Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jamen KÄRA VÄNNER!! Jag är helt :shock: :shock: :shock: :!:
Fjällfolket skrev: När jag var där missade jag typ allt jag ville se för de jag reste med var inte så intresserade
Tinis skrev: Och när JAG var i Paris så missade jag också typ allt, för maken låg.... just det... MAGSJUK :shock: :(
K-ina skrev: Jag har förövrigt redan varit i Paris...

På tågluff, 20 år...
kompisen längtade hem och ville ligga kvar på hotellrummet. Jag vågade mig inte ut själv...
Dagen därpå åkte vi iväg för att se Jim Morissons grav vilket vi ansåg vara allmänbildande - därefter drog vi till Champs Elyseé för att leta rätt på McDonalds. Vi hittade ingen, köpte några äpplen, massor med choklad och läsk och gav oss tillbaka till hotellrummet igen!
Dagen därpå åkte vi till Frankfurt!
Det är ju ÖVER-sorgligt vilka erfarenheter ni har av världens vackraste stad :cry: :cry: :cry: Lova mig att ni ger det en chans till! Åh, att få promenera upp till Sacré Coeur och tända ett ljus, gå och dra en hel dag på Louvren och trängas med japaner eller kolla in impressionisterna på Musée d'Orsay, strosa i Marais-kvarteren, dricka en café crème på ett utekafé, alla muséer, alla människor, all shopping :roll: :oops:
I :heart: Paris!!!

[quote="Jannika] Jag lovar att INTE dyka upp men jag kommer sitta härhemma med en nejlika i knapphålet istället (jag får ändå inte igen mina byxor, haha!) [/quote]

Och jag lovar att jag inte hade haft ett enda dugg emot om du HADE dykt upp :D

PS. Jannika, ser du att jag lärt mig citera flera olika personer och mitt i texten dessutom?!??!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jamen KÄRA VÄNNER!! Jag är helt :shock: :shock: :shock: :!:
Fjällfolket skrev: När jag var där missade jag typ allt jag ville se för de jag reste med var inte så intresserade
Tinis skrev: Och när JAG var i Paris så missade jag också typ allt, för maken låg.... just det... MAGSJUK :shock: :(
K-ina skrev: Jag har förövrigt redan varit i Paris...

På tågluff, 20 år...
kompisen längtade hem och ville ligga kvar på hotellrummet. Jag vågade mig inte ut själv...
Dagen därpå åkte vi iväg för att se Jim Morissons grav vilket vi ansåg vara allmänbildande - därefter drog vi till Champs Elyseé för att leta rätt på McDonalds. Vi hittade ingen, köpte några äpplen, massor med choklad och läsk och gav oss tillbaka till hotellrummet igen!
Dagen därpå åkte vi till Frankfurt!
Det är ju ÖVER-sorgligt vilka erfarenheter ni har av världens vackraste stad :cry: :cry: :cry: Lova mig att ni ger det en chans till! Åh, att få promenera upp till Sacré Coeur och tända ett ljus, gå och dra en hel dag på Louvren och trängas med japaner eller kolla in impressionisterna på Musée d'Orsay, strosa i Marais-kvarteren, dricka en café crème på ett utekafé, alla muséer, alla människor, all shopping :roll: :oops:
I :heart: Paris!!!
Jannika skrev: Jag lovar att INTE dyka upp men jag kommer sitta härhemma med en nejlika i knapphålet istället (jag får ändå inte igen mina byxor, haha!)
Och jag lovar att jag inte hade haft ett enda dugg emot om du HADE dykt upp :D

PS. Jannika, ser du att jag lärt mig citera flera olika personer och mitt i texten dessutom?!??!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gäst

Inlägg av Gäst »

OM jag ska! Ge det en chans till alltså. För trots alllt så var det ju svårt att missa hur underbart vackert det var. :D
Gablex skrev:PS. Jannika, ser du att jag lärt mig citera flera olika personer och mitt i texten dessutom?!??!
=D> Men hur får du med smiliesarna??? Det funkar bara när man väljer "citera" från själva inlägget, va? Och då bara en gång.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jamen jag SER! Alldeles strålande vackert! Det är en nyvunnen kunskap för mig med, citeringskonsten.

Det låter så underbart när du skriver om Paris! :heart: Nu vill jag ännu mer åka dit. Med darlingen!

Nu ikväll när vi åt middag blev Nike och Jander fort färdiga med maten och gick och satte sig i soffan och tog det lugnt innan den utlovade efterrätten. Då utspelar sig följande samtal:

Jander: "Nike vad jag tycker om dig! Jag vill nog gifta mig med dig."

Nike: "Jaha. Men det får man inte vet du. Men du kan få komma och hälsa på mig när jag får en bebis. Det får du gärna! Eller så kan vi ju bo i samma hus! (Det sista sagt med oootroligt hög diskant-ton, en sån som hon får när hon själv tycker att hon kommit på nåt riktigt fiffigt.)"

Jander:"Ja, jag vill också ha en bebis när jag blir stor, ja, eller flera faktiskt. Men först ska jag gå på kurs hos Anna Wahlgren."

Här kunde mamman och pappan inte hålla sig längre och brast ut i skratt...

Jander:"Vadå? Vad skrattar ni åt? Heter hon inte Wahlgren då? Hon, Annan som hjälpte Nike med sovet när hon var liten?"

Ganska gulligt va? :lol:

Kram Jannika
Gablex

Inlägg av Gablex »

Tinis skrev:Men hur får du med smiliesarna??? Det funkar bara när man väljer "citera" från själva inlägget, va? Och då bara en gång.
Eh... :oops: Jag lade till dem själv... :oops: För jag bara :heart: de där smajlisarna!!
Jannika skrev: Jander:"Ja, jag vill också ha en bebis när jag blir stor, ja, eller flera faktiskt. Men först ska jag gå på kurs hos Anna Wahlgren."
:lol: :lol: :lol: Jannika, jag tror Jaja kommer att vara färdigutbildad hos sin k. moder när tiden kommer för egna barn :lol: :lol: :lol:
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Paris....Där firade jag min 18-års dag :thumbsup: , samtidigt med 200-års firandet av revolutionen. Var inte precis ensam där kan man väl säga.

Mina kära vänner kidnappade mig och lät mig färdas genom hela halva metron med ögonbindel. Flera okända sjöng för mig, på engelska, franska, tyska. I alla fall hamnade vi på picnic i Boulognern vilket låter lite tjusigare än vad det var...
Boulognern är stället där hororna och knarkarna samlas på kvällen, så det låg diverse snskiga saker i buskarna däromkring :shock: . Men picnicen var trevlig ändå! :D

Första gången jag var i Paris så bodde vi på ett kloster i stans utkanter. Jättetrevligt, billigt och god mat. Dessutom kunde man dricka hur mycket man ville av deras eget vin till maten 8).

Andra gången jag var där bodde jag i ett 14 våningars studenthus i stadsdelen Saint-Denis. Inte den trevligaste delen av Paris heller kan man väl tillägga.
Men billigt.
Kackerlackorna fick man på köpet. :?
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Gablex skrev:Jamen KÄRA VÄNNER!! Jag är helt :shock: :shock: :shock: :!:
Jo, så går det när man reser med fel folk :wink: men jag "plågade" dem igenom en magiskt vacker kväll på Montmartre :-({|= 8)
Jannika skrev: Jander:"Vadå? Vad skrattar ni åt? Heter hon inte Wahlgren då? Hon, Annan som hjälpte Nike med sovet när hon var liten?"

Ganska gulligt va? :lol:
Underbart! :heart: Ära den som äras bör :thumbsup:

:arrow: Glassrecepten är nu skickade till Fjällfar :P glassoman(n)en :wink: Ser fram emot provtur... =P~

:arrow: Hur gick det med Mariorna förresten, Päivi...? :-k *sörplar på kvällskaffet*

Kram i favvotråden!
/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Men hur GÖÖÖÖÖÖR ni för att få med smajlarna när ni citerar. Kollar vad som ursprungligen fanns med och lägger dit dom i efterskott, eller? :shock: :D
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Tinis skrev:Men hur GÖÖÖÖÖÖR ni för att få med smajlarna när ni citerar. Kollar vad som ursprungligen fanns med och lägger dit dom i efterskott, eller? :shock: :D
:arrow: Klicka på knappen citera
:arrow: radera det jag INTE vill ha med ur inlägget
:arrow: kontrollera att båda "quote" med tillhörande "klammrar" är kvar
:arrow: Klart :!:

8)

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jo, då funkar det med smaljarna, det vet jag. Men då kan man bara citera en enda person (och det förslår sällan... :D ) och nu såg jag ju att ni lyckats med FLERA...HUR? Använder man Quote, när inlägget skrivs funkar det inte.
Eller???
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:arrow: Som ovan
:arrow: öppna nytt fönster
:arrow: upprepa det ovan
:arrow: "klipp å klistra"
:arrow: Klart :!:

:thumbsup:

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Aha, såklart!!! Öppna ny webbläsare...

Tack rara du! :D
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

O:)

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nu måste jag bara få delge ännu ett alldeles fantastiskt roligt samtal mellan mina två största. I morse under påklädning glider Nike in på bebisspåret igen...

Nike: "Jag vill också ha fyra bebisar."

Jander börjar småsjunga: "Två fula - två fina bebisar, två stora - två små bebisar, två långa - två korta bebisar, två kloka - två okloka bebisar..."

Nike: "Va? FINNS det såna?"

Jander avbryter sjungpratet: "Vadå?"

Nike: "Okloka barn?"

Jander: "Näe, kanske inte. Och det finns väl inga fula heller. Eller, ja, endel är ju förstås inte så söta direkt. Men pappa är klok."

Nike: "Va betyder klok?"

Jander: "Ja, han är smart men gör bara snälla saker ändå, liksom."

Här hoppar Milo in: "Ja ä näll åttå!" För att direkt efter totalt bryta ihop över att han inte får in benet i galonbyxorna. Han faller ihop i en hög, suck-skriker ÅÅÅåååhhhh! "Å nu ä ja TUR (sur)!"

Ja så här håller det på. Humor, humor hela dagarna. :lol:

Ni får huta åt mig när ni har fått nog av ögonblicksbilder från Pliggvägen. :wink:

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Fleeeer ögonblicksbilder, Jannika!! :D Jag älskar att läsa såna!

Anton har ju bara mig att konversera med, vilket han tycker gå lite trögt ibland. Så han pratar mest för sig själv. Det är iofs bra, för då hör man vad han gör även när han är utom synhåll. T ex:

Den häääää stolen bi ba. Klätta upp! Hmmm, båa skålen ta vi! Mmmm, mussi (musli) också!

Och så kan man rusa till undsättning eftersom musli-burken står liiiite för högt upp och är av glas och jag vill INTE att han ska få den i huvet.

Eller igår, när vi käkade mellis. Och planerade vad vi skulle göra ute på eftermiddagen. Och det börjar ÖSREGNA. Och mamman deppar ihop lite.
- Vikken hääälig dag!
(Vad sa han, nej, inte det jag hörde, han måste sagt nåt annat, men vadå? funderar jag...)
- Sa du vilken härlig dag, Anton?? :D
- Mmmm, väldit hääälig!

:heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"