Bara det att jag inte kan tänka mig själv i brudklänning...
Surkål och ödlor
-
Fjällfolket
men ojdå!
så tokigt det blev 8)
Självklart är det som Elle säger - Fjällfar är fotograf!
Titta gärna in på www.magba.se
I galleri 9 finns lite bröllopsbilder
Brudklänning? Måste man ha det...? Det hade inte jag! 8)
/Fjällmor
Självklart är det som Elle säger - Fjällfar är fotograf!
Titta gärna in på www.magba.se
I galleri 9 finns lite bröllopsbilder
Brudklänning? Måste man ha det...? Det hade inte jag! 8)
/Fjällmor
Jo Fjällmor!
OM man har Tinis sidenkappa med släp, pälskrage och utsvängda fe-armar med gnistrande stenar på.... då måste man faktiskt ha en brudklänning under. Tycker jag iallafall...
har man ingen sidenkappa så behöver man inte heller ha klänning... Jag skulle iof kunna vara den första i jeans, t-shirt och sidenkappa.
På nån ambassad eller så? I Paris... så jag får se nått mer än Père-Lachaise? Eller som nån slags gotisk brud i SVART slängkappa PÅ Père-Lachaise????
Fantasin flödar idag! 8)
OM man har Tinis sidenkappa med släp, pälskrage och utsvängda fe-armar med gnistrande stenar på.... då måste man faktiskt ha en brudklänning under. Tycker jag iallafall...
har man ingen sidenkappa så behöver man inte heller ha klänning... Jag skulle iof kunna vara den första i jeans, t-shirt och sidenkappa.
Fantasin flödar idag! 8)
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Då gör jag ett nytt försök!
Var var vi nu?
Gablex, jag är inte transsexuell. Än. Känner ingen längtan efter det i nuläget i alla fall. Men jag är nog rätt tramssexuell.
Eller åtminstone sexuell. Typ. Haha!
Dessutom är det ju faktiskt din kära svägerska som myntat begreppet TS i den här tråden. Har ni iiiingen kommunikation?
K-ina, varför kan man inte ha sidenkappa utan klänning? Snacka om succé! Speciellt hos maken gissar jag.
Fjällan, det vore ju HUR kalasskojsigt som helst om ni ville vara med! Vi
vill gärna utnyttja din makes tjänster.
Jag har ju berömt de där fjällgenerna förut, haha! Vad hade du istället för klänning då? Förtell, förtell!
kiki! Vilken alldeles fantastisk idé med blodpuddingen! Alldeles lysande, hur kom ni på den? Förtell, förtell!
Tack Tinis för bröllopsflashback! Apropå musik så har vi ingen VÅR sång som är rumsren. Vi blev ett par till Forever young. Inte så romantiskt kanske, haha! Men kultigt. För det var Alphaville som spelade.
Och hur ska vi göra med ringarna? När vi förlovade oss var vi fattiga och valde ett par helt vanliga släta guldringar. Jag kan inte ha min, jag får eksem (symboliskt?) och darlingen har magrat ur sen dess och bara tappar sin. Så ingen av oss använder våra ringar. Darlingen skulle nog kunna tänka sig en snygg rockersring i silver. En fet med lite fyrkantigt kant, om ni fattar. Jag vill inte ha nån alls. Eller möjligen en i plexiglas, haha! Vojne, vojne. I-landsproblem. Vi har ingen sentimental bindning till just de här ringarna. Får man nåt för tre (ja, jag har en till som jag inte använder) vanliga guldringar om man lämnar in dem?
TorpSara, har det blivit nån ordning på morgnarna?
Jag är för övrigt helt impad av dina kunskaper inom medicinen. Tex vaccintråden. Jobbar du i yrket? 8) (Det här ska föreställa mig djupt imponerad.)
Ebbab, hoppas lilleman är kurerad.
Inte kul, som Milo skulle ha sagt.
Och det är ingen risk att det blir något överlämnande här inte. Det är så tramsigt så jag vet inte vad. Dessutom en tramsig anglosaxisk tradition. Näe, inte en chans!
Personligen har jag också lite svårt för det där med honnörsbord och släktingars placering i nån sorts popularitetstävling. Så vi kommer placera vänner och släkt huller om buller utan inbördes ordning.
Och apropå gå in i dörrar, tittar ni på superläskiga Kungamordet. Hu. Jag klarar nästan inte av att se det.
Och när vi ändå är inne på elände, har ni läst om den lilla , lilla 2-månadersbebisen som blivit så illa slagen av sina föräldrar (?) att han hade massor av frakturer på armar, ben och bröstkorg.
Här i Gävle. Många har tydligen larmat både soc och polis innan det hände. Tänk den lilla alldeles nya människan. Kommer vargen och tar mig? JA Kommer ni att ta hand om mig och se till mina behov? NEJ
Ont i hjärtat, ont i hjärtat....
Det är synd om människorna.
Näe, tillbaka till horrisarna nu när datorn funkar igen.
Och ingen kusin. Suck. Tålamod, tålamod.
Kram Jannika
Var var vi nu?
Gablex, jag är inte transsexuell. Än. Känner ingen längtan efter det i nuläget i alla fall. Men jag är nog rätt tramssexuell.
Dessutom är det ju faktiskt din kära svägerska som myntat begreppet TS i den här tråden. Har ni iiiingen kommunikation?
K-ina, varför kan man inte ha sidenkappa utan klänning? Snacka om succé! Speciellt hos maken gissar jag.
Fjällan, det vore ju HUR kalasskojsigt som helst om ni ville vara med! Vi
kiki! Vilken alldeles fantastisk idé med blodpuddingen! Alldeles lysande, hur kom ni på den? Förtell, förtell!
Tack Tinis för bröllopsflashback! Apropå musik så har vi ingen VÅR sång som är rumsren. Vi blev ett par till Forever young. Inte så romantiskt kanske, haha! Men kultigt. För det var Alphaville som spelade.
Och hur ska vi göra med ringarna? När vi förlovade oss var vi fattiga och valde ett par helt vanliga släta guldringar. Jag kan inte ha min, jag får eksem (symboliskt?) och darlingen har magrat ur sen dess och bara tappar sin. Så ingen av oss använder våra ringar. Darlingen skulle nog kunna tänka sig en snygg rockersring i silver. En fet med lite fyrkantigt kant, om ni fattar. Jag vill inte ha nån alls. Eller möjligen en i plexiglas, haha! Vojne, vojne. I-landsproblem. Vi har ingen sentimental bindning till just de här ringarna. Får man nåt för tre (ja, jag har en till som jag inte använder) vanliga guldringar om man lämnar in dem?
TorpSara, har det blivit nån ordning på morgnarna?
Jag är för övrigt helt impad av dina kunskaper inom medicinen. Tex vaccintråden. Jobbar du i yrket? 8) (Det här ska föreställa mig djupt imponerad.)
Ebbab, hoppas lilleman är kurerad.
Och det är ingen risk att det blir något överlämnande här inte. Det är så tramsigt så jag vet inte vad. Dessutom en tramsig anglosaxisk tradition. Näe, inte en chans!
Personligen har jag också lite svårt för det där med honnörsbord och släktingars placering i nån sorts popularitetstävling. Så vi kommer placera vänner och släkt huller om buller utan inbördes ordning.
Och apropå gå in i dörrar, tittar ni på superläskiga Kungamordet. Hu. Jag klarar nästan inte av att se det.
Och när vi ändå är inne på elände, har ni läst om den lilla , lilla 2-månadersbebisen som blivit så illa slagen av sina föräldrar (?) att han hade massor av frakturer på armar, ben och bröstkorg.
Ont i hjärtat, ont i hjärtat....
Det är synd om människorna.
Näe, tillbaka till horrisarna nu när datorn funkar igen.
Och ingen kusin. Suck. Tålamod, tålamod.
Kram Jannika
-
Fjällfolket
ok - maila lite mer info så ska jag hojta på mannenJannika skrev:
Fjällan, det vore ju HUR kalasskojsigt som helst om ni ville vara med! Vivill gärna utnyttja din makes tjänster.
Jag har ju berömt de där fjällgenerna förut, haha! Vad hade du istället för klänning då? Förtell, förtell!
åh! Vi smet... 8)
Berättar mer sen, ska njuta Meja nu
Kram!
-
TorpSara
-
Gäst
Kram på er i tråden
. Är så skönt att läsa. Lite som att ligga och sova i soffan i slutet av en fest och höra folk småprata runtomkring. När man är som tryggast och tröttast och bara njuter av att blunda.
Fast nu blundar jag ju inte när jag skriver... Har lagat två hål idag i en tand, OJ VAD LÄSKIGT DET VAR!! Gjorde inte ont eller så, men vad borren lät inne i huvudet
. Har bara ett hål sedan tidigare och det minns jag inte riktigt hur det gick till att laga. Mitt minne är inte så bra. MInns t ex inte vilken ställning Anton föddes i om ni läst den tråden
.
Jannika
, ni kommer få ett helt strålande roligt bröllop är jag övertygad om! Själv blir jag nog inte gift än på ett tag om vi inte gör något impulsivt
. Just nu känner jag mig inte så vacker, som en tandpetare med en ballong mitt på ungefär. 4 eller 5 kg har jag gått upp hittills, vilket väl är ungefär vad bebis+fostervatten+moderkaka+något mer diffust som inte syns väger. Jag går in i v 31 imorgon... NÄR ska amningsreserven som jag verkligen behöver fästa på mig? Jag äter FETT, KOLHYDRATER, PROTEIN, MER FETT, GODIS, MACKOR, OST, LITE MER FETT, MASSOR AV PASTA O POTATIS.
Hjälp vilka gäspar jag gör... GONATT!

Fast nu blundar jag ju inte när jag skriver... Har lagat två hål idag i en tand, OJ VAD LÄSKIGT DET VAR!! Gjorde inte ont eller så, men vad borren lät inne i huvudet
Jannika
Hjälp vilka gäspar jag gör... GONATT!
Jannika, här är en till som planerar bröllop
Men vi ska gifta oss i september. Det ska bli sååå roligt! Om du får något för ringarna, ja det handlar väl om karat och vikt antar jag. Men lite kulor borde du ju få. Vi har bokat resa idag, åker ett par dagar efter bröllopet till Portugal. Det ser jag fram emot!
Imorgon ska jag till Nya mamman och få snusa bebis
, MYSIGT!
Elle
Imorgon ska jag till Nya mamman och få snusa bebis
Jo det började som ett skämtkiki! Vilken alldeles fantastisk idé med blodpuddingen! Alldeles lysande, hur kom ni på den? Förtell, förtell!
Vi skulle ha oxfile till varmrätt (för vi levde lixom på det just då) och vi ville att menyn skulle spegla oss, oxfile och blodpudding varvades här vårt första år. 8)
Sen vill jag tipsa om vår bordsplacering.
vi hade en karta över borden som var numrerade 1-70
sen stod siffrorna på en annan sida med något kuligt (hur kul det nu kunde bli
1, kristina, tillbringar all sin vakna tid på AW´s forum, mamma till nr 3 och gift med nr 2
2, erik, discjockey, går igång på peugeot 504, gift med nr 1
3, felix, son till nr 1, (eller ännu bättre barnbarn till nr 4) slår nr 44 i tennis, klasskamrat med sångfågel nr 18
4, mormor till nr 3, svärmor till nr 2.
osv
om ni hajjar
Lägger man lite tid kan det bli jätte kul och folk har något att prata om vid borden. ju äldre och mer komplicerade relationer ju roligare. Inte bara relationer utan det kunde vara roliga grejjer som dom gjort någon gång.
Kramisar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
varsågod kära Elle
Kristina
Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
Social delaktighet
-
Gäst
Hej alla goa!
Jag/vi vill köra en weekend i Paris som honungsmåne. Men i nuläget är det fokus på festen så får vi se om det blir några slantar över till resa. Den går ju bra att göra senare också om det kniper. Som ni märker är vi inte så noga med tågordning och sånt som "ska va" (utan att ha några som helst synpunkter på de som vill det...)
Jag har varit på en del stela tillställningar och det VILL JAG INTE att det ska bli. Jag får för mig att det kan bli mer tillknäppt om det är FÖR snajdigt om ni förstår hur jag menar. Men som min bästis (hon som forskar i USA) mejlade när jag luftade mina farhågor: "Ingen större risk att det blir stelt med alla era helt ostela och halvgalna vänner".
Jag har massor av skojsamma planer på roligheter under festen (ja, jag är fröken) men de kan jag ju inte avslöja här eftersom vissa somliga är/kommer bli inbjudna. Då förstör jag ju överraskningen.
Jag tycker fortfarande att du är alldeles fantastiskt rolig, jag. Du är inte gravid möjligen?
JennyH, vad mysigt du verkar ha det. Ja, förutom tanden då. MY BIG FEAR. Gnisselborra i iliga tänder med halvslö bedövning. Blä. Jag föder hellre barn. Men mina tänder var så rena och fiiina sist jag var dit. Hon tyckte att jag borstade lite för hårt bara och föreslog eltandborste. Va? Hur hög töntfaktor är det inte på det? Eller jag kanske bara har fördomar. Eller, det vet jag att jag har men om just eltandborstarna då. Skulle ALDRIG skaffa dylikt.
Och om du äter så där mycket så går väl överskottet helt enkelt till bebin. Du kommer få världens bautabebis helt enkelt. Syrrrot med blivande kusinen förtfarande I magen fick en viktuppskattning på sin bebis igår. Minst 5 kg och lååång. Haha! Hon fick mina gener i frågan. Nu är hon två veckor och en dag över datum. Och har inte gått upp många kilon. Typ 12 kanske. Så det arvet slapp hon i alla fall.
Fjällan, visst diskuterade vi tjänsteutbyte för länge sen? Inga uppgifter har jag på en endaste fjällperson. PM:ar.
Kram Jannika
Ååååh vad roligt! Ska ni också? Grattis, grattis! Nu får du inviga mig i planerna. Förtell, förtell!Elle skrev:Jannika, här är en till som planerar bröllop Men vi ska gifta oss i september. Det ska bli sååå roligt!
Jag/vi vill köra en weekend i Paris som honungsmåne. Men i nuläget är det fokus på festen så får vi se om det blir några slantar över till resa. Den går ju bra att göra senare också om det kniper. Som ni märker är vi inte så noga med tågordning och sånt som "ska va" (utan att ha några som helst synpunkter på de som vill det...)
Jag har varit på en del stela tillställningar och det VILL JAG INTE att det ska bli. Jag får för mig att det kan bli mer tillknäppt om det är FÖR snajdigt om ni förstår hur jag menar. Men som min bästis (hon som forskar i USA) mejlade när jag luftade mina farhågor: "Ingen större risk att det blir stelt med alla era helt ostela och halvgalna vänner".
Jag har massor av skojsamma planer på roligheter under festen (ja, jag är fröken) men de kan jag ju inte avslöja här eftersom vissa somliga är/kommer bli inbjudna. Då förstör jag ju överraskningen.
kiki skrev:Jo det började som ett skämt ja ni vet vår torra tråkiga humor men sen grodde det liksom på, och vi ville ju att folk skulle komma ihåg någonting från festen.
JennyH, vad mysigt du verkar ha det. Ja, förutom tanden då. MY BIG FEAR. Gnisselborra i iliga tänder med halvslö bedövning. Blä. Jag föder hellre barn. Men mina tänder var så rena och fiiina sist jag var dit. Hon tyckte att jag borstade lite för hårt bara och föreslog eltandborste. Va? Hur hög töntfaktor är det inte på det? Eller jag kanske bara har fördomar. Eller, det vet jag att jag har men om just eltandborstarna då. Skulle ALDRIG skaffa dylikt.
Och om du äter så där mycket så går väl överskottet helt enkelt till bebin. Du kommer få världens bautabebis helt enkelt. Syrrrot med blivande kusinen förtfarande I magen fick en viktuppskattning på sin bebis igår. Minst 5 kg och lååång. Haha! Hon fick mina gener i frågan. Nu är hon två veckor och en dag över datum. Och har inte gått upp många kilon. Typ 12 kanske. Så det arvet slapp hon i alla fall.
Fjällan, visst diskuterade vi tjänsteutbyte för länge sen? Inga uppgifter har jag på en endaste fjällperson. PM:ar.
Kram Jannika