Bebis 2008?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Jäkla märkligt, när jag väl lyfter på locket över att jag mår dåligt så visar det ju sig att det är sååå vanligt :roll:
Har skämts väldigt mycket för det och inte sagt till någon mer än här på forumet (för här blir man aldrig idiotförklarad).

Nu har jag i alla fall fått tid hos kuratorn nästa vecka.

Kattklo:
Anledningen till att jag trodde de skulle börja tjafsa är för att jag har flyttat till en annan kommun än den där kuratorn finns.

Lingontuva:
Varför får du inte gå kvar hos kuratorn? Känner du att det är okej för dig ändå eller?

Ja detta med sömn känns som ett skämt :lol:
Kan inte komma ihåg när jag sov en hel natt sist!

Hur duktiga har ni varit på andning?
Jag försöker men det är svårt när nästäppan sitter som en stor kork i vägen..

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Lingontuva
Inlägg: 682
Blev medlem: ons 21 mar 2007, 10:33

Inlägg av Lingontuva »

Eftersom jag mådde så pass bra så beslutade vi gemensamt med kuratorn att vi skulle avsluta våra möten. Det kanske räcker med ett telefonsamtal så får jag komma tillbaka men.... ja det blir liksom inte. Hoppas på att det fixar sig ändå! Blir det jobbigt när bebisen kommit kommer jag dock inte att tveka att höra av mig dit.

Har samma problem med andningsträningen som du, Tessan! Nästäppan gör det inte så enkelt. Otrivin är min bästa vän och jösses vad alla klagar på mig för det!!
Beställde dock Anna Wilsbys bok igår (i senaste laget) och ska försöka ta mig i kragen med träningen de sista veckorna!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej allihopa! :D

Vad jobbigt för er som inte mår alldeles ok psykiskt under graviditeten :( . Jag hoppas att ni kommer få den hjälp ni behöver och vill ha, och att solskenet kommer tillbaka lagom med bebisens ankomst :heart: .

Idag var jag hos gynekolog... :x . Gillar inte det något vidare, men ville ändå kolla upp min läskiga känsla av framfall :shock: . Som visade sig vara ett ofarligt men obekvämt åderbråck någonstans i underlivet. Kan tydligen orsaka lite skavkänsla. Tyngdkänslan jag haft kunde hon inte förklara, men livmodern och allt annat låg tryggt på sin plats, en bra bit ovanför utgången :roll: :oops: :D :D :D .

Hon passade på att göra ett ultraljud också - vilket jag var helt oförberedd på :shock: :D . Det var roligt! 1200 gram väger bebisen på ett ungefär nu, uppskattade hon. Dessutom sa hon att hon såg könet alldeles tydligt:

- Ni vet vad det är för sort, eller? frågar gyn.
- :shock: Njae, det vet vi inte. HJÄLP, tänker jag. Och vill (nog) inte veta heller... 8-[
- Nej, men då säger jag inget heller.
- Vadå, eeehhh, synd det tydligt eller? (Jag fattar inget av ul-bilder, så för mig är det riskfritt att titta, hur jag än spanar).
- Ooooh ja, jag såg tydligt 8) .
- Hmmmm, kanske vill jag veta ändå, säger jag. :roll: :-s
- Nejnej, jag märker att du vill ha det som överaskning, säger gyn. Jag säger inget. [-(
- Eeehh, okej, säger jag.


Lättad att hon inte sa något. För jag VILL ju inte veta, men jäklars vad konstigt att hon vet vilken sort vi får och inte vi!! :D Jag tror att det är en flicka. Anton tror Shrek-bebis. Pappa velar mellan flicka och pojke. Shrek-bebis tror han iaf inte på :lol:

Kram allihopa :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"