Tinis kackeltråd
Jag fattar ingenting, inte bara humorlös utan huvudlös också uppenbarligen...
jag vill se bilden, jag letar och letar men finner ingenting. Gotlandsmamman har säkert snappat upp ett och annat under makens utbildning till Polis
kan du inte PM-a länken Tinis, snällllllla 
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
-
Gotlandsmamma
Fy så dåligt samvete man kan få. På em åkte jag o hämtade Caesar från dagis medan mannen väckte lilleman o var med honom i trädgården, innan han skulle cykla till jobbet. Vi kom hem och fikade på terrassen, men Josef skrek o gnällde, inget var bra. Vi gick till sandlådan...nej, inte det heller, jag tog honom i bärstolen på ryggen och vi gick till lekpraken, nöjd en stund men på vägen hem brast det helt...visst blåste det lite, men det har det ju gjort förr...till slut gick vi in...och då var mamman ganska trött av allt gnäll och sura miner...när jag tar av honom kläderna är fötterna ISKALLA. Så in i bängen kalla. Hjälp, jag måste klä honom bättre. Dumma mamma. I morrn blir det andra bananer. Inte konstigt att han var missnöjd. Frysa så eländigt.
Dricker lite chai-te och undrar var ni andra är? Myspyser med makarna kanske när det är Alla hjärtans dag!
Min jobbar...
Tinis får själv avgöra om hon vill länka till familjebilden. Men fina är dem!
Visst skulle man kunna tro att jag fått hjälp av makenPolis, men icke. Lite detektivarbete har jag utfört själv!
Och kiki blir 44 den 27 aug. Hm.
Hej hopp!
Dricker lite chai-te och undrar var ni andra är? Myspyser med makarna kanske när det är Alla hjärtans dag!
Min jobbar...
Tinis får själv avgöra om hon vill länka till familjebilden. Men fina är dem!
Visst skulle man kunna tro att jag fått hjälp av makenPolis, men icke. Lite detektivarbete har jag utfört själv!
Och kiki blir 44 den 27 aug. Hm.
Hej hopp!
hm, den var ju enkel Gotlandsmamma
du visste ju att jag hänger på Facebook och är med baranaboken gruppen.
Här har vi också GNÄLL, jag tror det är hennes öron. ska tjata mig till en koll hos öron doktorn i morgon, jag vet att hon har vätska bakom båda trummhinnorna men jag tycker inte hon ska ha besvär, tycker dom kan operera in rör. Jag vill ha tillbaka min goda glada unge, hon har varit hos dagmamman några timmar idag och det har gått perfekt. hon är väl som sin mor, visar inte utåt hur man mår utan bryter ihop hemma sen.
Sonen är också gnällig,,,
ont i vänster handled efter premiär i snowboard backen.
Nä nu måste jag vända den här nedåtgående spiralen, det blir ju bara mer och mer synd om mig för var dag som går
Här har vi också GNÄLL, jag tror det är hennes öron. ska tjata mig till en koll hos öron doktorn i morgon, jag vet att hon har vätska bakom båda trummhinnorna men jag tycker inte hon ska ha besvär, tycker dom kan operera in rör. Jag vill ha tillbaka min goda glada unge, hon har varit hos dagmamman några timmar idag och det har gått perfekt. hon är väl som sin mor, visar inte utåt hur man mår utan bryter ihop hemma sen.
Sonen är också gnällig,,,
Nä nu måste jag vända den här nedåtgående spiralen, det blir ju bara mer och mer synd om mig för var dag som går
Social delaktighet
Social delaktighet
-
Gotlandsmamma
Näe du, andra knep har jag använt mig av, inte Facetjolahopp vad det nu heter...nåväl.
Hon ska ju inte behöva ha ont tjejen, nej, stå på dig och kräv det du anser vara bäst för henne.
Gnälla en skvätt måste man få göra, det måste ju UT på nåt sätt...
I natt sov J jätteoroligt, enligt pappan, jag har mina öronproppar...vaknade ofta, han ramsade men gossen blev bara skitsur...då var kl 04. Jag tror man får låta honom vara helt enkelt. Hoppas att han sover bättre i natt.
i julklapp fick jag ett presentkort på massage med varm chokladolja, finfint, jag måste nog ringa o boka tid, det vore ju inte fel?!!
I morrn kommer min kära mor. Ska åka o hämta ´na på flyget! Görmysigt!!
Hon ska ju inte behöva ha ont tjejen, nej, stå på dig och kräv det du anser vara bäst för henne.
Gnälla en skvätt måste man få göra, det måste ju UT på nåt sätt...
I natt sov J jätteoroligt, enligt pappan, jag har mina öronproppar...vaknade ofta, han ramsade men gossen blev bara skitsur...då var kl 04. Jag tror man får låta honom vara helt enkelt. Hoppas att han sover bättre i natt.
i julklapp fick jag ett presentkort på massage med varm chokladolja, finfint, jag måste nog ringa o boka tid, det vore ju inte fel?!!
I morrn kommer min kära mor. Ska åka o hämta ´na på flyget! Görmysigt!!
-
KajsaIE
KajsaIE, Jag är grön av avund, jag som inte ens fått se en bild
Gotlandmamma, hur
hur
hur
hur
och hur har du tid
kram Kristina
Gotlandmamma, hur
kram Kristina
Social delaktighet
Social delaktighet
-
Kalaskakan
Buhuuu *GRÖN* av avund, jag vill OCKSÅ träffa Tinis, nu tänker jag tjura bara för det!KajsaIE skrev:Jag har fått träffa Tinis \:D/ Jag har fått träffa Tinis \:D/ Jag har fått träffa Tinis \:D/
Å vet Ni...Hon är liiiika trevlig och glad i verklighetenMINST!!!!
![]()
Tinis: Hoppas ni var nöjda med helgen och kom hem med en hel bil!!!![]()
Och tack för idag, det va såååå roligt !!!:lol:
Nuuu är vi tillbaka hemma. Efter 2v borta, hemma hos svärmor är ordningen återställd.
Måste bara berätta för den som är intresserad. Första nätterna var det en del frågor som besvarades och läget köptes. Det visade sig några dgr därpå att svärmor nog hade sina (*massa svordomar*) åsikter om detta med "Inrutade dagar". Ugh jag blir så (*svär igen*) förbannad, borde inte damen vara glad över att barnbarnet FAKTISKT gillar dessa "inrutade dagar" samt att dess föräldrar ÄR utsövda? Hur som, dessa fick mig att än mer ramsa för (*många svordomar*) fullt
Sen åkte Klimp på 3 dagars feber där alla rutiner på allvar sattes ur spel, bortsett från att nätterna sov han i egen säng. Vi löste förresten det hela med att spänna upp ett lakan mellan hans säng och vår.
Efter tillfrisknande tänkte jag att shit shit shit nu får det bli en minikur. Men se... första friska nattläggningen förgicks av en del frågor, en SF och 14 timmars natt
Så jag fick äran att stoppa den rätt långt ner i halsen på åsiktsfulla svärmor.
Vi kom hem igår vid 21.00, Klimp sov några timmar i bilen hem, fick väckas när vi kom hem och nattningen gick alla tiders.
Jag säger bara:
SHN rockar!!
Så, nu till kackel!
Har inte haft internet och således inte kunnat kackla alls men nu så.
Nu så skall jag läsa ifatt lite 8) Hoppas alla har det ypperligens super
SHN rockar!!
Visst är det väl fantastiskt, vår Mio har haft 39.6 i 6 dagar och inte ett pip har man hört under nätterna, inte heller på dagluren. Tacksamheten att jag hittat hit är enorm.
Vi löste förresten det hela med att spänna upp ett lakan mellan hans säng och vår.
Välkommen tillbaka till Tinis "ytliga" tråd hoppas du stannar
kram Kristina
Social delaktighet
Social delaktighet
-
Kalaskakan
Kiki jo nog är tacksamheten enorm! Maken som nu går föräldraledig sammanfattade det med "Jag har ju tagit över ett fungerande tåg". Det var betyg nog. (Sen att han har vänt på lite rutiner låter jag passera, det är trots allt han är som Lokförare nr1 nu och hemma hela dagarna..)
Lakanet - Klimp sov i samma rum som vi där, så vi spände upp ett lakan vägg till vägg mellan Klimps och vår säng. Klimps säng mot ena väggen och vår mot väggen mitt emot, lakan emellan.
Sen fick vi tyyyyst smyyyyga oss till läggning varje natt. Dock stördes jag iaf av Klimps drömprat om nätterna och Klimp stördes nog av makens snarkningar, dock utan uppvak.
Lakanet - Klimp sov i samma rum som vi där, så vi spände upp ett lakan vägg till vägg mellan Klimps och vår säng. Klimps säng mot ena väggen och vår mot väggen mitt emot, lakan emellan.
Sen fick vi tyyyyst smyyyyga oss till läggning varje natt. Dock stördes jag iaf av Klimps drömprat om nätterna och Klimp stördes nog av makens snarkningar, dock utan uppvak.
-
Kalaskakan
Läste förresten tillbaka ett par sidor och kände SÅ väl igen Gotlandsmammans dilemma. -Vilken jag hoppas har fått en lösning nu
!
Det med att mannen inte följer rutiner vi faktiskt lyckades åstadkomma.
En utav makens misstag var att totalt och helt sabotera ensamlekstimmarna här. Jag förstår att han tyckte att det var megamysigt att ha Klimp i famnen efter 11 veckors frånvaro, bara det att de lektimmarna försvann rätt ner i avloppet på 3 dgr.
Fight i ilskans tecken följde innan han insåg att det var för honom att börja igen från början. Han insåg inte, att genom att "leka med" Klimp, att han tog ifrån Klimp möjligheten att själv lösa problem, möjligheten till egna upptäckter etc etc.
Sen under feberdagarna fick maken för sig att "Åh nu när Klimpmamma jobbar så kan vi väl låta Klimp somna på mammas bröst så att båda får kvalitetstid framöver!"
Jävlar anamma vad jag tände till på alla cylindrar! Jaaameeeen viiiisst, för det var ju DET som tanken med kuren var, att lära Klimp att somna i FAMNEN!!
*River mig i håret så att jag blir flintis* och såg hela kuren spolas rätt ner i avloppet.
Klargjorde att de vakna nätterna är isf HANS, kura kan han lära sig SJÄLV, jag gör inte den resan igen. Inte vet jag vaaad som fick maken att tänka om. 8-[ -Min svarta blick och furie eller tanken på 12 uppvak/natt, men jag vann fighten
(Hur ensamlekstimmarna fortskrider när jag är på jobbet vet jag inte och OM de inte funkar så är det iaf inte ngt maken ids erkänna)
Så Gotlandsmamman, jag känner så väl igen ditt dilemma och din ilska (som rådde). Därav hoppas jag att maken din har kommit på bättre tankar och skärpt upp sig!
Det med att mannen inte följer rutiner vi faktiskt lyckades åstadkomma.
En utav makens misstag var att totalt och helt sabotera ensamlekstimmarna här. Jag förstår att han tyckte att det var megamysigt att ha Klimp i famnen efter 11 veckors frånvaro, bara det att de lektimmarna försvann rätt ner i avloppet på 3 dgr.
Fight i ilskans tecken följde innan han insåg att det var för honom att börja igen från början. Han insåg inte, att genom att "leka med" Klimp, att han tog ifrån Klimp möjligheten att själv lösa problem, möjligheten till egna upptäckter etc etc.
Sen under feberdagarna fick maken för sig att "Åh nu när Klimpmamma jobbar så kan vi väl låta Klimp somna på mammas bröst så att båda får kvalitetstid framöver!"
Jävlar anamma vad jag tände till på alla cylindrar! Jaaameeeen viiiisst, för det var ju DET som tanken med kuren var, att lära Klimp att somna i FAMNEN!!
Klargjorde att de vakna nätterna är isf HANS, kura kan han lära sig SJÄLV, jag gör inte den resan igen. Inte vet jag vaaad som fick maken att tänka om. 8-[ -Min svarta blick och furie eller tanken på 12 uppvak/natt, men jag vann fighten
(Hur ensamlekstimmarna fortskrider när jag är på jobbet vet jag inte och OM de inte funkar så är det iaf inte ngt maken ids erkänna)
Så Gotlandsmamman, jag känner så väl igen ditt dilemma och din ilska (som rådde). Därav hoppas jag att maken din har kommit på bättre tankar och skärpt upp sig!
Hej Kalaskakan!
och skicka hem till din svärmor. Man undrar ju vad dom tänker med ibland.
Det är det värsta som finns! Om det fortsätter ska jag måla en sån härDet visade sig några dgr därpå att svärmor nog hade sina (*massa svordomar*) åsikter om detta med "Inrutade dagar". Ugh jag blir så (*svär igen*) förbannad, borde inte damen vara glad över att barnbarnet FAKTISKT gillar dessa "inrutade dagar" samt att dess föräldrar ÄR utsövda?
Celeste 061208
-
Världens Bästa Barn
Världens Bästa Barn
-
Kalaskakan
cissii skrev:Hej Kalaskakan!
Det är det värsta som finns! Om det fortsätter ska jag måla en sån härDet visade sig några dgr därpå att svärmor nog hade sina (*massa svordomar*) åsikter om detta med "Inrutade dagar". Ugh jag blir så (*svär igen*) förbannad, borde inte damen vara glad över att barnbarnet FAKTISKT gillar dessa "inrutade dagar" samt att dess föräldrar ÄR utsövda?och skicka hem till din svärmor. Man undrar ju vad dom tänker med ibland.
-
Gotlandsmamma
Jag har inte så mkt att säga om min kära make just nu, det går upp och det går ner. Nu är det bra. Jag önskar att han ville göra fler saker med dem, gärna utomhus, så att man fick lite mer tid för sig själv.
Idag har Josef gått på riktigt, på eget initiativ. Har tagit kliv innan, men nu var det riktiga steg! Tjoho!
Kiki- vad menar du?
Har tid med vad??? Att söka info på internet, är det det du menar? För det tog kanske 10 min att söka bilden på www.corren.se och 2 ½ min att få fram födesedata på www.ratsit.se
Ha det gott. Kram till alla!
Idag har Josef gått på riktigt, på eget initiativ. Har tagit kliv innan, men nu var det riktiga steg! Tjoho!
Kiki- vad menar du?
Ha det gott. Kram till alla!
Hallå på er, vad glad jag blir att "vår" tråd inte är kapad av idioter som lägger ut hemska bilder.
Jo men Gotlandsmamma, jag spenderade mycket mycket mycket mera tid än 10 minuter på corren och jag hittade nada.
Jag är nog helt enkelt inte gjord för detektivarbete
Apropå makar, så klagar jag ibland på min
men utan anledning
han är fantastisk faktiskt, men så har jag använt mig av ett fin fint verktyg som jag fått här på forumet nämligen BACKA. Jag försvinner ut ibland så dom får vara ifred, så han kan testa att göra på sitt sätt utan att ha mig (messersmitten) hängande som en hök. Det här var väl viktigast när hon var mindre men det är fortfarande viktigt. Han är pappaledig på halvtid och jag sjukskriven på heltid. Sen gör han dessutom allt hushållsarbete
med lite hjälp från storsonen och mig.
kram kristina
Jo men Gotlandsmamma, jag spenderade mycket mycket mycket mera tid än 10 minuter på corren och jag hittade nada.
Jag är nog helt enkelt inte gjord för detektivarbete
Apropå makar, så klagar jag ibland på min
kram kristina
Social delaktighet
Social delaktighet
-
blivandemamma
- Rådgivare/advisor
\:D/ \:D/ \:D/ tillbaka!
varit lite disträ på sistone med många läkarbesök och en tid som inte räckt till så mycket. Så är det ju ibland! Men så bestämde jag mig att jag minsann inte skulle skriva förrän jag lyckats läsa ikapp. Och det har jag gjort nu, hör och häpnad!
läst om folk som åkt till Dalarna och träffat kajsor, detektiver, religionssnack, trötta mödrar och lata (?!) araber?
Ett och annat skratt lockas fram här! *fniss* jag vill ju också få tid att hänga här lite mer, men har verkligen hamnat på efterkälken så nu får jag göra ett seriöst försök!
skulle behöva kommentera en hel massa. Kalaskakans svärmor, gotlandsmammans make, kicki värk (står under utredning för fibro själv. trots mina 20 år yngre än dig, så nån kärringsjuka kan vi väl stryka?!
8)
vi är tjejer, ellerhur?!
)
Nu skall familjen försöka syssla med nåt trevligt under dan, så återkommer jag i kväll!
KRAMAR
varit lite disträ på sistone med många läkarbesök och en tid som inte räckt till så mycket. Så är det ju ibland! Men så bestämde jag mig att jag minsann inte skulle skriva förrän jag lyckats läsa ikapp. Och det har jag gjort nu, hör och häpnad!
Ett och annat skratt lockas fram här! *fniss* jag vill ju också få tid att hänga här lite mer, men har verkligen hamnat på efterkälken så nu får jag göra ett seriöst försök!
skulle behöva kommentera en hel massa. Kalaskakans svärmor, gotlandsmammans make, kicki värk (står under utredning för fibro själv. trots mina 20 år yngre än dig, så nån kärringsjuka kan vi väl stryka?!
Nu skall familjen försöka syssla med nåt trevligt under dan, så återkommer jag i kväll!
KRAMAR
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12