bajs, tidigt på morgonen...

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
mo

bajs, tidigt på morgonen...

Inlägg av mo »

Jag har en liten bajs-fråga... :roll:
Någon som varit med om att dem små älsklingarna bajsar kl 6.00 på morgonen, när egentlig vakentid är 7.00... Detta händer inte allt för sällan hos oss, nu mer är det snarare ofta :?
Han bajsar på förmiddagarna men väldigt sällan på kvällen och har han inte gjort det på kvällen då blir det kl 6.00 oftast :(
Katrinplommon, laktulos osv har blivit testat.
Egentligen är det inget jätte problem, han får sova 1,5 två gng istället för 45 och 1,5. Undrar mest om nån kände igen det och kom på nått smart :wink:

mo :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Vi har också haft det, ungefär vid 9-10 månader. Jag vet att fler upplevt samma sak. Det brukar ge sig med tiden. Och jag tycker personligen inte att det behöver inverka på morgontiden, egentligen. Vi lät det bero helt enkelt. 8)
mo

Inlägg av mo »

Va mystiskt :shock: att 9-10 mån skulle vara morgonbajsare... Varför är det så? Nån utveckling i tarmarna som infaller då... :-k
Ibland somnar han om med bajs i byxan men det känns inget vidare att låta honom ligga där :( men jag antar att lilla rumpan kan klara en timme...

tack torpsara
mo
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Jag rekommenderar även denna tråden för pepping! :wink:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=14987
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Leo gör ofta så (4.5månader :wink: ), men jag låter det vara. Tänker enligt Annas ord: "De vaknar inte för att de bajsar, de bajsar för att de vaknar" och då kan man ju inte hålla på och ta upp. Istället håller vi på med en morgonkur. Vi har ju ganska nyligen minikurat honom och flyttat in honom i barnkammaren med storasyrran, så det är liksom inte riktigt möjligt att hålla på och grejja så tidigt.
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
LinnéaG

Inlägg av LinnéaG »

Detta hände med vår son som nu är tre. Jag hade då ingen kännedom om SHN, utan var lovligt nära-döden-trött efter tio månader, där jag sovit max två timmar i stöten. Vid sex vaknade han och då var det dag. Glöm somna om! Men jag ville ligga och dra mig lite... Så började han bajsa. Den ena morgonen efter dn andra. Och jag fick då börja morgonen alldeles trött med att byta en riktigt rejäl kletblöja.

Jag började då gå upp innan det skedde och satte helt sonika gossen på pottan. Det var nog bland det bästa vi gjort vad gäller praktiska saker i vår uppfostran. För sedan dess har jag nästan aldrig behövt byta en bajsblöja.

Ja, så gjorde vi.

/Linnea
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"