Här på forumet för lääänge sedan läste jag ett tips av Anna W som handlade om att hon hade erfarenhet av att en hög dos C-vitamin är dunderbra för att inte bli förkyld. Hon använde inte apotekets C-vitamintabletter utan nåt annat. Vad? Är det nån som har koll på den tråden så vore jag väldigt tacksam! Jag har letat och sökt i nästan en timme men får inga träffar på C-vitamin...
Tackar på förhand!
Mamma till två tjejer födda i mars 2004 och i april 2007.
Genomfört kuren sept-04 med första barnet med mycket bra resultat. Andra barnet kurat augusti -07! Underbart resultat, vi sover alla gott!
Tack för svaren! Vid en snabb genomgång av sökningen så finner jag ändå inte rätt tråd så det är kanske i barnaboken jag läst det, för askorbinsyra känner jag igen! Jag har min utlånad för stunden
Kanske någon har i huvudet vilken dos askorbinsyra Anna W rekommenderar?
Sökte nyss på askorbinsyra här och fann då en rekommendation om askorbat i stället till mindre barn. Vad är det och var köper man det? Hur stor dos till barn resp vuxna?
Kram G
Mamma till två tjejer födda i mars 2004 och i april 2007.
Genomfört kuren sept-04 med första barnet med mycket bra resultat. Andra barnet kurat augusti -07! Underbart resultat, vi sover alla gott!