Är helt förtvivlad. Idag när jag hämtade vår Hanna 2 år och 2 månader på dagis hade hon 4 (!) bitmärken i ansiktet, alla med tydliga märken efter varje tand. På två hade det även gått hål vid två tänder!!!
Började storgråta på dagis när jag såg henne, hon såg hemsk ut...Åkte direkt till vårdcentralen för att kolla upp märkena som gått hål (inget rinnande blod, men dock hål). De fotade och dokumenterade skadan. Rena misshandeln. Usch vad det måste ha gjort ont!! Jag gråter när jag skriver detta.
Bakgrund: Killen som gjort detta är 1 år och 10 månader. Detta är fjärde gången han attackerar min tjej med klösmärken och nu bitmärken som resultat. Hanna är mycket kramgo och av någon underlig anledning vill hon gärna vara i närheten av denna killen. Har frågat personalen om hon retar eller provocerar honom på något sätt, men så är tydligen inte fallet. Det börjar med att de ska vara goa och kramas och så plötsligt händer det.
Jag och min sambo känner oss maktlösa när personalen säger att de gör "allt de kan" för att hindra detta. Vi har nu ringt rektorn och vill ha ett samtal med henne och personalen för att hitta en lösning på detta. Tills vidare tar vi ledigt så att Hanna får vara hemma och läka ordentligt och så att personalen hinner ta fram en handlingsplan. Vi vägrar låta henne gå dit och bara invänta nästa gång det händer. Vi vill att Hanna ska vara trygg på en ändå så otrygg plats!!!
Nu till mina frågor till er:
1. Vilka åtgärder skulle ni ha vidtagit, vilka lösningsförslag ser ni? Vi har några som vi pratar om men vill gärna höra era åsikter. Det vore tragiskt om vi måste rycka upp våra tjejer (vi har en 4,5 åring också som har sin bästis där) för att börja ny inskolningn någon annanstans. Vi trivs annars både med personal och övriga barn så vi vill verkligen inte byta dagis om vi inte måste.
Min sambo är beredd att vara föräldraledig till sommaren så att Hanna får börja dagis igen först till hösten, men hon är en mycket social varelse, så hon vill ju vara där storasyster är och storasyster börjar tycka att det är tråkigt att vara hemma hela dagarna....
Blä, känner mig alldeles rådvill.
2. Hur ser ni på detta och liknande händelser?
Det som förvånar mig är att personalen totalt verkar vara utan "verktyg" när något sånt här händer. De vet verkligen inte hur de ska hantera situationen trots att detta borde ha hänt många gånger förr
Tacksam för råd och tips till personal och lösningar som hjälper Hanna att få en trygg tillvaro. En vuxen skulle ALDRIG tolerera att bli misshandlad på sitt jobb, varför kan vi då inte hjälpa Hanna? Om inget händer tänker jag föreslå vår rektor att jag kommer och biter henne i kinden var tredje vecka ungefär, med ökad styrka tills nåt händer...
Kram från ledsen och förtvivlad Snoopy