Åttamånadersångest

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
lillith

Åttamånadersångest

Inlägg av lillith »

Hej alla föräldrar

Min son David är snart 7 månader gammal och har sovit som en stock nattetid sedan vi körde kuren för 4 mån. sedan. Jag har några frågor ang. åttamånaderskrisen som jag tänkte ställa redan nu så att jag är förberedd.
1. Får alla åttamånadersbarn strul med nattsömnen?
2. Hur länge varar strulet?
3. Har ni känt att det var några problem att använda verktygen/kuren då? Jag är orolig för att jag inte kommer att ha tillräckligt med "Attityd" när han ropar ur ångest och inte "bara" gnölar.
Tack på förhand!
Hälsnngar,
Leigh
Mamma till två goa glada grabbar födda -04 och -06 som stortrivs med schema, social delaktighet och utforskning á la AW.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej

1. NEJ

2. För oss var det mest att hon blev lite mammig i två veckor, inget annat.

3. Det är ju då dom är som bäst att ha. Fundera på hur handfallen du hade varit om du INTE haft några verktyg att ta till.

Lugn och fin och oroa dig inte för ångesten - den märks eller märks inte. Det han behöver är sin trygga omgivning. Gör rutinerna ännu mer rutinmässigt om du märker att det behövs.

Kram

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
mammamy

Inlägg av mammamy »

Tänk på att det är just när barnet är rädd och och har ångest som din attityd är viktigast, du VET ju att det inte finns nåt att vara rädd för och ska förmedla det till bebisen. Så sluta oroa dig för den ångest som kanske inte kommer, oro bjuder in vargen! Dessutom kommer ju allt att gå strålande eftersom du har alla verktyg för att möta eventuella problem. Lycka till och känn lugnet!
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Kanske skulle du läsa "Åttamånadersångest. Född till ett jag" i Barnaboken, så att du förstår vad det hela handlar om och att det INTE är något att vara rädd för :?: Men lite extra hjälp och stöd behövs för den ro som vacklar när världen förändras - ungefär som för en nyförlöst kvinna, om du förstår :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"