Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Elle

Inlägg av Elle »

Alla kacklare verkar vara trötta idag :sleep: Jag återkommer imorgon och ser om det finns någon kackelsugen i tråden då. Sov så gott!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
kiki

Inlägg av kiki »

:sleep: sov gott :sleep:

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
cissii

Inlägg av cissii »

jag vill vara med ikväll :D fast nu sover väl alla?

Idag har jag haft barnvakt när jag jobbade 5 tim. Som jag alltid gör på söndagar. Kränger skivor till hårdrockare..... :D .
Barnvakten var djupt impad av att Celeste visste hur allt skulle gå till, skeden la hon på mattallriken när hon var klar. Och gav tallriken till Barnvakten. Hehe min lilla gris.

Utöver det så har jag och sambon lekt med Celestes nya gåvagn här ett tag, jag körde min tekopp från spisen till soffan tex.
Och Elle, om du inte redan sover?
Vilken dröm att ha en man med en måleributik! Varje dag tittar jag på mina väggar här hemma, och tänker att jag VERKLIGEN borde måla om. Men det känns så jäkla krångligt. Eller så är jag bara extremt lat.
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej kära hönor! :D

Inatt har jag drömt om SHN-kursen hos Anna. Av någon anledning hade jag maken med mig och så var jag så trött så trött så jag kunde inte vakna när vi hade någon slags samling. Försökte förtvivlat ta mig upp till ytan men det GICK bara inte. Det var visst morgon och jag kämpa för att vakna på riktigt :roll:

Igår hade jag gett mig den på att inte sätta mig framför datorn. Så efter Pilatespasset (hurra för mig!) så åt jag nybakade, misslyckade frallor framför TV:n och gick sen bums och la mig kl 22.
Tinis, du bor i en kanonstad! Jag bodde själv i Linköping mellan åren 95-99 och STORTRIVDES!!
Nämen, där ser man Elle!! Kan man anta att du pluggade vid univeristetet? Jag läste mellan 93 och 97 och sen blev jag kvar. Och vi trivs verkligen bra här. Nu bor vi i en villaförort och lever Svensson-liv, haha! :lol:
Kiki skrev:Här i norrtälje har vi haft det kanon, började igår kväll med att fixa en ny bebis
Wow, Kiki! :D Men hur vet du att det liksom bidde nåt? :wink: [/code]
Cissii skrev:Barnvakten var djupt impad av att Celeste visste hur allt skulle gå till, skeden la hon på mattallriken när hon var klar. Och gav tallriken till Barnvakten. Hehe min lilla gris.
Lilla Celeste (vackert namn förresten!!). När man har barnvakt får man verkligen se hur det här med rutiner och säker sömn betalar sig. Och när man är borta! Vi var i Dalarna ett par dagar och åkte skidor och delade stuga med kompisar. Det var magiskt att lägga Signe och bara ramsa ut. Vännerna var mycket impade. Mamman kommenterade att hade det varit hon för ett par år sedan (hennes minsta är 3) så hade hon legat ijämte i 3 timmar och så var den kvällen förstörd.
Elle skrev: Imorgon ska vi titta på vår nya lägenhet och planera tapeter och färger. Det är inte lätt att komma överens när sambon är diplomerad färgsättare och äger en måleributik... Jag får kämpa för mina färgförslag
Vad roligt! Vi ska snart sätta igång värsta utbyggnaden (40 kvm) och flytta köket till en annan del av huset, göra ny trapplösning, renovera badrummet... :roll: Hu! Men så kul!!! Och både jag och maken ska vara hemma tillsammans i 4 månader maj till augusti för att ha en chans med det hela (och nej, vi ska INTE göra det själva, men kanske flytta ut ett tag). Färg och form är väldigt kul tycker jag, men nu har jag bestämt mig för att hela umängesdelen ska målas i sk Stockholms-vitt (kök, matrum, vardagsrum som nu blir en stor enhet) Sen ska det kryddas med textilier i färg istället.

Ännu en härlig solig dag här på Schlätta. Idag ska vi gå till bibblis!

Kram!
kiki

Inlägg av kiki »

Kiki skrev:
Här i norrtälje har vi haft det kanon, började igår kväll med att fixa en ny bebis

Wow, Kiki! Men hur vet du att det liksom bidde nåt? [/code]
Det är ju det som är kul, man vet inte utan måste prova nästa kväll igen och nästa och nästa. Maken trodde inte att det blev något, han snackade om gammal ........ :oops: :oops: :oops:
nu börjar jag bli lite väl intim :shock:
jag får skärpa mig, ta mig i kragen eller nåt, hitta något annat som jag behärskar som jag kan kackla om.

kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Nu har mina kära päron åkt hem och systern likaså. Skönt. Det är ju jättehärligt att ha dem här och så, hur mysigt som helst, men det är gott att komma in i sin egen lunk igen! Om man säger så!
Vi har varit på ÖF nu på fm, lekt ute i 1.5 tim, superskönt i solen och vad härligt det är när det inte blåser så mkt. Det brukar det göra annars på kobben...
Visst är det trevligt att göra bebis, fast jag är glad om det inte blir nåt av själva produktionen, görandet är okej!!! Skäms inte för att du är intim kiki, det är ju bara gött att du kan bjuda på dig själv ju!

Hör på inlägg att renovering är ett ompratat ämne. Vi pratar om att göra om här hemma nästa sommar, låna en slant och satsa på kök o badrum. Jag längtar redan NU. Å, vad avundsjuk jag är på er som renoverar nu el snart!

Det är lustigt vad glad man blir av solen och våren, som redan är här! Magiskt!

Ha det gott! 8)
Elle

Inlägg av Elle »

Tinis, ja jag läste på lärarhögskolan så vi höll till mest nere på Östgötagatan innan vi flyttade upp till universitetet. Men som sagt var, I :heart: Linköping!

Japp, nu är färgerna och tapeterna bestämda! Svärfar har målarfirma så hans gubbar fixar jobbet, skönt! Enda nackdelen med att sambon har måleriaffär är att han vill göra om hemma så fort det kommer en ny tapetkollektion. Snacka om lyxproblem 8)

Nu sover båda barnen, sambon är ledig och jag ska ge mig ut i solen. Ska ta en promenad och sedan köra ett pass på gymmet. Skönt!

Ha det så gött i vårsolen 8) , vi "syns" ikväll!
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gäst

Inlägg av Gäst »

:( :evil: Jag har varit på stan med båda barnen och blivit utskälld av en surtant.

Jag var på PoP och handlade randiga vårmössor (gul till killen, blå till tjejen...sååååå PK!) och min 4-åring åkte under tiden upp och ner i rulltrappan utanför. När jag kom ner blev jag påhoppad av en tant som tyckte att "din son har lekt här i rulltrappan jättelänge nu, och det är fruktansvart oansvarigt av dig. Du får väl ändå se till dina barn. Blablabla" Och jag gick rakt i fällan förstås och kontrade med det otroligt infantlila "Det är väl ändå mitt problem, hörrdudu" :oops: .

Tror ni hon gick igång mer då???? Jo, han hade minsanna petat med händerna där rulltrappan tar slut och det med fingervantar och allt... och han kunde ha KLÄMT sig och BLABLABLA ännu högre. Och så gick hon och pratade HÖGT med människorna runt omkring om den hemska mamman där (och pekade och hade sig). Och visst, det var väl inte så bra gjort av mig :oops:. Nu ser jag ju också att det kunde hänt något läskigt. Jag är alldeles för ohönsig ibland och släpper barnen kanske lite väl mycket. Så visst trampade hon på en öm tå, det ska erskännas...:oops: Men hade hon nu varit äkta orolig för killen så hade hon väl tagit honom vid handen och brytt sig! Och när jag kom så hade hon ju kanske kunnat le och snällt påtalat att hon var rädd om honom!! JU! :evil:

Och sen hade haggan mage att komma tillbaka och börja muttra igen. Men då exploderade jag och sa (med magstöd) att "Vad du håller på människa, nu får du väl ändå ge dig!" Och då avvek hon äntligen.

Jag blir alldeles skakig av öppna konflikter sådär, men är nu ganska stolt över att jag röt till. Fast jag skäms lite också, tänk om sonen hade haft ett finger mindre nu... :oops: :shock:

Elle, jag är helt såld på Sandbergs tapeter. Såååå fina! Jag har en smårutig grå och vit i hallen och det är väldans läckert i min 1947-villa. Vad har ni för inredningsstil, ni alla? Jag är för det avskalade, vita och nordiska, men maken vill absolut ha in sin farmors gamla väggur och sånt hemskt så vi har en slags härlig blandad kompromiss här. :D :roll:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Tinis, jag rekommenderar dig varmt boken Trygghetsnarkomanernas land av David Eberhard! Man kan ha ett extra exemplar att stoppa under näsan på så kallade "välvilliga" beskäftiga skitkärringar! Du har helt rätt i att hon kunde ha tagit rätt på honom om hon tänkt två sekunder mer än bara till den förfärande ouppmärksamme modern... :roll: :evil:
Jag är också patologiskt ohönsig. :wink: Det är jag glad över, även om jag ibland i mörka stunder tänker att jag får äta upp det en vacker dag...

Bra rutet! :-({|=
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, det låter som en bok i min smak, TorpSara! Snabb resumé, tack! :D

Jag är nog skadad av min egen barndom där det ALDRIG hönsades. Men ok, jag är uppvuxen i ett pyttesamhälle där alla kände alla så det kanske inte går att jämföra.

Haha, det var för roligt när en kompis till mig skulle barnvakta lilltrollet. När jag kom hade mamman (jodå, hon har två egna barn) suttit på golvet i ett rum med madrass för dörren (så man inte behövde stänga men ungen inte kom någonstans :roll: ) hela tiden och bara duttat (som Anna säger :lol: ) och bevakat i flera timmar. Ska inte berätta att hennes storunge får ha sågen i källaren här hemma... :oops: :lol:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=1

Läs den, alla borde göra det! Klart AW-tänk fast ett annat perspektiv!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Oj, nu hoppade jag visst in i "fel" tråd, men såg Sandbergs tapeter nämnas...Ville bara "skryta" om att företaget ligger HÄR i Ulricehamn :wink:
Varje vår och höst har de en rea, och man kan då fynda tapeter för 79-99:-/rulle :D Tyvärr är ju inte hela sortimenten med på rean, men fyndat har jag gjort flera gången! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nämen Anna, det kunde väl inte bli mer rätt tråd! :D

Vill fynda! När sker detta? Måste man handla lokalt, över disk då eller?
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Vad roligt med tapetsnack! Vi tapetserade en fondvägg i vårt v-rum alldeles nyligen, med ganska mkt mönster i turkost och brunt, de färgerna styr väl vårt hem, i kombination med vitt, som är grunden, vill gärna ha det ljust! Och gärna lite mellanöstern eftersom maken är arab, som ni veet!!!
Tapeten köpte jag från Decor maison, för 349 kr/rulle, läskigt dyrt men det var det värt! Vad mkt det gör med en tapet.
När min kära pappa kom i fredags hade han köpt med diverse från Ikea, och det var skoj att piffa till det med lampor o matta. Hade hoppats få upp en gardinskena men det bidde inte. Frågan är om det kommer hända de närmsta 5 åren? Jag får nog ta tag i det själv tror jag, varför ska jag lämna över det till mannen? Jag tvättar o han gör såna grejer, kanske lite ändring. Snacka om att stå kvar i samma skor...jämt typ.

Vilken kärring du stötte på Tinis, bort med såna. Hon hade nog inte ett för roligt liv nej, stackarn...hade säkert inga goa livliga roliga söta barn, som du...blev nog bara avis sörru!!

Är du också lärare Elle? Trivs du med det?
Jo, Linköping är en kalasstad. Min mans syster bodde där i flera år, vi var där ett antal ggr o det var härligt värre. Skön atmosfär.
Vad har du läst då Tinis?

Märker en trend...när jag hade min mamma på besök blev det inte mkt träning o då genast blir jag gottesugen...sitter o drömmer om kanellängden som ligger i köket. Får nog ta och röra på kroppshyddan i morrn!

Tjolahopp!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Jag trodde jag gick in på träningstråden, och så bara ögnade jag var den här tråden, och såg nanet Sandbergs :wink:

Ja, Tinis, man får vara här på plats, men då kan du ju hälsa på mig samtidigt :wink: :wink:

Det var rea för c:a en månad sedan. Man vet aldrig i förväg när det blir nästa gång, (2-3 ggr/år är det nog) plötsligt står det en annons i lokaltidningen om att rean börjar ett par dagar fram i tiden.
Men jag kan absolut ha dig i bakhuvudet och meddela dig nästa gång :!:

Det de säljer ut är utgående produkter, samt rullar med "skönhetsfel". Det kan vara någon i princip osynlig prick, eller att färgen avviker från den prima varan, men sånt märks och syns ALDRIG. Jag har inte hittat något fel alls på de rullar jag köpt!

Själv är jag svag för "shabby chic"... Lantligt romantiskt vitt, spets, rosor, gamla möbler... :heart:

Köpte en tapet från engelska ? eller amerikanska ? Sanderson för 530:-/rulle... :oops: Men det var bara till en fondvägg, så det räckte med 3 rullar. En helt BEDÅRANDE magnolia-tapet i vitt och grönt. Det blev SÅ bra, och var verkligen värt de extra pengarna :!: (sedan kan jag köpa lågprisfärg, och leta på Blocket och snåla som hundan med allt annat, men tapeter - där går jag loss :shock: :wink:
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"