En liten ambassadör

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Gäst

En liten ambassadör

Inlägg av Gäst »

I helgen har mamman och pappan varit på baluns i vår västra storstad. Opera, umgänge i glada vänners lag, god mat och egen hotellnatt. :D

Två små ungar hämtades upp utanför hotellet av mammans lillebror med fästmö som bor i staden. Lillasysters schema gicks igenom, ramsan repeterades och diverse prylar överlämnades till det ännu så länga barnlösa unga tu. Puss och iväg...

Och så höll mamman tummarna för att lillan skulle bete sig som den ypperliga ambassadör för barnabokens filosofi och SHN-kurens fördelar som hon oftast är här hemma. För de kära barnvakterna väntar nämligen bebis till våren :heart: och faster Tinis har både överlämnat Barnabok och missionerat på gränsen till lägga-sig-i-varning.

Och se det gjorde lillan! :heart: :D Hon nattades i en helt ny miljö, av människor hon inte direkt känner väl och somnade trygg och lugn på RAMSAN. Och sov sina dryga 11 timmar innan en bajsblöja gjorde morgon... :roll:

Barnvakterna var lite smått nervösa inför uppdraget. Ville liksom inte förlora självförtroendet inför sin stora uppgift som blivande föräldrar. Och tänk, de visste precis vad de skulle göra. Och när! Kära svägerskan ramsade sov på lilla Hjärtegull som om hon aldrig gjort annat. Att sedan mammans lillebror inte sov en blund på hela natten utan låg och undrade om systerdottern verkligen andades där i rummet intill är en annan historia... :D

Sådär, tror minsann att mamman kan lägga ett par nyfrälsta Barnaboksanhängare (och definitivt andningslarmsanhängare) till protokollet!

/Tinis, stolt glad och lite dagen-efter-trött :oops: :sleep:
Elle

Inlägg av Elle »

Vilken härlig läsning Tinis, tack för att du delar med dig :D

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Underbart! :D
Jag tycker definitivt att detta platsar under våra Barnaboksbarn så jag flyttade tråden dit (hit :roll: ).

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Härlig rapport Tinis! Det är så härligt att "det funkar", bara man packar med attityden av självklarhet... 8)

Hoppas att ni fick en toppenhelg tillsammans bara du och pappan!

Hälsningar Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
Gäst

Inlägg av Gäst »

/LO skrev:Jag tycker definitivt att detta platsar under våra Barnaboksbarn så jag flyttade tråden dit (hit ).
Ja, det har du rätt i /LO! Tack för besväret!

Tack för rara hejarop! :D
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Vilken härlig läsning. Hoppas nni hade en trevlig helg :heart:

Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"