Acta Graco - DuoFlex XTP

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
mari.g

Acta Graco - DuoFlex XTP

Inlägg av mari.g »

Hejsan!
Babyland har specialerbjudande på torsdag med Acta Graco - DuoFlex XTP + en Junior Plus bältesstol för 1995kr (ord 3590kr)
Är ju ett bra erbjudande men som allt annat inom barnkonfektion är det ju en jungel :!:
Tänkte höra om det finns någon som har erfarenheter av de här stolarna :?: Både plus och minus. Säkerhet :?: Smidighet :?:
Helst lite snabbt, innan torsdag... :wink:

Tusen tack för hjälpen!

//Mari
Mamma till ljuvliga Leo 0707 och Tilde 1108
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Vi har en!

Fördelar:

* Man kan ställa in lite mera "liggvänligt läge" (tippbarhet)
* Den passar smala och medel tjocka barn väldigt bra.
* Rejält huvud stöd som jag gillar
* Mycket benutrymme för den långbenta
* Går att sätta både bak och fram i bilen.
* Känns som den är skyddande öven från sidokrockar bättre än många andra stolar.
* Lättvättad klädsel
* Jag tycker man får ganska mycket för pengarna.

Nackdelar:

* Tar mycket plats (ganska stor då tippbarheten tar en del plats)
* Den är "delad", svårt att tömma en spya, fördelen blev att det och andra sidan inte kom något på sätet. (det skall finnas de som är gjutna i typ 1 stycke och då ramlar inte småplock emellan lika lätt, typ russin osv..)
* Har man en RIKTIG KNUBBIS kan denna nog kännas lite smal.
* Tror inte att den kommer att fungera för Tor till 4 år, men det lär nog inte någon stol göra, han är låååång.
* Hade jag kunnat tänka mig spendera MER pengar på stol, skulle jag köpt en annan (som jag heller aldrig sett på rea) Men de har lite mindre benutrymme, men då hade man i alla fall kunnat sitta 4 i bilen, nu går det men inte några längre turer, fast vi är ju långa förstås. :wink:

Vill du veta något annat får du nog fråga mera specifikt.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
mari.g

Inlägg av mari.g »

Tack för svaret :D

Jag tror nog att det kan passa Leo, han är oxå lång och inte speciellt knubbig. 72cm och 8,4 kg vid dryga 5 mån. De övriga fördelarna som du nämner låter ju himla fint oxå :!:
Hade jag kunnat tänka mig spendera MER pengar på stol, skulle jag köpt en annan (som jag heller aldrig sett på rea) Men de har lite mindre benutrymme, men då hade man i alla fall kunnat sitta 4 i bilen, nu går det men inte några längre turer, fast vi är ju långa förstås.
Hur menar du här :?: Måste man dra bak sätet så pass för att stolen ska rymmas att det blir svårt med utrymme bakom månne?
Jag tror oxå att jag har läst att den har fått kritik för att vara svår att montera. Vad tycker du om det :?:

Tack igen!

//Mari
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Vi har den och är nöjda.
Mer nöjda är vi med vår Brio Zento (heter den så? ).

:D
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Nej jag tycker INTE den är svår att montera. Den tar mera plats om man som vi vill ha "MAX" liggmöjlighet. Är detta inget superkrav tar den mindre plats.

I baksätet använder man ett stödben som med många andra stolar och i framsätet band och bilbälte, inte svårare än andra stolar vad jag vet.

Kanske hade jag köpt en "större" stol som jag VET att Tor kan sitta i baklänges längre. Men som det är just nu kanske jag gör så att vi skaffar något annat när han är 3 kanske så han kan fortsätta sitta baklänges om jag känner att det fortfarande är viktigt. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
mari.g

Inlägg av mari.g »

Ok!
Vi tar med Leo o provar den o kollar.

Tack för råd :!:

//Mari
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"