c-vitamintråd efterlyses

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Gidde

c-vitamintråd efterlyses

Inlägg av Gidde »

Hej!

Här på forumet för lääänge sedan läste jag ett tips av Anna W som handlade om att hon hade erfarenhet av att en hög dos C-vitamin är dunderbra för att inte bli förkyld. Hon använde inte apotekets C-vitamintabletter utan nåt annat. Vad? Är det nån som har koll på den tråden så vore jag väldigt tacksam! :D :D Jag har letat och sökt i nästan en timme men får inga träffar på C-vitamin... :(

Tackar på förhand!
Mamma till två tjejer födda i mars 2004 och i april 2007.
Genomfört kuren sept-04 med första barnet med mycket bra resultat. Andra barnet kurat augusti -07! Underbart resultat, vi sover alla gott!
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Hej
Är jag inte helt fel ute,så har jag ett vagt minne av att det kan vara askorbinsyra Anna nämner.Tror det står om det i BB om jag inte minns fel.

Kram ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Gidde

Inlägg av Gidde »

Tack för svaren! :D Vid en snabb genomgång av sökningen så finner jag ändå inte rätt tråd så det är kanske i barnaboken jag läst det, för askorbinsyra känner jag igen! Jag har min utlånad för stunden :wink:

Kanske någon har i huvudet vilken dos askorbinsyra Anna W rekommenderar?

Sökte nyss på askorbinsyra här och fann då en rekommendation om askorbat i stället till mindre barn. Vad är det och var köper man det? Hur stor dos till barn resp vuxna?

Kram G
Mamma till två tjejer födda i mars 2004 och i april 2007.
Genomfört kuren sept-04 med första barnet med mycket bra resultat. Andra barnet kurat augusti -07! Underbart resultat, vi sover alla gott!
Gäst

askorbat

Inlägg av Gäst »

Kolla på google finns massa at läsa
http://www.google.com/search?q=askorbat

Linda.D
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"