A-men, a-men, a-men.... ALLTSÅ!

Nu behöver vi reda ut lite begrepp här känner jag.
TorpSara skrev:Riv rotstocken fint. Strimla kålen, gärna med en rivskiva i foodprocessor. Det ska inte vara för fint strimmel. Då blir det bara mos. Skär äpplena i tunna klyftor, med skal och allt.
Varva äpple och kål. Stampa kålen tills den saftar sig, det MÅSTE vara mycket saft.
Rotstocken? Vilken rotstock? Var det inte ett kålhuvud vi snackade om, eller? Va?
Ärligt, hur många här har en fooooodprocessor? Vad är det? Va? Va?
Tunna klyftor? Känns svårt att veta vad den käre Werner tycker är tunna. Vilka sorters äpplen som helst? Granny Smith? Röda? Va? Va?
Stampa? Vad är det? Va? Va?
Det här är ungefär som när jag skulle få brödrecept av blomman. Jo men tjo! Jag tog mig inte ens igenom receptet rent intellektuellt och jag hade gått under om jag hade försökt i praktiken. Kan man få lite översättningshjälp?
Men Gablex då!

Jag älskar alla nya sidor hos dig som jag får lära känna, det är ju helt fantastiskt, haha! Och Iggy är skorpa? Visste jag det?
Gablex skrev:"Älskling, vill du gifta dig den 14 eller 21 oktober?"
Det är liksom det där JAG försökte undvika. Darlingen skulle nog gå med på det mesta som jag hittar på bara för att göra mig glad men jag vill att han
ska vilja av sig själv. Och jag vet att jag är odrägligt snabb och på när jag vill nåt och han är precis tvärtom. Han behöver
känna in, fundera, filosofera, planera, vegetera, snark
zzzzzzzz
zz.

Så jag väntade. Och väntade. Och väntade. Frieriet kom iofs snabbare än jag trott.
Vi är lite olika och det är tur. Jag uppskattar verkligen hans förmåga att aldrig tappa fattningen, hetsa upp sig och skämma ut sig så där som jag gör. Hans lugn tar fram det allra bästa i mig och jag tycker mycket om den jag är i hans närvaro.

Han är min själs älskade helt enkelt. Och så gör han så fina barn!
K-ina skrev:Körde en kupp med förlovning i Prag sommaren 1997... Det gick ju bra!
Det låter som ett utmärkt förslag! Taget tycker jag. Tar ni med släkt och vänner då eller får de klara sig utan?
Kram Jannika