Med Ida på sta´n

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
anna
Kontakt:

Med Ida på sta´n

Inlägg av anna »

Hej! :D

Idag var jag och Ida 4,5 år, på stán för att köpa skidor till henne.
Det tog en stund för sportaffären att göra färdigt dem, så vi gick en sväng i andra butiker under tiden.
Plötsligt möter vi en äldre kvinna, och Ida bara helt spontant kramar om damen. Damen blev lika förvånad som jag, och vi konstaterade att hon väl måste tagit fel på person. "Nä", sa Ida, "jag bara tyckte du såg så snäll ut!" Behöver jag säga att damen var milt sagt rörd och glad. :D :D

Styrkt av sina framgångar började Ida helt sonika krama om varenda människa vi mötte, mest äldre damer. Hon spred glädje där hon gick, och jag lät henne hållas.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

:cry: Observera att detta är riktiga glädjetårar :heart: Vilket otroligt underbart gullig tjej du har. Tänk så enkelt det kan vara att sprida lite ljus och kärlek kring sig.

Jag tror att de omkramade damerna fick så mycket värme att de aldrig glömmer den kramen.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Härligt. Underbar unge :heart:
Kommer ihåg en situation på Ica för något år sedan. Vera gick och skulle väl hämta något i någon hylla. En man i sina bästa år (60+) i kostym och butter min körde snabbt sin vagn och vi blev lite oroliga att han itne skulle se henne.

Men han stannade vagnen i tid och hon fyrade av ett leende som kunde få vem som helst att smälta.

Mannen sa just det. Åh, ett sånt leende räddar ju hela ens dag :D Sedan såg han betydligt mer avslappnad ut och hade inte alls lika bråttom.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Elle

Inlägg av Elle »

Vilka glädjespridande :heart: tjejer :heart:, UNDERBART!

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"