Skäggiga damen

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
liljan

Skäggiga damen

Inlägg av liljan »

I dagens samhälle med alla skönhetsideal, bantningskurer, träningsprogram, tandblekning, bröstlyft etc etc så blir man ibland deppig när man tänker på allt man inte hinner med om man skall leva upp till alla dessa ideal. :evil:
Det är knappt jag hinner raka armhålorna. Så häronkvällen satt vår 8 årige son och klappade mig om hakan och kände ett och annat hårstrå som hade undkommit pincetten och brister ut " Nehej mamma! Nu får du inte ha mer skägg, annars vet jag inte vem som är pappa!" :( :oops:
Jag blev helt mållös men sedan brast vi alla ut i skratt :D :D såklart.
Vad är viktigare än att vara med sina barn och få vara något för dom, även som "skäggiga damen". :heart:
Då får bikinilinjen vänta till sommaren och vikten och brösten är jag rätt nöjd med när allt kommer omkring, även om skinnet är lite skrynkligt runt magen som han också brukar säga.
Ville bara dela detta med er
Mamma till tre BB barn från starten.
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Underbart :D :shock:
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: :lol: Hans pappa kan inte ha så värst med hårväxt hörru. :lol: Barn är humor!
cissii

Inlägg av cissii »

Hej :D

Jag måste bara berätta på samma tema.

En dag på jobbet så kom det in en mamma med två barn, och mamman pryddes av ett vackert, ganska kraftigt skägg.
Mamman var så glad och obrydd om sitt skägg, barnen var oxå glada och obrydda om ev skägg, så det blev jag med!
Det tyckte jag var befriande.

Så låt du skägget växa!
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
tove79

Inlägg av tove79 »

En kill-kompis sa en gång, med ett uns svartsjuka i rösten, att jag förmodligen skulle kunna få till en fetare mustasch än han om jag bara lät den växa...
Jag har kämpat i flera år mot min håriga överläpp. Så frigjord är jag inte att jag bara kan låta det vara, tyvärr...
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ja men Tove, det är väl tur att du har nån liten "skönhetsfläck" så söt som du är, annars skulle det ju vara helt odrägligt att umgås med dig, haha! :wink:

Kraaaaam Jannika
cissii

Inlägg av cissii »

Jag är nog oxå för feg för att låta ett helskägg växa ut, som den här kvinnan hade. Eller är jag det, jag vet inte förräns jag får skägg. Kanske är jag inte det. Hmm.. Det som var så härligt var att hon hanterade verkligen sin skäggighet med Attityden av Självklarhet :wink: sådär tyckte jag att det var helt självklart att hon hade skägg ju. Och hennes barn som var i 8 - 9 års åldern, och en i tonåren, dom bara gick omkring på mitt jobb och var oxå helt självklara trots skäggig mamma. Och nu snackar jag ett riktigt mansskägg alltså. Jag var glad i flera timmar efteråt haha.
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Skäggiga damen är jag inte riktigt än även om en mustasch börjar anas. Däremot är armar och ben håriga. Jag är verkligen i klass med maken - och han är HÅRIG :shock: .

Jag brukar raka benen. Jag gjorde ett försök med att vaxa men efter att sett ut som en knottrig salami när håren skulle ut igen så la jag det på hyllan. Och det sköna nu är att vintertid så rakar jag nästan aldrig benen. Maken bryr sig inte, vilket kanske är resultatet av 14 år tillsammans. Eller pga av hans hår. Barnen har nog inte ens reflekterat över saken.

Men jag vet att till sommaren så kommer den där utseendefixerigsvågen att drabba mig igen, och så kommer benen att rakas igen. Och igen. Och igen och igen och igen och igen och igen och igen...

Vad skönt det vore om man kunde ha vinterns avslappnade attityd hela året :D
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Ja på vintern kan det ju värma skönt med hår på benen :lol: Raka under armarna är ju inget större problem, och en baddräkt med lite ben fixar det "problemet". :oops:
Stråna på hakan och överläppen skulle jag däremot gärna slippa. Nån som vet om nån behandling som tar bort dem för gott - laser? - och vad det kostar?
Min syrra brukar säga att det är jobbigt att vara kvinna, för då får man inte ha hår där man har hår. :?
/Karin
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Jag har också problem med konstig behåring. Några skäggstrån på hakan, men inget som inte lätt tas bort med pincett, som tur är. Däremot är ju bikinilinjen helt omöjlig. Den skulle växa ända ner till knäna om den fick (vilket den fick när jag var gravid, och jäklar vad håret växer när man är gravid *pust*)

Det värsta är att jag inte "tål" hårborttagning alls, som det verkar.Jag måste lämna lite stubb, annars blir det fulare än med hår...

Nåja. Tänkte egentligen bara visa den här länken om permanent hårborttagning utan laser (laser kan tydligen lämna fula ärr, har jag sett på tv) Det är min svärmors skönhetssalong, men jag skulle tro att det finns fler som gör sånt här i vårt avlånga land. Tyvärr har jag ingen personlig erfarenhet -alldeles för dyrt för mig....

http://www.ankis.net/epilar.htm
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Tack Puffis!
Västervik - nåja, inte nästgårds, men det händer ju att man har vägarna förbi!
Får väl skaffa en hårborttagningssparbössa! Fast det där med enzymer - är det ofarligt, då? Inte cancerframkallande eller nåt annat läskigt? :shock:
När det gäller att raka sig på känsliga hudpartier har jag blivit hjälpt av Aloe Vera-gel som "after shave", och så gäller det ju att ha en hyfsat ny och vass rakapparat eller hyvel, som skär av stråna och inte sliter upp dem (ajajaj!!).
/Karin
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

http://www.epilar.se/saloons.php
Här fanns visst en lista på andra städer. Fast om du kommer till Västervik måste du ju säga till, så bjuder jag och barna på fika :D
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Å, man tackar! :D
sömnlös

Inlägg av sömnlös »

Åh, detta lät intressant!
Någon som provat? Skulle vara ett bra alternativ till svullnaochinflammeradehårsäckaront :lol: .
:heart: Med prinsessa -04 och prins -06 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Blev lite avskräckt när jag läste mer om priset och hur många behandlingar som kan komma att behövas... :( och tänk om det inte funkar :shock: ?!!? Ja, det vore intressant att veta om nån provat?
/Karin
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"