Jag förstår på sättet du skriver att du är upprörd, och jag förstår dig
Jag har märkt och du har säkert märkt, att det liksom aldrig tar slut, det kan vara lugnt ett tag...tom år, men sen brakar helvetet lös igen, och hela ruljansen drar igång.
Tyvärr finns det ju så mycket bitterhet, och ilska, att man liksom inte VILL vara eller bli vänner, att förlåta det finns inte längre.
Jag tycker du gjorde helt rätt som skrev ett brev,
då blir det i alla fall inte gräl, osså får man en chans att prata till punkt.
Hade själv nästan tänkt aktualisera den här tråden igen, eftersom det händer saker här också.
Ett samtal innan jul med barnets far, utmynnade i ett bråk, som leder till familjerätten I MORGON
Pappan ringde gav direktiv på hur pojken skulle vara där, och jag passade på att säga att de får sluta betynga pojken med att ständigt fråga om han ska bo där,
jag sa att det är något vi vuxna ska prata om i första hand, och han gnäller på mig, och säger att han inte har mått så bra, och det har bonusmamman märkt och det är därför som hon håller i pekpinnen beträffande detta..
Och jag menar på att det inte handlar om pappans välmående, och att det är grymt att hänvisa till det, och skuldbelägga pojken...
Jag blev inte den som kontaktade familjerätten, utan det blev hans far, vilket känns som en nackdel
Jag är otroligt nervös, rädd, och super stressad över detta.
Vad jag ska säga,
vilka lögner som han ska säga,
vilka kort han ska spela på (jag vet att han har sagt till sonen att han ska säga att han vill vara vänner
Hur ska man bete sig, och hur bemöta de värsta provokationerna,
hur bemöter man rena lögner, utan att bli fullständigt asförbannad
Jag är så rädd att tappa masken
för om det är någt den här mannen är bra på, så är det att göra mig förbannad, till att tappa besinningen alltså.
Skönt att ha någon att prata med, även om man inte har färdiga lösningar, så delar vi liksom en liknande känsla.