Vi skulle gå på restaurang med sambons anställda och Lillasyster fick hänga på sovandes i vagnen och Olle var hemma med gudfar som barnvakt. Detta var första gången gudfar skulle vara själv med Olle vid läggdags, han har varit här många gånger men inte haft ansvaret själv.
Vi lämnade två nöjda killar när de åt middag och de diskuterade vilt vad de skulle läsa för böcker till vällingen. Detta får jag återberättat av mig när jag kommer hem:
Olle hade visat gudfar var badbaljan finns och hur man gör när man fyller på vatten. Bad och mycket plask

Därefter guidar Olle var pyjamas och blöja finns och vällingen intas när gudfar läser två böcker. Därefter testar Olle en sak: -Sova mamma o pappas säng? Gudfar svarar bara -Här sover mamma o pappa och du sover i din säng. O: -Okej. Bus och stoj på väg till Olles rum och väl nere i sängen säger Olle: - Jag ska ha filten och sen täcket på. När gudfar gjort detta så säger Olle : - Nu du gå ut, stänga dörrn. -Okej, godnatt och sov så gott. Säger en snopen gudfar. Tre minuter senare sover både Olle och en trött gudfar.
Vad härligt det är med rutiner, vilken trygghet för barnen

Elle