Hej alla kära forumvänner!
Måste först bara säga: Man behöver VERKLIGEN inte läsa ifatt för att vara med. Då kommer vi liksom att bli utbrända hela högen!
Vi har som sagt varit på långhelg i Dalarna. Och prickade in värsta högtrycket med strålande sol och några (eller ganska många faktiskt) minusgrader. Dessutom goda vänner, en hög härliga ungar (som har lekt skidlift i trappan i stugan med hjälp av galgar...underbara!

), vedeldad bastu, melodifestival och KAJSAIE med väldans söta och rara bihang.
KajsaIE skrev:
Jag har fått träffa Tinis Jag har fått träffa Tinis Jag har fått träffa Tinis
Å vet Ni...Hon är liiiika trevlig och glad i verkligheten MINST!!!!
Tinis: Hoppas ni var nöjda med helgen och kom hem med en hel bil!!!
Och tack för idag, det va såååå roligt !!!

Ååååh, nöjet var helt på min sida. Bara den estniska kakan var ju värd endel!!! Vi fick ju så lite tid bara! Massa kyla, gnälliga bebisar, kissiga storpojkar, trasiga bilar och annat kom liksom lite i vägen

. Jodå, vi kom hem smidigt och säkert (och 14000 kr fattigare för lagad motor

). Ni har väl läst att KajsaIE översätter SHN-boken till estniska?! Djupt impad...
Och vet ni, min lilla gullunge agerade SHN-ambassadör igen. Trots en jobbig kruppnattt och rejäl förkylning. Det är helt underbart att kunna lägga sin lillunge kl 19 utan ett endaste pip, veta att hon har det bra och sover så gott och sen ha kväll med storbarn, vänner, bastu, mat och vin. Och den här gången ballade jag inte ur trots åhörare. En av kvällarna vaknade damen efter en timma och ojade sig lite. Och jag laddade attityden och fick på en rejäl ramsa som fick sov på ungen på stört. Vännerna var klart impade!
Kiki skrev:KajsaIE, Jag är grön av avund, jag som inte ens fått se en bild
Kalaskakan skrev:Buhuuu *GRÖN* av avund, jag vill OCKSÅ träffa Tinis, nu tänker jag tjura bara för det!

Nämen era raringar! Såååå spännande är jag inte, jag lovar...

(fråga maken, haha!

)
Kalaskakan skrev:Nuuu är vi tillbaka hemma. Efter 2v borta, hemma hos svärmor är ordningen återställd.
Haha! Vad spännande Kalaskakan! Du som antydde att din svärmor var av ett annat, lite ädlare slag...
Kalaskakan skrev:Så jag fick äran att stoppa den rätt långt ner i halsen på åsiktsfulla svärmor.
Vilken??????
Kalaskakan skrev:Maken som nu går föräldraledig sammanfattade det med "Jag har ju tagit över ett fungerande tåg". Det var betyg nog. (
Mmmm, just det! Jag hade ju laddat lite för att läxa upp din make, KajsaIE

., men han var ju alldeles för trevlig för det och supergo med barnen! (För er som inte vet så sover han bort tiderna som KajsaIE har spikat...

).
Blivandemamma skrev:Ett och annat skratt lockas fram här! *fniss* jag vill ju också få tid att hänga här lite mer, men har verkligen hamnat på efterkälken så nu får jag göra ett seriöst försök!
Hej på dig! Vi har saknat dig!

Hoppas du mår lite bättre! Och du, du behöver inte "hänga med". Hoppa in och skriv när du har lust och ork. Här kryssar vi friskt mellan ämnena som du sett....
Gotlandsmamma skrev:Det här med mornarna med Josef tar knäcken på mig. VARFÖR ska han vakna 06 när väckarklockan ringer 07. Jag har tjatat om detta 10000 ggr, men det blir ju aldrig bättre.
Hmmm...kanske dags att kolla på totala dygnssömnen, Gotlandsmamma? Hur sover han på dagen? Dags att dra ner middagsluren? Annars, har du testat att inte bara avvakta utan verkligen göra INGENTING tills klockan ringer? Och att göra så i måååånga morgnar i rad....
Kram på er alla!