Melodifestival -08!!!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

För första gången i mitt schlagertittande har vi röstat!
På makens initiativ :!: :shock: :lol:
På Frida, om jag inte har fel, med Upp och hoppa :D
Blev glad av den.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Men Lotta Engberg??? Ser liksom ingen likhet någonstans, på något sätt... Hon var ju bara töntig, redan då. Detta känns ju åtminstone modernt - eller är det jag som är knäpp?? Eller gammal :wink: ?

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

Huuuuuu! Vart tog Patrik vägen!!!???? :(

Maken är så mallig så man får snart ta fram en liten nål och sticka hål här. Gissade så rätt så rätt på Globenfinalisterna.

Och här är vi nöjda med just Globen. Men andra chansen!!! :shock: Näää, här skulle vi haft Patrik Isaksson och på sin höjd Caracola. Men INTE operatjejen!
K-ina

Inlägg av K-ina »

/LO skrev:Men Lotta Engberg??? Ser liksom ingen likhet någonstans, på något sätt... Hon var ju bara töntig, redan då. Detta känns ju åtminstone modernt - eller är det jag som är knäpp?? Eller gammal :wink: ?
:shock: Jag VET! Det är jättekonstigt! JAG är jättekonstig... :shock:

Men jag tycker inte att det är så himla modernt... Utan faktiskt litet töntigt... :-#
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: :lol: :lol: :lol:
Lilla gumman :heart: :heart:

nu sitter jag också och grinar :oops:

bravo Frida

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
kattklo

Inlägg av kattklo »

Du är knäpp LO. :lol:

Det lustigaste är ju att dom behöver 3 låtskrivare till alla såna här intelligenta texter.
Bästa texten hittils var dock förra veckans (eller var det förrförraveckans) tjej som sjöng retarded och vevade med fingrarna i tinninghöjd.

Eskobar var ju verkligen veckans besvikelse. Det lät som om låten aldrig kom igång (pinsamt med en guldglitter-final när låten liksom saknade final) och som om gitarren var helt ostämd.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

kattklo skrev:Du är knäpp LO. :lol:
Det är jag så gärna ;) :lol: men på vilket sätt? Att jag skriver och tycker massa? Jag har ingen annan att tycka med. Maken är på fest och Vera orkade ju inte vara vaken :sleep:

Nu ska jag sova, natti!

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Cyan

Inlägg av Cyan »

Och jag säger HURRA!
Mina favoriter till Globen, för en gång skull! BWO var ju en klockren finallåt och jag är såå lycklig att fler blev glada in i själen av Frida & co.

Mest imponerad blev jag ändå av dansuppvisningen med eldtema. Det är sällan jag blir imponerad av dansare i TV, men nu satt jag bara och gapade av hänförelse. Vilka dansare! Vilken koreografi! Vackert, läckert, snyggt!!!
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
Bibban

Inlägg av Bibban »

Och jag är glad o nöjd :lol: . Äntligen blev det som jag tippade :o .
Fast Björn Gustavsson är allra bäst! :wink:
På fredag ska jag och döttrarna kolla genrepet här i Karlskrona :D
kattklo

Inlägg av kattklo »

"Hon var ju bara töntig, redan då. Detta känns ju åtminstone modernt - eller är det jag som är knäpp?? Eller gammal?"

Det var det ovanstående jag syftade på. :D
För gammal är du ju rakt inte.

Inte heller jag hade någon att lufta med, Ludvig somnar senast 9 varje kväll nu för tiden. Jag tror han omedvetet laddar för en nattlig förlossning. 8)

KRAM!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ja, nog är jag knäpp alltid, för jag kom inte ens ihåg att jag skrivit det. :roll: :lol: Och gammal, det beror på vem man jämför med ;) Men jag kan nog inte klassas som ung småbarnsmamma i alla fall ;)

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Hege

Inlägg av Hege »

Vi skulle ju skickat vidare han som sjöng på bosniska. Då hade vi kanske haft en chans i den europeiska finalen....
Jannika

Inlägg av Jannika »

Amen, amen, amen alltså!

Och hääääär Kommer Pliggvägens röster....

La France deux poins :lol:

Jag och K-ina delar uppfattning efter kvällens omgång.

HUR kunde Patrik INTE ens komma till andra chansen? :( Jag tycker att han fått till en mycket trallvänligare men ändå typisk PI-låt den här gången. Tråååååkigt. Man hörde att han hade ont i halsen för han sjöng ansträngt fast jag tycker att hans lägstanivå är så hög att det borde ha funkat ändå. Jaja. Det är inte första gången jag och "svenska folket" inte är överens. Och såg ni vad ledsen han blev? :(

Själv blev jag varm i hjärtat av att kritiserade Nour (som JAG tycker är jätterolig) fick en gruppkram av "våra" killar. Ytterligare ett bevis på att de har hjärtat på rätta stället! :heart: De som är snälla borde vinna!
kattklo skrev: Eskobars låt allra bäst i det här underliga startfältet. Riktigt bra! MEÄN sjunger man så svajigt och surt halva låten (så sant LO) så har man försuttit sin chans i den här tävlingen. Tyvärr. Och killarna har ju inte utstrålning så man blir bländad direkt. Jag gillar mycket av Eskobar sen förut så jag är väl lite partisk men darlingen tyckte också att låten var ett gott hantverk och han är ju ändå familjens musikproffs.

Annars känner jag mig oberörd av de övriga.

Frida - kul tjej med glad låt. Inget jag upp och hoppar till.
kattklo skrev:Det lustigaste är ju att dom behöver 3 låtskrivare till alla såna här intelligenta texter.
:lol: :lol: Jag tycker ni gravida är så ROLIGA! Vad är det som lockas fram av de där gravidhormonerna? kattklo, nya mamman, Nancy m fl levererar allt från fniss till skrattanfall gång på gång. Ring Luuk! Ni borde få vara med som pausfåglar.

Operatjejen - duktig med riktigt shownummer. Liite för dryg för att jag ska ens tycka att det är småkul.

Bosniern - hade kunnat funka men jag jublar inte. Oberörd.

BWO - Que? Killen är söt men ligger och surar på gränsen för vad mina öron tål heeela tiden. Blä. Ingen låt jag faller för.

Caracola - Nej. Hjälp.

Enbuskarna - Nej. Hjälp. Med en så dålig låt tar man sig ingenstans.

Mitt heta tips är alltså fortfarande Sanna for final!

Nästa vecka är min gamla klassis Håkan Hemlin med. När de var som mest i ropet turnérade darlingen med dem på bas. Så nu har vi en Tinis-Lassie till! :lol: Förra gången hade de en trist dänga. Hoppas de fått till nåt roligare i år.

Annars vet jag inte vilka som är kvar? Gablex?

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Det där blev ju hur som helst... Jag provar igen.

Amen, amen, amen alltså!

Och hääääär Kommer Pliggvägens röster....

La France deux poins

Jag och K-ina delar uppfattning efter kvällens omgång.

HUR kunde Patrik INTE ens komma till andra chansen? Jag tycker att han fått till en mycket trallvänligare men ändå typisk PI-låt den här gången. Tråååååkigt. Man hörde att han hade ont i halsen för han sjöng ansträngt fast jag tycker att hans lägstanivå är så hög att det borde ha funkat ändå. Jaja. Det är inte första gången jag och "svenska folket" inte är överens. Och såg ni vad ledsen han blev? :(

Själv blev jag varm i hjärtat av att kritiserade Nour (som JAG tycker är jätterolig) fick en gruppkram av "våra" killar. Ytterligare ett bevis på att de har hjärtat på rätta stället! :heart: De som är snälla borde vinna!

Eskobars låt allra bäst i det här underliga startfältet. Riktigt bra! MEÄN sjunger man så svajigt och surt halva låten (så sant LO) så har man försuttit sin chans i den här tävlingen. Tyvärr. Och killarna har ju inte utstrålning så man blir bländad direkt. Jag gillar mycket av Eskobar sen förut så jag är väl lite partisk men darlingen tyckte också att låten var ett gott hantverk och han är ju ändå familjens musikproffs.

Annars känner jag mig oberörd av de övriga.

Frida - kul tjej med glad låt. Inget jag upp och hoppar till.
kattklo skrev:Det lustigaste är ju att dom behöver 3 låtskrivare till alla såna här intelligenta texter.

:lol: :lol: Jag tycker ni gravida är så ROLIGA! Vad är det som lockas fram av de där gravidhormonerna? kattklo, nya mamman, Nancy m fl levererar allt från fniss till skrattanfall gång på gång. Ring Luuk! Ni borde få vara med som pausfåglar.

Operatjejen - duktig med riktigt shownummer. Liite för dryg för att jag ska ens tycka att det är småkul.

Bosniern - hade kunnat funka men jag jublar inte. Oberörd.

BWO - Que? Killen är söt men ligger och surar på gränsen för vad mina öron tål heeela tiden. Blä. Ingen låt jag faller för.

Caracola - Nej. Hjälp.

Enbuskarna - Nej. Hjälp. Med en så dålig låt tar man sig ingenstans.

Mitt heta tips är alltså fortfarande Sanna for final!

Nästa vecka är min gamla klassis Håkan Hemlin med. När de var som mest i ropet turnérade darlingen med dem på bas. Så nu har vi en Tinis-Lassie till! :lol: Förra gången hade de en trist dänga. Hoppas de fått till nåt roligare i år.

Annars vet jag inte vilka som är kvar? Gablex?

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nästa vecka har vi ju näpna Sibel som jag tycker var jätteduktig i Idol när det begav sig. Dessutom inte lika näpna men också dukitga Charlotte Perelli.
Och så hjärtekrossaren Niklas Strömstedt.

Sen vet jag inge mera...
:D
Kram Tinis
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"