Magsjuka

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Cec

Magsjuka

Inlägg av Cec »

Hej!

Ville bara berätta om hur enkelt sjukdom kan te sig med kurade barn. Elvis har varit magsjuka. Elvis startade natten mot måndag. Åtta gånger var jag inne den natten och bytte lakan, pyjamas och blöja då allt var nedkräkt. Åtta gånger la jag en jollrande(!) kille ned, ramsade och gick ut. Han sov gott tills det var dax att kräkas igen. :shock:

Under måndagen åt han sammanlagt 1 flaska välling (med direktretur), 1 skorpa och vatten i mängder, och en halv flaska välling inför natten. Den vällingen kom i retur 5.30, nya lakan etc och ramsa ut. Inga problem. En extra lur på 20 minuter klämde han in på egen hand i soffan.

Nu börjar han repa sig ordentligt även om aptiten inte är den bästa än. Men jag tycker det har gått fantastiskt bra förutom att både jag och Elvis pappa oxå blev magsjuka. Och vi tacklar det inte riktig lika bra som lillkillen! :lol:

Det positiva med det här är att jag insett att även om han hoppar över en måltid då och då så överlever han och sover gott ändå. Så jag hoppas jag kan bli lite mer cool i fortsättningen när han avböjer lunchen. :lol:

Tack Anna och alla övriga som har hjälpt oss i svåra stunder! Jag är så tacksam!!!! :heart: :heart: :heart:

Bamsekramar!
//Cec
Mamma till Elvis född 4 mars 2004.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Känner så väl igen mig i detta!
Vid just magsjuka MÅSTE man ju ta upp nerspytt barn, byta lakan, pyjamas, gosefilt, tvätta av det värsta på barnet o.s.v. :roll:
Det går ju inte att som vid vanlig sjukdom bara stoppa om...

Förra gången Ida (2 år) hade magsjuka tog jag upp henne på skötbordet, tände i rummet bredvid, så hon inte skulle få ljus rakt i ansiktet.
Bytte allt, tvättade, pratade inte med henne och så bara ner i bingen igen.
Hon strävade ditåt med hela kroppen och sa "-Sova nu, sova nu"
Inga problem :wink:

Nädu, själv är man ett vrak vid magsjuka, och bara tycker synd om sig själv... :oops:
Men på något konstigs sätt verkar jag ha blivit immun mot magsjuka sedan jag fick Ida! Hela graviditeten var ett rent elände, mådde illa HELA dagarna fram till 16.00 varje dag tills jag födde, var förkyld i över 3 månader i sträck innan jag ÄNTLIGEN överhuvudtaget fick komma till Vårdcentralen...
Ja, det verkar som jag fick mitt då, sedan dess har jag klarat mig mot all magsjuka barnen haft, trots att det är jag som tar hand om eländet dygnet runt! :D

Hoppas Elvis är bra nu! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Så härligt att höra. :D

Inte själva magsjukan förstås men känslan nu efteråt. Man växer så enormt och skapar sådan trygghet för framtiden. :D :D

Krya på er :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"