Vera i tvättstugan

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Vera i tvättstugan

Inlägg av /LO »

Jo där brukar vi ju husera hon och jag när vi gör någon nytta i huset. Tvätten ligger på vår lott (jag är rädd att hon snart tar över, vad ska jag göra då :roll: ;) )

Men nu gällde det inte tvätt...

Igår var hon magsjuk. Spydde MÅNGA gånger. Jag förstår nu vad ordet uppkastning kommer ifrån :roll:
Eftersom vi gör om i vårt sovrum så sover vi för tillfället i källaren. I hobby/gäst-rummet. Vera har ju som vanligt sovit i sitt rum där uppe, men eftersom hon varit såpass dålig kände vi att vi inte ville ha henne så långt ifrån oss.
Det finns en bäddsoffa i h/g-rummet, men det är också heltäckningsmatta på golvet, så vi kände väl att det inte var helt lämpligt med henne där.
Så tillsammans med Vera kom vi fram till att hon skulle sova på en madrass i tvättstugan, vägg i vägg med h/g-rummet.
Hon tyckte att idén var toppen. Och hon somnade på nolltid. Inte konstigt, för hon var helt utmattad.
När vi skulle lägga oss, så började jag inse att vi kanske ändå inte skulle höra henne om hon började kräkas, och vem orkar ropa i det tillståndet?
Så jag bäddade precis utanför dörren till tvättstugan med dörren öppen. Hon vaknade till ett par gånger och ville att jag skulle fylla på hennes vattenglas. En gång hade hon kissat också, och det var på sätt och vis skönt för det hade hon inte gjort på hela dagen.

Så tre-fyra gånger vaknade vi och annars sov vi gott båda två - eller alla tre. 7.30 vaknade Vera och insåg att det inte var så mörkt längre. Så hon fick ligga hos mig en stund. Sedan ropade jag på pappan och han bytte plats med mig och jag la mig i sängen ett par timmar. När jag kom upp sov de som stockar båda två, Vera på pappas arm, på en madrass utanför toadörren och tvättstugan. Sån söt syn :heart:

Idag har hon varit glad och frisk. Inte pigg, men har fått i sig en del mat. Hoppas det gick över. Själv har man ju en tendens att känna efter hur illa man mår egentligen. Och jag mår ju illa, om inte hela tiden, så nästan - utan bacill ;)

Och nu sover hon (tror jag) i sin egen säng i sitt eget rum!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:heart: Lilla vännen - sova i tvättstugan :shock: :lol:
Och sen fick både mamma och pappa turas om att mysa med liten - visst är det väl härligt ibland, med en gosig liten barnakropp i sängen!
Hoppas Vera mår bra nu, och får sova i sin egen säng :wink:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Gosa med kräksjuk unge?! Aldrig! :wink: :shock:

/Tinis, äkta kräkfobiker (varför funkar inte kräksmiliesen? I dessa vinterkräktider och allt!)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tinis skrev:Gosa med kräksjuk unge?! Aldrig! :wink: :shock:

/Tinis, äkta kräkfobiker (varför funkar inte kräksmiliesen? I dessa vinterkräktider och allt!)
Du skulle ha varit här du, Tinis, under jullovet, med sex söta kräksjuka barn i varierande ålder :-& :shock: :lol: och en kräksjuk äkta sambo som grädde på moset... Det skulle nog ha botat din kräkfobi :wink:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hu! :shock: Alltså, jag blir helt ångestladdad. Och det handlar INTE om kladd och äckel och så. Det tål jag, har t ex jobbat inom långvården innan jag började plugga. Visste jag att jag inte skulle bli smittad skulle det inte vara några som helst problem. Men jag klarar inte av att kräkas själv, eller tja, det gör jag ju om jag måste, men jag tror jag ska DÖÖÖÖ! :shock: :roll: Fy, jag måste nog gå i terapi för det här 8) :lol:

Det har faktiskt ett latinskt namn till och med: etomofob eller emotofob eller nåt.... :roll: :lol:

Du ser Mia, kräksmiliesen funkar inte! :?
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Ah, då är jag med, Tinis :wink: (FÖRLÅT /LO för trådhackningen!!!)
Jag har själv väldigt svårt för att kräkas, det känns som om jag vänds ut och in och jag tar i så det dånar... så DEN fobin är jag med på :lol:

(Nu hoppas jag det är färdigkräkts hos fam /LO :!: )
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hoppas alla klarar sig från kräksjukor. Men vist är det mysigt att få gossa med de små ibland (även om de är sjuka) :wink: :heart:

Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"