Tinis: Du har helt rätt. Jag borde inte buffat.

Men i en kombination av att Lupita är supersnorig, hostar massor och hade feber så valde jag den lätta vägen.
Nu har synden straffat mig rejält. Inatt var ett helvete! Och jag orkade inte...
De håller på att renovera fasaden. Vi är helt inplastade! I ovädret inatt släpte plasten och det lät som vi hade ovädret precis bredvid oss i sängen. Plasten släppte på sina fästen varav vi hade en stor plastbit som fög hit och dit och piskade i vinden. Det small hel vilt.
Eftersom de även håller på med våra fönster så har vi bara ett glad och det i sin tur innebär att ALLT ljud kommer rakt in.
Som toppen på det här så glömde de släcka sin belysning - och vi har inga gardiner pga av fönstrena. Jag var så sur! Men försökte lösa det probisoriskt vilket inte blev det bästa men bättre. Det var ganska ljust, men inte dagsljust i alla fall.
Så till natten. Hon grät och grät. INGET hjälpte. Även storasyster grät och ville sova inne hos oss. Hon var livrädd. Så tillslut orkade jag inte mer. Jag gav Lupita napp. Det hjälpte inte heller. Hon grät. Då gav jag henne bröstet. Hon är helt genomsnorig och hostar. Klöktes och höll på.
Vi steg upp 1 timma försent.
Vad händer nu? Börjar jag om på ruta 1?
Just nu är hon vaken. Hon har inte sovit som hon ska på förmiddageb utan jag tänkte att hon ska hålla sig så vi kommer rätt i schemat - men hon är dödstrött. Kommer ge henne en 5 min för att orka till 12.
Det var inte såhär jag ville att det skulle bli.
Jag behöver vägledning!