Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Gotlandsmamma skrev:
Men ang vakna för tidigt - ramsar ni om de vaknar jollrande 1 tim för tidigt?
Ja, vid minsta pip. Jag vill inte att han ska ha en chans att vakna ens. Han ska sova! 8)
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

kiki skrev:
Gotlandsmamma; kul det där med helvetet! Glömde kommentera det
Tack Tinis, jag hade inte fattat om jag inte blivit upplyst :? så jag kanske måste be er skriva tydligt när ni säger roliga saker :lol: så att jag verkligen fattar, jag måste nämligen skratta mera, jag är så j-ä dö tråkig, å min man ska vi inte tala om. Ni hörde väl att vi fick IG av AW i "skrattet till gonattet" ja härre gud, giv mig humor :shock:

kramis
fast det där var ju riktigt kul skrivet tyckte jag... :lol: :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hihi, håller med TorpSara, det där var HUMOR, Kiki!
(Kan vi upplysa dig om du som är såååå tråkig! :wink: :lol: )

IG av Anna, Kiki? Har du anlitat Hjälpakuten? Berätta! :D

Angående pangramsa så gör inte jag så, Gotlandsmama, jag gör INGENTING, inte ett pip, inte ett smack sådär dags. Jag har misslyckats totalt med att leverera pangramsa i arla otta. Däremot har ingenting + väckarklocka varit receptet här. Total ignorans och så blir det morgon Big Time när klockan piper :D
Gotlandsmamma skrev:Jävla arab.
Där fick man sig ett rejält gapskratt. Så kan du väl inte säga! (DET var också kul, Kiki! :wink: :lol:)
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Hej!

Har inte hunnit läsa igenom allt och precis som Tinis skriver så har vi haft några tuffa dagar här hemma. Har gått från att nästan sluta amma till helamning igen :roll: Ett mycket slitet skräp har hängt på mammas tutte på dagarna och orkat vara vaken under korta stunder bara....inget schema här eller :shock:

....MEN idag vände det....det är så härligt att höra min lilla "prata", tom skratta lite...se henne på benen och att se henne undersöka saker... :lol:

Så nu har vi gjort en storsatsning på DECINFINSIERING...eeh, hur stavas det egentligen :roll: , av HELA huset nästan. Magsjukebaciller och förkylningsbaciller ska BORT BORT BORT!!!

Vi måste ju bli friska för att träffa fåTinis och familjen i helgen....längtar sååååå!!! :lol:

Sen så har jag mera roligt på gång till helgen...tjejkompisar ska nog röva bort mig på en "efter-möhippa"....eller vad det nu blir, SPÄNNANDE!!!

Nu är jag trött, måste vila lite här...tar på krafter att vara glad för en stund :lol:

Jag försöker att hänga med men ni får ta det lite lungt med kaffedrickandet här på forumet.... :wink:

Kram från Kajsa
kiki

Inlägg av kiki »

kiki skrev:
Citat:
Gotlandsmamma; kul det där med helvetet! Glömde kommentera det

Tack Tinis, jag hade inte fattat om jag inte blivit upplyst så jag kanske måste be er skriva tydligt när ni säger roliga saker så att jag verkligen fattar, jag måste nämligen skratta mera, jag är så j-ä dö tråkig, å min man ska vi inte tala om. Ni hörde väl att vi fick IG av AW i "skrattet till gonattet" ja härre gud, giv mig humor

kramis

fast det där var ju riktigt kul skrivet tyckte jag...
Ja du ser, TorpSara jag fattar ju inte ens när jag är kul.... :lol: :lol:
Och inte kan jag citera heller :evil: :evil:

Gotlandsmamma skrev:
Jävla arab.

Där fick man sig ett rejält gapskratt. Så kan du väl inte säga! (DET var också kul, Kiki! )
Men den här hade jag faktiskt fattat och också garvat lite, eller om det var lite små fniss :o :o :o
IG av Anna, Kiki? Har du anlitat Hjälpakuten? Berätta!
Jo Tinis vi anlitade Hjälpakuten på trettondagsafton, efter 3 veckors förvirring http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=14345, här finns utförlig rapport.
Grejjen var att Mio fick andningsproblem och massa medeciner så hon förvandlades till en duracellkanin :lol: som blev GALEN av sängen. Jag och storsonen välkomnade t.ex julafton kl 24.00 vandrandes på kyrkogården med vaken unge i vagnen, sen flyttade vi till bilen och sov där på natten :shock: :shock: :shock:
sen skulle jag kura själv :? det gick åt pipsvängen, på nyårsafton skulle jag skiljas :oops: då insåg jag att vi nog måste ha lite hjälp.

2 nätter efter Anna varit hos oss (i 3 timmar) så har vi aldrig varit vakna mer. sover över spräckta trummhinnor och 40 graders feber, :sleep: :sleep: :sleep:

Nu var hon ju SM'ad och SS i grunden så hon visste ju vad som gällde när vi bara fick tillbaka attityden, och hos ömma fadern trillade poletten verkligen ner. Men det är bättre än någonsin, läggningarna tar ca 10sec både på dagen och natten och hos dagmamman :-$ (ha :lol: ja hon går hos dagmamma 15 timmar i veckan, dagisförespråkare som jag är, trots att jag faktiskt är sjukskriven och hemma på dagarna)
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
kiki

Inlägg av kiki »

Oj det gick lite fort där

Kram och tack för att ni förgyller mitt urtrista, skrattbefriade lilla liv :lol:

:heart: :heart: :heart:

Kristina

Social delaktighet
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jo du Kiki, jag har precis lärt Jannika att citera :D

Kolla tråden "Ödlor och surkål"
kiki

Inlägg av kiki »

Tack :heart:
jag hade just innan läst den tråden och trodde jag hade järnkoll :cry:
ska kolla igen senare och prova vidare.
kram Kristina

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Ni äla för goaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Tjoho för att ni finns.
Nu sover gossarna i ett rum med en mörkläggningsgardin från ett annat rum, vi tog alltså ner en gammal gardin o satte upp den i pojkarnas rum, plus att jag ordentligt hängt upp ett svart stort skynke med klädnypor i det andra fönstret...nu jäklar må det vara mörkt där inne.

Jo, man kan visst säga så; jävla arab. Ni anar inte vad de har temperament och är fårskalliga stundvis. Å! Oj, vad många kulturkrockar och missförstånd det har hunnit bli under våra 10 år. Jobbigt, spännande o turbulent, och inte minst utvecklande. Jag är hård mot honom, många gånger o lite småelak, jag skyller på att jag är född i skorpionens tecken...hm!
Men det är tufft att vara småbarnsförälder. Tack för att ni läser o stöttar.

Nu ska jag göra en jätterolig grej - sortera papper som man lagt på hög.
Men jag kommer tillbaka. Forumet är en av mina bästa vänner nu förtiden.

Kiki, skönt att ni fått ordning på Mios sovande. Skönt! Vad säger du om vaknande i arla morgonstund då? Vad gör du då?

Tinis - jag följer med till Dalarna! Bara så du vet, jag vill åsså ju!

:D :D :D
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Kom till Dalarna allihopa vetja! :D

Kram
Kajsa
kiki

Inlägg av kiki »

Gotlandsmamma, mitt råd mot tidiga morgnar är AVVAKTA, alltså ingenting, det har ju hållt på ett tag förstår jag, och du har provat att PANGRAMSA 1 gång, sen ingenting. Om det inte funkar så måste väl polletten trilla ner om du ger honom förtroendet att somna om själv. Här hemma har vi en tjej som blir fly förb... när det tjatas, har du provat Mozart?

Jag kom just hem från ett möte, Maken var på ett annat möte och min underbara 16-åring höll ställningarna här hemma, inte så betungande med en unge som sover, men desto mer värdefullt. :heart: :heart: :heart: Gulle Felix, men nu verkar hans plånbok ha försvunnit, troligtvis på tennisträningen i går. suck vad jobbigt :sleep: :sleep: jag blir så trött. Han har just tagit skoterkörkort och ska till Arodalen V9 för att raca skoter och nu är det nya körkortet borta. 500:- i kontanter, han som aldrig har kontanter hade av ngn outgrundlig anledning tagit ut 500 spänn. Betalkortet, legget, gymkortet, gud vad tröttsamt. Ja ni ser vad har jag att vara glad för, det går ju inte att ha humor när livet är så här hårt och slitsamt..... (Jag hoppas ni förstår att jag försöker vara ROLIG)

Kram till er alla

Social delaktighet
Gäst

Inlägg av Gäst »

Sortera papper är ASATRÅKIGT! Jag är hemsk på att ta hand om min ekonomi, papper från myndigheter osv. Helt ointresserad!!! Så nu kommer ännu en gissningslek: Vad har JAG för utbildning/yrke??? :lol:

Kiki, vilken härligt ålderskillnad du har på barnen! Snacka om storebror... Hoppas plånboken kommer tillrätta!

KajsaIE: Snart kommer vi och vädret ska ju bli sååå underbart. Jag är superstressad och HATAR HATAR HATAR att packa, men men... sol och snö och möte med min sajber-AW-kollega, kan det bli bättre?! :lol:

Kram på er och sakna mig lite lagom nu när jag kommer vara borta från forumet (fast några inlägg till hinner jag nog med :wink: )
Senast redigerad av Gäst den lör 14 mar 2009, 23:45, redigerad totalt 1 gånger.
Gotlandsmamma

Man undrar ja, vad har Tinis för utbildning???
Spontant skulle jag säga skribent eller journalist...fritidspedagog kanske...nej du är för rastlös för sånt, guuuud vad svårt. Socionom?
Säg nu! Och varför har du inte berättat att du fyllt år? 34 dessutom, tjoho! :shock:

När man får till många goa skratt innan läggdags då känner jag mig så glad o varm i hjärtat. Jag tror att jag fick till ett VG i afton! Kiki, jag hoppas att du får till några skratt nu efter IG-varningen?! :lol:
En bra dag i solen. Gud vad mkt det gör med humöret! Josef hade tydligen 38.6 i gårkväll, inte undra på gnälligheten igår. idag var en bättre dag för alla, vilken tur. Det går onekligen upp och ner. Jäpp!

Min Caesar som blir 2 i april sjunger hela "Lilla snigel" för mig. Jag blir såå stolt. Han pratar såå bra och vilken iver efter att lära sig mer och mer!

Ska inta lite fika. I kväll är maken på jobbet efter ovanligt många hemmakvällar.
kiki

Inlägg av kiki »

Nja Gotlandsmamma, vi får ta hjälp av Mora Träsk, då ler hon i alla fall :roll: :roll: :roll: Anna sa " :twisted: vi vill inte ha ett barn som sitter i soffan med händerna i knät" Men hon är ju jätte glad som unge men någon "asgarvare" är hon inte, inte så konstigt med dom föräldrarna :shock:

hm Tinis, ditt yrke :?: vad kan det vara, jag har ingen susning.

Plånboken är putsväck :( det blir polisanmälan, vi tror att han blev bestulen, då han hade glömt den i byxfickan i omklädningsrummet när han tränade. Ikväll är han och spelar en lång lång lång tennismatch, en lag match med en kompis. man spelar två singlar och en dubbel på samma bana, alla som vet lite om tennis vet att en tennismatch kan vara jätttttte lång. Imorgon bitti ska han på skidresa med skolan kl 07.00. Maken är på möte "IGEN", borde man bli orolig :roll: nä, han är gammal DJ från 80-talet, kommer ni ungdommar ihåg 80-talet :?: och dom fixar en fest 2 ggr / år där han spelar sina gamla godingar, 15mars är det dags, planering pågår.

jag går och sätter på kaffe så kan vi fika ihop Gotlandsmamma

kram Kristina

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Ja tack, gärna kaffe kiki! Jag nöjde mig med lite yoghurt. Ständigt småsugen!!

Trist med plånboken. Hoppas att han lärde sig nåt, men inte är det kul att bli av med personliga saker och pengar.

Tinis påpekade åldersskillnaden mellan dina godingar kiki, är det medvetet eller har du träffat ny man? Snacka om att man är nyfiken, jag säger ju det!
Tack också för ditt råd, jag avvaktar på morgonkvisten, nån gång ska väl polletten ramla ner. Seg är han. Men i morse vaknade han vid 06 o somnade om kanske att mörkläggningen gjorde sitt - vem vet...

Håller på o gör en broccolipaj till lunch i morrn. Ska bjuda maken på det, fint va?
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"