Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Hur gammal är du då kiki???
Idag träffade jag en mamma på bibblan som hade 3 barn; 22 år, 4.5 år och en på 3 mån. Tjo ho ho ho!

Om mig kan ni inte ha någon gissningstävling för jag avslöjar allt om mig själv...typiskt! :cry:
Gotlandsmamma

Bläddrade i en gammal Plaza Interiör tidning, nr 9 år 2006, på sid 58, reportage från ett hem i Hammarby Sjöstad, ligger BARNABOKEN, röd och grann på nattduksbordet i sovrummet. Annan litteratur är en bok om Egypten och en bok vid namn Mustique, men det är ju inte så intressant i det stora hela...men godbiten ligger där minsann och exponerar sig! :D
kiki

Inlägg av kiki »

Mörkt måste det vara :lol: vi har värsta kompliserade systemet, så maken måste varje kväll nita fast rullgardinen i väggen, :shock: när jag vet att jag ska vara själv vid läggdags så drar jag inte upp den på hela dagen, inget ljus ingen ny luft ingenting... :oops: måste fixa det, jag vill byta sovrum med henne, vårt är lättare att mörklägga, men maken har 10 kartonger med skivor i vårt sovrum och har ingestans att ställa dom, säger han. Släng säger jag :shock: då blir han sur och :twisted: .

ang ålderskillnaden så var det så att jag för länge länge länge sen träffade en man som visade sig inte vara så relationssmart (nytt ord :?: ) Han fick en son under tiden han var tillsammans med mig och "glömde" berätta det för mig :twisted: . jag gjorde ju naturligtvis slut med honom, men Felix hade redan slagit rot, såg hans lilla hjärta ticka därinne redan i V 6 eller 8, å så gylligt, jag smalt som smör i solsken och levde sen ensam med Felix tills jag träffade min nuvarande make efter 13 år. Jag upplevde det jätte härligt och roligt och faktisk enkelt att vara själv. Jag är ju ingen expert på relationer sjäv utan en "kan självare" så det var lätt att vara den som fattade alla beslut. Jag hade BB redan då, även om jag inte läste den så intensivt som jag gör nu så hjälpte den mig mycket.

Jag är så glad och tacksam att jag fick vara med om att vara 2 föräldrar till ett litet barn, jag känner mig lugnare den här gången och framförallt mer närvarande. Felix har idag rätt bra kontakt med sin pappa men det har tagit många år, men som någon klok kvinna sagt någon gång så blev det ju en rätt trevlig ung man av honom trots att han "bara" hade en kvinnlig förebild.

Men du Gotlandsmamma, Zoegas kaffe, eller hur :P Mollbergs blandning :lol:

kramisar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
kiki

Inlägg av kiki »

Jag var 27 när Felix kom, så nu får lärarinnan räkna :lol:

Social delaktighet
kiki

Inlägg av kiki »

Det blev tidernas snabbaste lagmatch :lol: 3 matcher på 2 timmar, "mina" killar vann alla 3 matcherna tjoho vad dom är bra :D :D :D

Social delaktighet
kiki

Inlägg av kiki »

hm har vi skärmt bort Tinis nu :?: hon har inte varit här sen 16.26 :shock: och 8 inlägg :shock: kanske hänger hon i den där religösa nya tråden, vi ytliga hänger trofast kvar här :lol:

[-o< Tinis

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Ja, det lät minsann som ett komplicerat system, men vad gör man inte för att trollen ska sova???!

Vilken jubelidiot han var, din förra man. :evil: Vilken lycka att du träffat en ny! :wink: :heart:

Påsken ligger tidigt i år, i mars, om jag inte minns fel. Vore skojigt att träffas, sen hoppas jag att du också kommer med till Gastsjön i augusti.

Undrar om Tinis packat klart?! \:D/
kiki

Inlägg av kiki »

ja just det jag glömde :oops: , hon packar ju.

Ja vi måste försöka ses när vi kommer ner.

Hur har det föresten gått med det där nya badet i Roma? BMP (Bada Mitt På)
Det skulle ju varit klart redan förra sommaren.

kramis

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Jag står gärna över bibelsnacket och surkålssnacket, hi hi...inget ont, men vi är alla olika!!! Tur att det finns fler trådar...

Tinis är nog görstressad nu. Ska jag ha med det eller det? Ska festblåsan med, blir det lite dancing queen...på aftonen efter skidturerna? Ska ungarna ha med sig 2 eller 4 tröjor? Behöver vi ta med egna handdukar o lakan?

Jahapp. Borde kanske köpa terminalglasögon, så mkt som jag sitter vid datorn nuförtiden... :roll:
Gotlandsmamma

Ingen aning ang badet...har ingen prenumeration på tidningen heller...den måtte ju vara Sveriges tunnaste tidning...så jag vet nada om vad som händer på kobben. Och lika glad är jag för det!

Vad jobbar du med kiki?
kiki

Inlägg av kiki »

Jag är sjukskriven :( Fibromyalgi (j-la kärringssjukdom) Ont ont ont, trött trött trött. Har mitt förflutna inom administration i bemanningsbranschen.

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Som du märker Tinis - saknar vi dig redan! :-({|=
Gäst

Inlägg av Gäst »

Men hallååååååå! :lol: Vilka superkacklare ni är Kiki och Gotlandsmamma! Såklart jag PACKAR. Och hatar det.... och är på uselt humör... och har ägglossningsvecka och vet inte om jag ska kasta mig över maken eller kasta ut honom.... 8) :lol: :shock:
Gotlandsmamma skrev:Man undrar ja, vad har Tinis för utbildning???
Spontant skulle jag säga skribent eller journalist...fritidspedagog kanske...nej du är för rastlös för sånt, guuuud vad svårt. Socionom?
Säg nu! Och varför har du inte berättat att du fyllt år? 34 dessutom, tjoho!
haha! Feeeeel! Men rastlös, jotack! Märks det såhär i sajbern menar ni? :roll: Mitt inlägg om min ekonomi gav en hint om man säger så 8)
Men HUR vet du att jag fyllt år? Och rätt ålder dessutom. Det har jag väl inte skrivit någonstans? Fattar ingenting... :-k Och din ålder har du väl inte avslöjat heller, ELLER? Är jag dum eller är jag dum???? :roll:

Kiki, vad häftigt att ha allas vår ANNA hemma hos sig. Man blir ju nervös för mindre. Jag är så nervös inför SHN-kursen... tänk om jag gör helfel? :lol: 8) Men åh vad impad jag är över ensamma föräldrar. Jag tycker det är en förutsättning att vara två! Men det är det ju inte förstås.
Kiki skrev:kanske hänger hon i den där religösa nya tråden, vi ytliga hänger trofast kvar här
Haha! Men den blev ju inte speciellt religiös :lol:. Tror ni att jag överger MIN tråd???? Nej, nu fick jag bara ytterligare problem att hålla mig från datorn, med en ny rolig tråd alltså.

På tal om påsken så fylller min Signe 1 år på påskafton. Sötnosen!
Gotlandsmamma skrev:Tinis är nog görstressad nu. Ska jag ha med det eller det? Ska festblåsan med, blir det lite dancing queen...på aftonen efter skidturerna? Ska ungarna ha med sig 2 eller 4 tröjor? Behöver vi ta med egna handdukar o lakan?
Jepp.... fast nu är det klart! Festblåsa??? Haha, snarare hur många par mysbyxor behöver man???? Ifall man blir kräkt på och så menar jag.

Stor kram på er hönorna mina!
Gotlandsmamma

Nej du Tinis, du är inte dum...Gotlandsmamman är bara en väldigt nyfiken person bara. VAR kan jag sett dig? Och HUR visste jag vad du hette?

Kasta dig nu över maken, ingenjören (?!!) och utöka la familia!

Jo, 1-årskalas ja, det blir finfint. Kan inte fatta att tiden rinner iväg...så fort!
kiki

Inlägg av kiki »

8-[ 8-[ spooooki :shock: denna dära gotlandsmamman :shock: gissade rätt på både namn, ålder och födelsedag, läskigt, :-$ hon kanske är en sån där "stalker"

Social delaktighet
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"