Just nu i praktiken: 19-7 och dagluren ja... Somnar glad som en gris på utsatt tid och vaknar
Surkål och ödlor
-
TorpSara
Edvard sover (hrm) 19.30-7 12.30-14.30 (vilket han på sätt och vis valde själv, ville INTE vakna efter 1,5).
Just nu i praktiken: 19-7 och dagluren ja... Somnar glad som en gris på utsatt tid och vaknar
efter 30 minuter (sällsynt), 60 minuter (vanligt) 1,5 timme (vanligast, det duger). Dessutom, vilket jag börjar tro är en viktig nyckel, är att han alltid vaknar med gråt. Inte nattetid eller i arla morgon, men vid "riktiga" morgonen och dagluren. Nyckel, men hur och varför?
Tack Elle, då kan jag radera ut alla mina andra fatasier om vad som pågickSmyger in och förklarar för nyfikna Fjällmors man är fotograf, det är nog det hon syftar på, eller?
Elle
kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
-
Gäst
Ja du TorpSara det blir ju svårt att råda ett sånt proffs som dig
Jag har ju stor respekt för dina kunskaper
Men jag testar lite felsökning,
skrattet till godnattet funkar väl kan jag tro om han somnar som en glad gris
Sover han inne på vilan
här har vi mörklagt även på dagvilan, vilket det inte är hos dagmamman såklart och då blir det ju lite kortare sovning, då kompenserar jag med en marginalhalvtimme på kvällen de dagarna. Har inte haft någon påverkan på morgonen.
om jag kommer ihåg rätt har väl Edvard börjat hos dagmamma oxå
då kan det ju vara så att han ligger "lite" efter med sömnen. Och ungar som är vana att få den sömn dom behöver verkar ju vara extra känsliga för för lite sömn, Sömn föder sömn, remember så kanske lite marginalkvartar
lite tankar från amatören
kramar Kristina
lite tankar från amatören
kramar Kristina
Social delaktighet
Social delaktighet
Här är jag!
Stackars lillen med tänderna!!! Och stackars ditt onda ögonbryn!
när det kommer i båda ändarna samtidigt så kan man ju tycka att den positionen, med en balja i knäet, är lämplig... Men inte i mitt fall... Jag tuppar av när kräkningarna är som intensivast, det hade hänt förr men inte på samma sätt som denna gång. Jag trillade handlöst framåt och tjongade skallen/pannan rakt i golvet. Glasögonen satt på och när jag så småningom kom till sans insåg jag att jag faktiskt kunnat slagit ihjäl mig. Ni kan inte ANA hur jag såg ut! ALLA färger samtidigt och svullen till oigenkänlighet. Gissa vad jag gjorde? Kurerade magsjukan och gick till jobbet... 8)
Den där höga sjukfrånvaron som regeringen klagat över står inte jag för... Jag trodde folk skulle tappa ögonen! Stod i utlåningsdisken på biblioteket och skrämde bort presumtiva låntagare. Alla låtsades som om jag såg normal ut, ingen vågade fråga, folk väjde... osv. Tom. den stackars trafikpolisen som ville kolla körkortet en morgon fick sig en smärre chock. Men honom lugnade jag ner med orden: - Jag ÄR INTE misshandlad!!!!
Och visst kommer alla olyckor samtidigt. Om jag inte minns fel så hade vi ovanpå magsjukan och min svimmning en trasig tvättmaskin också...
Ja jösses! 
Stackars lillen med tänderna!!! Och stackars ditt onda ögonbryn!
Vet hur det där är... Härom året svimmade jag när jag satt på toaletten och spydde. Ja ni vetEbbab skrev:Jag varnade maken för att han kan bli inplockad till förhör.
Jag menar - sonen tänderna inslagna, frugan blåtira, "jag gick in i en dörr".
Jo,jo, det vet man ju hur det brukar låta...
Den där höga sjukfrånvaron som regeringen klagat över står inte jag för... Jag trodde folk skulle tappa ögonen! Stod i utlåningsdisken på biblioteket och skrämde bort presumtiva låntagare. Alla låtsades som om jag såg normal ut, ingen vågade fråga, folk väjde... osv. Tom. den stackars trafikpolisen som ville kolla körkortet en morgon fick sig en smärre chock. Men honom lugnade jag ner med orden: - Jag ÄR INTE misshandlad!!!!
Och visst kommer alla olyckor samtidigt. Om jag inte minns fel så hade vi ovanpå magsjukan och min svimmning en trasig tvättmaskin också...
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Usch. Jag blir glad att jag har det gjort när jag läser sådant. PUST, kan jag verkligen hålla med om! Och så inser jag hur fruktansvärt mycket NOLL KOLL jag själv hade när jag gifte mig. Jo, vi bestämde kyrka, dag, lokal & klänning. Ring valde jag ut också. Men mina föräldrar (som mycket generöst stod för hela bröllopsfesten) bestämde maten. Floristen gjorde en jättefin brudbukett utifrån mina något vaga instruktioner ("ljusa rosor") och håruppsättningen & sminkningen ska vi bara inte prata om! Typ "Gör något snyggt!" (och det blev det!)Jannika skrev: Jösses.
Jag vet att jag inte vill ha limousine, hjälp att filma, asfula kort knäppta, sliskiga tårtor gjorda, fitnesstränare som får mig i form, hjälp med att torka min bukett, tramsiga inbjudningskort, svindyra och obekväma underkläder, tråkiga ringar, läskigt smink i grälla förpackningar eller ett hjärta i eldskrift ovanför honnörsbordet (som vi inte ska ha). Inser iaf att det inte kan vara så himla svårt att göra en brudbukett själv. Fast det hade jag kunnat lista ut utan att gå dit. Ja pust.
Underkläder hade jag fått för mig att man skulle köpa speciella. Ja, det blev det ju. BH och trosor. Tjejen i underklädesaffären fick dollartecken i ögonen när hon fick veta att jag skulle gifta mig och utbrast "Jaha - då går vi väl raka vägen på torseletterna då!" :-s =; [-X USCH! Torselett!
Nä, jag sade senast häromdagen till maken att om det tar slut mellan oss så vill jag inte ha en ny karl. Skulle man orka det, liksom?!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
-
Gäst
TorpSara!
Jag hade liknande problem med Sofia för några månader sen: hon sov 1,5 men det räckte ingen vart. Hela eftermiddagen var bara tröttgnäll och gråt.
Åtgärder:
total mörkläggning i hennes rum
vid uppvak snabb manövrering över till barnvagn och sedan kraftig vagning tills hon lade ner huvudet. Ut och på med klassisk musik. Det räckte med ett par dagars "kur". Funkade bra här!
HInner inte skriva mer nu gossen och jag skall till läkaren idag.
Jag hade liknande problem med Sofia för några månader sen: hon sov 1,5 men det räckte ingen vart. Hela eftermiddagen var bara tröttgnäll och gråt.
Åtgärder:
HInner inte skriva mer nu gossen och jag skall till läkaren idag.
-
TorpSara
Stackarn.... Vi har också varit med om detta. Sessan ramlade som två-åring i trappan och slog framtänderna i överkäken så att de lossnade. De växte fast igen dock! Men FY så mycket blod det komEbbab skrev: Och så ett betydligt mindre trevligt inslag:
lilleman snubblade in i soffan (där dynorna för tillfället tjänstgjorde som koja) och smällde till tänderna så de står åt alla håll
! Sitta i telefonkö till sjukvårdsrådgivningen, besök hos jourtandläkare och på toppen av detta så kräktes han på natten efter detta
.
Har du anmält skadan till ditt försäkringsbolag? Antagligen berättade tandläkaren för dig att du ska göra det, annars gör jag det nu..!
Sessan har "vuxentänder" sedan ett par år tillbaka istället för de framtänder som tog smällen, och nog är de lite sneda, men jag undrar om det är något som har med den här händelsen att göra eller om det helt enkelt är ett arv efter hennes mamma
Hoppas att han mår bättre nu i alla fall.
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Lilleman mår bättre nu! Full fart framåt! Vaddå lära sig av sina olyckor och misstag
8)
Ha, vi skrattar farorna rakt i ansiktet!
Annars så är det bara till att vänja sig vid lillemans nya utseende. Och hoppas lite på att de kommer att rätt till sig något.
Bröllop!
Viktigast är att man känner att man gör som man själv vill! Inte som andra tycker att man borde (svärmödrar och annat löst folk
)
En fundering:
Många väljer ju att bli överlämnad vid altaret av sin far. Jag tycker förstås att man ska fundera över symboliken.
Det kommer ifrån att man lämnar över ansvaret för den omyndiga kvinnan till en annan.
Vill man verkligen bli sedd så?
Ett musiktips: If I should fall behind (B. Springsteen)
Läs bara:
We said we'd walk together baby come what may
That come the twilight should we lose our way
If as we're walking a hand should slip free
I'll wait for you
And should I walk behind
Wait for me
We swore we'd travel darlin' side by side
We'd help each other stay in stride
But each lover's steps fall so differently
But I'll wait for you
And if I should behind
Wait for me
Now everyone dreams of a love lasting and true
But you and I know what this world can do
So let's make our steps clear that the other may see
And I'll wait for you
if I should fall behind
Wait for me
Now theres a beautiful river in the valley ahead
There 'neath the oaks bough soon we will be wed
Should we lose each other in the shadow of the evening trees
I'll wait for you
And should I fall behind
Wait for me
Darlin' I'll wait for you
Should I fall behind
Wait for me
Ha, vi skrattar farorna rakt i ansiktet!
Japp, tandläkaren informerade om detta. Det går ju inte idag att säga om det blir några skador på de permanenta tänderna så det är ju bra att täcka upp ifall man måste göra nåt i framtiden.Gablex skrev:Har du anmält skadan till ditt försäkringsbolag?
Annars så är det bara till att vänja sig vid lillemans nya utseende. Och hoppas lite på att de kommer att rätt till sig något.
Viktigast är att man känner att man gör som man själv vill! Inte som andra tycker att man borde (svärmödrar och annat löst folk
En fundering:
Många väljer ju att bli överlämnad vid altaret av sin far. Jag tycker förstås att man ska fundera över symboliken.
Det kommer ifrån att man lämnar över ansvaret för den omyndiga kvinnan till en annan.
Ett musiktips: If I should fall behind (B. Springsteen)
Läs bara:
We said we'd walk together baby come what may
That come the twilight should we lose our way
If as we're walking a hand should slip free
I'll wait for you
And should I walk behind
Wait for me
We swore we'd travel darlin' side by side
We'd help each other stay in stride
But each lover's steps fall so differently
But I'll wait for you
And if I should behind
Wait for me
Now everyone dreams of a love lasting and true
But you and I know what this world can do
So let's make our steps clear that the other may see
And I'll wait for you
if I should fall behind
Wait for me
Now theres a beautiful river in the valley ahead
There 'neath the oaks bough soon we will be wed
Should we lose each other in the shadow of the evening trees
I'll wait for you
And should I fall behind
Wait for me
Darlin' I'll wait for you
Should I fall behind
Wait for me
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Lilla Skrattungen 050731
Skriver under på dettaBröllop!
Viktigast är att man känner att man gör som man själv vill! Inte som andra tycker att man borde (svärmödrar och annat löst folk )
En fundering:
Vill man verkligen bli sedd så?
Och så vill jag berätta vad vi hade till förätt på vårt bröllop
BLODPUDDING
med handplockade lingon (som min styvfar plockat) blodpuddingen köpt från en lokal handlare på gotland.
Jag kan lova att det var succe, folk pratar fortfarande om vårt bröllop det kommer aldrig att glömmas. så mitt tips är att göra något som sticker ut rejält.
Kramar Kristina
Social delaktighet
Social delaktighet
Jag är en mycket mallig TS!
Och vad ni har hunnit kackla! Vad har jag gjort som var viktigare? Kan inte komma på nåt alls faktiskt... Jaja. Det tog sån tid att läsa allt att jag inte hann skriva en rad ens.
Nu ska jag plocka bebis och div andra storlekar för mellis så jag återkommer.
Kraaaaaaam! Jannika
Lustigt vilka olika betydelser man kan lägga i ett begreppJannika skrev:Jag är en mycket mallig TS!
Och jag kanske ska byta begreppsvärld nu. Och vara tyst ett tag.
Note to self: TS=trådstartare, not transsexuell
-
Gäst
Böh! Blodpuddig!!!
Jag får hålla för näsan när jag steker till familjen. själv äter jag ICKE!
Bröllop, åååååååh, jag hade världens underbaraste. 21 december, mitt i smällkalla vintern på årets mörkaste dag. Jag och svägerskan hade sytt sidenkappa med släp, pälskrage och utsvängda fe-armar med gnistrande stenar på. Vi hade massor av sång och musik: Mina älsklingspsalmer "Det är en ros utsprungen" och "Härlig är jorden", en duettsång av storkillens faddrar, en kvartettsång av körkompisar till mig, och så hade maken gjort ett arr på "All I ask of you" ur Fantomen på operan som hans sånggrupp framförde (jag heter dessutom Christine...
). Som utgångsmusik sjöng min maffiga kyrkokör Hallelujah ur Messias. Helt fantastiskt!
För mig var bröllopet ett avstamp, ett beslut. Nu är det vi, nu har vi bestämt oss. Det går ju alltid att leta efter något bättre, liksom... 8). Varje bröllopsdag tittar vi i albumet och minns, ryser och blir lite nykära. Ett kärt och underbart minne....
Snyft och kram!
Bröllop, åååååååh, jag hade världens underbaraste. 21 december, mitt i smällkalla vintern på årets mörkaste dag. Jag och svägerskan hade sytt sidenkappa med släp, pälskrage och utsvängda fe-armar med gnistrande stenar på. Vi hade massor av sång och musik: Mina älsklingspsalmer "Det är en ros utsprungen" och "Härlig är jorden", en duettsång av storkillens faddrar, en kvartettsång av körkompisar till mig, och så hade maken gjort ett arr på "All I ask of you" ur Fantomen på operan som hans sånggrupp framförde (jag heter dessutom Christine...
För mig var bröllopet ett avstamp, ett beslut. Nu är det vi, nu har vi bestämt oss. Det går ju alltid att leta efter något bättre, liksom... 8). Varje bröllopsdag tittar vi i albumet och minns, ryser och blir lite nykära. Ett kärt och underbart minne....
Snyft och kram!