Nu platsar vi också här

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:D :heart:

vilken härlig läsning...

Kram!
/Fjällmor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

sonica skrev:Över 11 veckor, härligt, 1/4 avklarad redan :!:
Grattis :!:

Livmodern långt ner, inte moderkakan :?: Tänkte jag..
Om det är moderkakan som sitter långt ner, så får du gärna fråga mig om det är något. för jag upplevde nämligen både en och annan komplikation med det.
Om det är moderkakan brukar den ju flytta sig genom hela graviditeten...
Kram på er :!:
Inte moderkakan, den syntes, men höll fortfarande på att bildas och han trodde inte att den skulle ligga för. Det gjorde den förra gången, men flyttade sig uppåt under graviditetens gång, så den var inga bekymmer.
Det var hela paketet om man säger. Och jag känner en liten bula precis ovanför blygdbenet, så det är nog som han säger.

Men jag tänker inte fundera så mycket på det :)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men vad ROLIGT! Alldeles fantastiskt! Tycker jag fortfarande, jag har liksom inte riktigt smält den här bebisen än. :lol: Och lite skav får man ta om man ska komma nån vart. Kärt skav. :wink:

Miljarders kramar Jannika
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

V. 15. :shock: 8)
Tiden känns som den går fortare denna gången. Av två anledningar gissar jag. Dels så har man ju annat att tänka på :D
Dels Så berättade jag första dagen med Vera, denna gången väntade vi till v 9-10. Och när man inte berättar för andra, så tänker man inte lika mycket på det själv heller.

Jag måste också berätta att jag kände sprattel första gången igår. Man är ju lite osäker på om det verkligen är så, men jag tror det i alla fall. :lol: :D :lol:

Nu ska jag bada med Vera :D

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Elle

Inlägg av Elle »

Ja, Lotta visst ruuusar den första tiden iväg med nr 2! Dock tyckte jag de sista veckorna var sååå sega denna gång, man visste ju vad som väntade och var så bebissjuk :lol:

Jag kände sprattel mycket tidigare denna gång, antagligen för att man vet hur det känns. Det blir ju så verkligt då, att det verkligen är en liten människa :heart: som växer där inne.

Har du repat dig och piggnat till? Ge Vera :heart: en stor kram från mig!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jo, jag mår bra nu och tänker inte alls bli sjuk något mer :D

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Jannika

Inlägg av Jannika »

Redan vecka femton! Tjo! Det ¨år fort när man har roligt, eller hur var det nu? :lol: Puss till storasyster Vera med päron.

Jannika
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Ja första perioden tycker jag också bara for fram i raketfart :shock:
Kanske är man inte lika fokuserad på det lilla livet som med första? Inte vet jag egentligen, bara att jag helt plötsligt var på "stora" ul i vecka 19.

Sprattel redan, det är häftigt, tidigt ju. Håll dig frisk nu, allt är så mycket roligare då... :P

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Nu vill jag beklaga mig lite...
Kräksjuk för andra gången på bara några veckor :evil:
Vera kräktes en gång i onsdags. Vi var hemma igår och hon var så pigg och åt, så jag knappt trodde att hon var kräksjuk egentligen (men några av dagbarnen hade varit sjuka...)

Jag skulle ha ett lunchmöte på jobbet idag, så maken skulle ta över här hemma. Han var hemma hela dagen, så jag tänkte att jag åker väl när vi är klara.
Hela kroppen skrek att jag var TRÖTT och inte skulle åka. Jag la mig och vilade. Trots allt skulle jag ju inte vara på mötet förrän till lunch.
Jag tog mig ur sängen och började göra mig iordning.
Men jag är glad att jag inte kom så långt, för sedan hängde jag över toaletten ett tag :? :evil:

Nu är jag mest hungrig, men inte sugen på att äta. Maken sitter och käkar kebab bredvid mig. Det luktar så gott och känns så otänkbart...

Jag trodde att vi var klara nu...

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Åh, fy, kräksjuka är ju bara :-& :evil: och kräksjuka när man är GRAVID är verkligen helt onödigt...
:heart: Massa krya-på-dig-kramar från mig :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kokos

Inlägg av kokos »

Usch din stackare, hoppas du snart känner dig starkare. Kram
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Jannika

Inlägg av Jannika »

Blä! Stackars dig!

Massor av krya-pås till världens bästa LO!

Kram Jannika
Elle

Inlägg av Elle »

Nu har väl du fått din beskärda del av sjukdomar :evil: Krya på dig!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Så, nu har vi klarat av hela familjen denna gången också...
Maken trodde nog att han hade klarat sig, men inte. Idag var det hans tur :(
Vi stannar hemma imorgon också, hela familjen, för att inte smitta vidare. Men NU RÄCKER det!!!

Vi är trötta på att vara kräksjuka!

Jag har börjat känna av lite lite foglossning också. Med Vera började det precis såhär, med lite molande värk i vänster skinka. Men då hade jag burit massa plattor och grejat i trädgården. Trodde ju att det mest var träningsvärk.
Denna gången har jag inte lyft tungt men det känns på precis samma sätt. Inte farligt (jag tänker på en del andra stackare här som knappt kan/kunde röra sig), men irriterande. Ska träna, när jag blir frisk igen och dessutom käka magnesium!

Gonatt!
/LO

PS: Måste bara berätta. Vera skrev på en teckning idag till sin pappa. PAPPA BLIR SNART FRISK. :heart: :cry: :heart: Hon fick hjälp att bokstavera, men sa vad hon ville skiva och skrev alla bokstäver själv.
Hon är också trött på att vi är sjuka. Förra gången var det hennes barnkalas som fick flytta på sig. Denna gången skulle morfar kommit och firat hennes födelsedag.
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Början på V 18. :D
Imorgon ska jag till BM för lite konsultation. Om järnvärde, kanske andra värden också. Dessutom ska jag prata om huvudvärkstabletter. Finns det några som man kan ta som gravid?

Jag ska höra om hon ev skulle kunna höra lite hjärtljud också. Vi ska inte på UL förrän den 5 mars, dvs v 20. Jag har ju känt en del sprattel, men är ändå nyfiken på en bekräftelse från någon som kan detta :)

Nu ska jag försöka sova! Natti natti!

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"