Dagslurkrångel..
Dagslurkrångel..
Min son har fått svårare att sommna på dagsluren, har börjat att visa förtrots, så jag gissar att det är detta som krånglar. Han är ej ledsen utan pratar o tjoar, i dag när min mamma passa han var han vaken 45 minuter, hon lät han vara, ramsa ej. Sen lät jag han sova 15 min. extra, hans kvällar blir så griniga när han ej sover riktigt på dagen . Skall jag låta han sova lite extra eller skall jag väcka han trots att han ej sovit så länge o hoppas att det går över av sig själv. Vad tror ni kloka?? 
Pojk 2006-09-08
Tös 2009-01-26
Tös 2009-01-26
-
lindborgskan
Spontant skulle jag avvakta några dagar och se om det ändras. Hur ser ert schema ut? Kanske kan du lägga lite senare?
Mina barn har i vissa perioder somnat direkt och andra perioder snackat en stund och sen somnat. När jag vet att de behöver sömnen så har jag gett dem marginalkvart om de tagit tid på sig att somna.
Lycka till,
Mina barn har i vissa perioder somnat direkt och andra perioder snackat en stund och sen somnat. När jag vet att de behöver sömnen så har jag gett dem marginalkvart om de tagit tid på sig att somna.
Lycka till,
Mamma till Theo född 19 okt 2005 & Moa född 22 maj 2007.
Aldrig kurade, men standardmodellbarn sen början.
-
lindborgskan
När Theo var 15 månader såg hans schema ut så här
natt 19-07
sov 12.00-13.30 ibland sov han längre och då fick han det.
sen vaken till 19
Så testa du med 15 min framflyttning om det inte löser sig
natt 19-07
sov 12.00-13.30 ibland sov han längre och då fick han det.
sen vaken till 19
Så testa du med 15 min framflyttning om det inte löser sig
Mamma till Theo född 19 okt 2005 & Moa född 22 maj 2007.