan man när barnet somnat igen - gå in och lägga på täcket om du vill försäkra dig om att han inte ska fortsätta ligga täcklös. Motverkar minikurens syfte en smula, kan man tycka, men det var framför allt för att stilla dina egna vargar. Då sker det när han sover. Du trafikerar inte hans rum i vaket tillstånd och bjuder alltså inte någon underhållning eller släpar in några vargar (för att använda SHN-terminologin). Vaknar han till igen så tror han förmodligen att han fixat det själv :shock: 8) . Är du med?

Ingen ramsa dagtid - fine. Men de blir större. Och ifrågasätter ALLT, vad det lider. Då KAN (läs ÄR) det fantastiskt skönt att som förälder ha ett väl inarbetat verktyg som får sötnosen att lägga lilla huvudet på kudden igen. Utan att man själv ska in i rummet och fixa underhållning. Läs den här tråden och fundera vidare:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=11181

Kram Ewa :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
epona

Inlägg av epona »

Tack för tipsen! :D
* Lycklig mamma till underbar pojke född april 2006! *
Ewa

Inlägg av Ewa »

:thumbsup: :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
epona

Inlägg av epona »

Antingen sov jag hårdare än hårdast i natt, för jag minns inte att jag vaknade en endaste gång, eller så har sonen börjat få in täckes-tekniken, eller så frös han helt enkelt inte utan täcket inatt. :lol:

Han är nästintill frisk nu igen, bara lite snorig, så nu ska både han och jag få lära oss att han kan själv, även vg täcket på nätterna. :D
* Lycklig mamma till underbar pojke född april 2006! *
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"