7 månaders som fastnat i gnällträsket

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Goåglad

Inlägg av Goåglad »

tack för uppmuntran :D ! känns jättebra. torpsara - det där är ju aldrig fel, ska på middag sen så det kan ju passa att få bort snor-bajs-matkladdsfläckarna/lukten från kroppen :P
Calle 050814
Nellie 070613
Goåglad

Inlägg av Goåglad »

ok. en förkylning underlättar inte kan väl sammanfatta de senaste nätterna - inatt blev det inte mycket sömn. precis när hon skulle somna in drog hosta och snorande igång igen...men men
Calle 050814
Nellie 070613
Goåglad

Förkylningstips till bebis - rödlök och sånt?!

Inlägg av Goåglad »

Hej!

Letar febrilt efter smarta (och beprövade 8) ) förkylningstips till bebis. Har läst någonstans om rödlök, varmt vatten under sängen mm - men exakt vad, när, hur? Fler tips? Här ska kureras!! Slemmig hosta och snoooooooooooorig näsa...
Calle 050814
Nellie 070613
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nä, jag kan inga knep. Jag kör apoteket, dvs nässpray, alvedon och annat smaskigt :wink:
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Jag såg just att under Mat, mage och barnakropp har KING MARY precis frågat det samma och fått kanonsvar av Tors Mamma. Gå in där så tror jag att liten kommer må bättre :wink:

Hoppas ni kryar på er snart :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Goåglad

Inlägg av Goåglad »

ilindstrom skrev:Jag såg just att under Mat, mage och barnakropp har KING MARY precis frågat det samma och fått kanonsvar av Tors Mamma. Gå in där så tror jag att liten kommer må bättre :wink:

Hoppas ni kryar på er snart :heart:
Ida
å tack det ska kollas upp pronto!
Calle 050814
Nellie 070613
Goåglad

Inlägg av Goåglad »

jag hoppas att det är ok att göra såhär, jag kopierar in den länken så att jag vet var den är! toppen.

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=14748
Calle 050814
Nellie 070613
Goåglad

Inlägg av Goåglad »

Natt..ja vadå...typ 13...nu ligger hon och gormar därinne...fattar inte varför vissa dagar går så bra och andra inte?! Dagsform etc, javisst, men ändå...två steg fram...något bak...

Förkylningen börjar ge med sig (peppar, peppar) - inatt sov hon bra med få uppvak. Får se hur den HÄR natten blir då :? ...

Jag behöver tips kring läggningen - tycker att det blir så rumphugget hela tiden. Pyjamas, välling, bus - i säng, dra ner persienner, god natt, släcka - gå ut och ramsa...känns som att från i säng till bye bye går det så snabbt...

nu gick jag in och kollade - lade henne tillrätta och hej då. gjorde misstaget att bekräftelseramsa lite tidigt...suck. nu är det gorm igen...är annars mycket sparsam med ramsandet. en hel del musik...
Calle 050814
Nellie 070613
duggan

Inlägg av duggan »

Hur går det för er?

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Goåglad

Inlägg av Goåglad »

Hej duggan! Tack för frågan!

Inatt var bästa natten - hon somnade vid 19.40 utan ett knyst, vaknade ca 00 och fick en ramsa och (om jag inte minns fel) lite musik. Sen vaknade hon (som jag märkte) vid 06.40 och tyckte att det var dags att gå upp! Super. Igår kände jag verkligen att ramsan "tog".

Dagvilorna är lite sisådär - men det går framåt!

Annars, jag är ett tidigare Familjeliv-fan som tappat lite i mark där. Efter en rent hysterisk tråd där pajkastningen mot "våra" tankar blev absurda startade jag en egen SHN-tråd. Det finns sedan tidigare bland annat en men den är lite mer maskerad 8) , jag vill skylta med just dessa verktyg och röka ut kritikerna - de får vara i en egen tråd! Vill ni kolla in den (än så länge magra tråden) och kanske delta i också detta forum (MEST för att inspirera andra stackare) så välkomna :D .

http://www.familjeliv.se/Forum-3-23/m29349847.html

ciao - nu är det FREDAGSMYS - båda barnen SOVER och här ska soffdansas och drickas lagoma mängder alkohol tillsammans med räkor i stora lass - det är fredag helt enkelt :lol:
Calle 050814
Nellie 070613
Goåglad

Inlägg av Goåglad »

hmmm, ja just det - det är jag som är Snorpan, vet inte varför jag valde ett annat nick här - ville väl vara inkognito forum emellan :wink:
Calle 050814
Nellie 070613
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Vilken härlig rapport. Vad roligt att höra att nätterna går så bra. :-({|= Dagsömnen brukar komma efter en liten stund. Ha tålamod :wink:

Visst är det skönt när man känner att ramsan tar. Det är som en aha-upplevelse när kommunikationen kommer igång, bra jobbat :thumbsup:

Jo det är ju bra att du orkar skriva på familjeliv men vi andra har nog givit upp lite. Man får ju bara elakheter tillbaka och det vill jag inte utsätta mig själv för. :cry: Det finns några tappra själar som ibland gör en räd.

Fortsätt gärna att rapportera hur det går både med era nätter och familjelivstråden :D

Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Gäst

Inlägg av Gäst »

Oj oj, nu har jag läst i stort sett hela tråden på familjeliv som du lämnade, Goåglad :shock: . All respekt till dig som debatterat klokt och ihärdigt :heart:

Det finns så mycket jag skulle vilja säga i en sådan tråd....

Stor kram Tinis
Gäst

Inlägg av Gäst »

Alltså, TRÅDEN du lämnade (inte familjeliv), blev lite syftningsfel där :D
Goåglad

Inlägg av Goåglad »

Morrn! (eller inte 8) )

Ja alltså - ibland vet jag inte mitt eget bästa i fråga om debattering och argumentation - osaklighet och påhopp är det värsta jag vet - olika åsikter och erfarenheter - jippie. Jag får lite av djävulen i mig och vill "ge igen" genom att inte ge mig utan visa och visa och visa vad det istället handlar om och vilka vi är som anammat detta "otyg" :) .

Inatt gick bra - hon har en fas vid ca 00 där vi satt på musik - inatt ramsade vi ett par gånger och sen fick hon hållas (inget major) och det gick (såklart) bra. Sen sov hon tills dess att hon blev väckt!
Calle 050814
Nellie 070613
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"