Vargen höll sig borta i natt

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
kokos

Vargen höll sig borta i natt

Inlägg av kokos »

Så där ja! Efter lite ylande vid 22-tiden igår vaknade ingen av oss förrän vid 6 imorse. Då låg lillen och pratade och skrattade tills jag tog upp honom 6.30.

Borde jag ha ramsat på morgonen för att få honom att sova den sista halvtimmen? Han var aldrig ledsen utan låg bara och pratade. Därför höll jag mig lugn och tyst i sängen och så fick han hålla på bäst han ville.

Känns så sköööönt! Det var länge sen vi tog oss igenom en hel natt utan en massa spring under vargtimmen.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
br

härligt!

Inlägg av br »

Ja visst är det underbart :D Ang att ramsa p åmorgonen så måste jag ärligt säga att jag inte vet! :? Vi brukar låta en pratande son vara ifred för det mesta, ibland ramsar vi och ibland somnar han om då , ibland blir han urförbannad!

De allra flesta gåner som han inte har jollrat utan varit riktigt förbannad så har det berott på att han antingen kissat igenom blöjan och varit genomblöt eller bajsat genom blöjan eller kräkst! Och det finns nog inte ngn ramsa som biter p¨å detta.- Däremot har vi faktiskt märkt att det är fara på taket och gått in och tagit upp honom !
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Då var det nog ett tillfälligt bakslag! Och nu har han fattat att samma gäller som innan det krånglade :wink: Duktig Adrian och duktig Kokos! :D

Ligger han bara och är nöjd finner jag ingen anledning att dra igång att ramsa, då kan han bli förbannad istället för att somna om :shock:
Dumt att riskera.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
mammamy

Inlägg av mammamy »

Som det sagts tidigare, det är inte förbjudet att vara vaken när man ska sova, bara att vara ledsen. Alltså, ingen ramsa när det vaknar för tidigt men är glada, så har jag tolkat det. Ljuvligt att vakna till en glad bebis ljud! :D
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Love

Inlägg av Love »

Vet att Mammut skrev på gamla forumet gällande morgonen att man inte ska göra ngt så längre de är glada. Däremot vid första, minsta lilla gnyende av ilska, irritation, ledsamhet eller andra "negativa" känslor så pangramsar man. Dvs. ramsar direkt och bestämt. Sedan låter man dem helt resolut vara! Så lite aktivitet som möjligt efter pangramsan eftersom det fortfarande är natt och då händer ju ingenting.

AW säger även att man ska upp och "skramla" i köket men jag tror vi är många som föredrar sängen i arla morgonstund så det är inget måste att börja dammsuga eller storstäda 05.30 :D .

Lycka till!
Solstråle född i april 2004.
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"