Melodifestival -08!!!
-
Gäst
Kort kort sammanfattning: tråkigare och sämre startfält än förra veckan...
Lite längre
BWO: Martin är ju söt och har t.o.m sug i blicken, men vad är det för låt??? Känner så väl igen den, och det är INTE madonnas, som alla pratar om, det är någon mycket äldre...
Mickey: Varför skulle han fjäska med att sjunga på engelska??? Han behärksade inte riktigt det tycker jag. Hade i så fall nästan varit bättre att sjunga på lite bruten svenska...
Frida: Enda som gjorde mig glad idag. Inte superbra, men man blev glad och ville dansa lite
Patrik: Nja, jag föredrar nog honom med klassiska ballader. Hans röst är lite för skör eller darrig eller vad man ska säga för att sjunga upptempo...
Terese: Nä, för mycket opera. Superbra sångröst, ingen tvekan, men hade det varit opera så hade det varit effektfullt, men nu blev det för mycket.
Caracola: Absolut bättre än jag trodde, men lite för käckt för mig.
Einbusk: Gud så tunt och trist...
Eskobar: Jasså??? Nej, för trist. Kommer säkert att spelas i radio, men fel forum tycker jag.
/LO
Lite längre
BWO: Martin är ju söt och har t.o.m sug i blicken, men vad är det för låt??? Känner så väl igen den, och det är INTE madonnas, som alla pratar om, det är någon mycket äldre...
Mickey: Varför skulle han fjäska med att sjunga på engelska??? Han behärksade inte riktigt det tycker jag. Hade i så fall nästan varit bättre att sjunga på lite bruten svenska...
Frida: Enda som gjorde mig glad idag. Inte superbra, men man blev glad och ville dansa lite
Patrik: Nja, jag föredrar nog honom med klassiska ballader. Hans röst är lite för skör eller darrig eller vad man ska säga för att sjunga upptempo...
Terese: Nä, för mycket opera. Superbra sångröst, ingen tvekan, men hade det varit opera så hade det varit effektfullt, men nu blev det för mycket.
Caracola: Absolut bättre än jag trodde, men lite för käckt för mig.
Einbusk: Gud så tunt och trist...
Eskobar: Jasså??? Nej, för trist. Kommer säkert att spelas i radio, men fel forum tycker jag.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Hej alla schlagermännskor
Det är tur ni skriver och berättar här
(/LO - pålitlig som vanligt
)
Har missat hela faderullan (har varit och lyssnat på mina tonåringar Becka och Paula när de uppträdde med en teater/sång-föreställning om hur det är att vara just tonårstjej ikväll - stolt som en TUPP är jag
).
Har lyssnat på snabbgenomgången och nog tycker jag BWO hade en bra låt! resten vet jag inte... inget som fastnade direkt!
Spännande att se hur det går!
Det är tur ni skriver och berättar här
Har missat hela faderullan (har varit och lyssnat på mina tonåringar Becka och Paula när de uppträdde med en teater/sång-föreställning om hur det är att vara just tonårstjej ikväll - stolt som en TUPP är jag
Har lyssnat på snabbgenomgången och nog tycker jag BWO hade en bra låt! resten vet jag inte... inget som fastnade direkt!
Spännande att se hur det går!
Jaha, röstningens första omgång var klar innan jag hann skriva klart...
Lite förvånande var det ju i alla fall. Terese t.ex.
Jag tycker att det låter jättekonstigt.
Att Caracola är med tycker jag också är konstigt, men det är ju lite tempo och färgglada dansanta tjejer.
F.ö. tyckte jag att Eskobar sjöng falskt hela första värsen, var det så, eller bara något jag hörde???
Måste bara berätta om Vera också. Vi hade sagt att hon inte skulle kolla, tycker ju att det är lite sent. Men så fjäskade hon lite och bad så snällt att hon KUNDE väl få titta. OM jag orkar och är pigg. *huvudet på sned*.
Och så somnade hon en stund på dagen, så ok, tänkte jag. Jag ska ju ändå sitta där själv framför TVn. SÅ jag sa ok med villkor att hon hade pyjamas på sig och gick och la sig så fort de sjungit färdigt.
När BWO sjöng gick hon upp och hämtade sin kudde, kom och la den i mitt knä och när låten var slut så frågade hon om jag kunde bära upp henne till sin säng
Så mycket för det sällskapet

/LO
Lite förvånande var det ju i alla fall. Terese t.ex.
Jag tycker att det låter jättekonstigt.
Att Caracola är med tycker jag också är konstigt, men det är ju lite tempo och färgglada dansanta tjejer.
F.ö. tyckte jag att Eskobar sjöng falskt hela första värsen, var det så, eller bara något jag hörde???
Måste bara berätta om Vera också. Vi hade sagt att hon inte skulle kolla, tycker ju att det är lite sent. Men så fjäskade hon lite och bad så snällt att hon KUNDE väl få titta. OM jag orkar och är pigg. *huvudet på sned*.
Och så somnade hon en stund på dagen, så ok, tänkte jag. Jag ska ju ändå sitta där själv framför TVn. SÅ jag sa ok med villkor att hon hade pyjamas på sig och gick och la sig så fort de sjungit färdigt.
När BWO sjöng gick hon upp och hämtade sin kudde, kom och la den i mitt knä och när låten var slut så frågade hon om jag kunde bära upp henne till sin säng
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Maken gissar att Alexander Bard har varit med och skrivit "Oh Mama"
Kristina
Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Hm, det kan nog vara så. Måste höra en gång till!Tinis skrev:/LO: Det pratas om Lili och Sussi och "Oh mama"
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Jag har röstat på Patrik nyss... Brukar inte ringa men jag blev plötsligt ängslig över fler skrällar!
Vill INTE ha operamänniskan i Globen. (Jag gillar opera men inte i schlagerfestivalen!)
Och hon hopp-frida... Äsch jag vet inte. Kanske jag är för gammal? Men jag tänkte bara på Lotta Engberg i ny tappning. Ni vet Fyra bugg...
Ja! Jag vet - en jättekonstig assosiation! Men så funkar jag!
Caracola var riktigt bra tyckte jag. Eskobar borde gått vidare...
Slut för nu!
Och hon hopp-frida... Äsch jag vet inte. Kanske jag är för gammal? Men jag tänkte bara på Lotta Engberg i ny tappning. Ni vet Fyra bugg...
Caracola var riktigt bra tyckte jag. Eskobar borde gått vidare...
Slut för nu!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Ok, Oh mama var med där, men det är något mer. SOm går mer i moll på samma sätt som denna...
Men hur kan Terese gå vidare. Nu lär ju Frida vara körd...
/LO
Men hur kan Terese gå vidare. Nu lär ju Frida vara körd...
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
JAg tycker att det är supercoolt, men konstigt.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum