Förkylning med kräkningar

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Hanna_Lasson
Kontakt:

Förkylning med kräkningar

Inlägg av Hanna_Lasson »

Min son Félix har varit förkyld i ca 7 dagar. Han hostar och näsan rinner. Det har han varit förr så det är inget konstigt (behandlar med näsfrida, nezeril och uppallad säng). Men nu de senaste 4 kvällarna har det dykt upp kräkningar-dessa uppkommer ca 1 timme efter han har somnat. Han får en massiv hostattack och sen kräks han. Jag byter lakan kvickt och jag lägger tillbaka honom i sängen och sen sover han vidare (han hostar i sömnen under resten av natten utan att kräkas). Han går och lägger sig 19:30 och från 19:00 till läggdags äter han ca 300 ml välling (6mån blandat med 8mån). Han äter middag kl 17:45 och då äter han ca 200g barnmat + 50g fruktpuré.

Han kräks inte på dagen.

Är det någon som har en aning om vad som är fel??? Äter han för mycket välling på för kort tid? Är det för kort tid mellan middag och vällingen? Jag har försökt att kolla detta forumet men jag har inte hittat nåt (kanske jag inte letar på rätt sätt...)

Tack för ett superbt forum!!! Min lille Félix är en nöjd krabat och det är tack vare detta forumet.

//Hanna
Félix född 2007-04-10
Sélène född 2008-10-19
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej! :D

Jag vågar sätta en slant på att han kräks av retningarna från hostan och finns det då mycket i magen så kommer det upp. Min bebis har också kräkts endel av hosta, snor och slem.

För inte har han gjort sådär när inte varit förkyld?

/Tinis
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Kan bara hålla med Tinis.

Min tjej har alltid kräkts när hon varit förkyld, speciellt om hon druckit välling kort tid innan.
Hon är snorig och hostig just nu och måndags kräktes hon efter vällingfrukosten. Hon är ändå 3 1/2 :wink: Var rätt mkt slem kan jag säga :-&

Tycker absolut inte du behöver oroa dig för ngt.

Ha det gott/Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Hanna_Lasson
Kontakt:

Inlägg av Hanna_Lasson »

tack sa hemskt mycket for era svar. Han ar battre nu och har inte krakts pa ett par kvallar!!! Jag undrar vad jag skulle gora utan detta forum.... :roll: !Antagligen vara en mycket oroligare och osakrare mamma.

Kram
Félix född 2007-04-10
Sélène född 2008-10-19
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

:thumbsup:
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Skriv svar