Hej,
Vi började med SHN kuren den 27 december, och allt har gått bra.
Nu idag den 7 jan började jag jobba igen. Max 1 år sover 20:00-8:00, jag åker till jobbet 7:20, så då är det bara pappa som väcker Max.
Kommer det att rasera något av det vi byggt upp? Jag jobbar 3 dagar per vecka. Ska vi hellre se till att han sover 19-07. Men då kommer han träffa mig, men bara en kort minut. Det tror jag blri värre för dagen hemma?
Är det någon annan som har erfarenhet av något liknade?
Börjar jobba igen
Börjar jobba igen
Marie, mamma till Max 1 år i januari 2008. Kurstart 071227.
Hej!
Min erfarenhet är att det är bättre att åka på morgonen innan barnet/barnen vaknar än att bara ses någon/några minuter. Hellre få tid på kvällen. Jag har testat både och, och det blev väl inga större "men" för sonen
, men för mig kändes det bäst att antingen få mystid med honom på morgonen (vilket krävde 40-60 minuter) eller att inte ses alls på morgonen utan smyga iväg innan familjen vaknade.
Hursomhelst tycker jag att ert schema just nu verkar bra. Välj det som känns bäst för er - om ni bara tar på er "attityden av självklarhet" så hanterar barnet det hur bra som helst!
Lycka till!
Min erfarenhet är att det är bättre att åka på morgonen innan barnet/barnen vaknar än att bara ses någon/några minuter. Hellre få tid på kvällen. Jag har testat både och, och det blev väl inga större "men" för sonen
Hursomhelst tycker jag att ert schema just nu verkar bra. Välj det som känns bäst för er - om ni bara tar på er "attityden av självklarhet" så hanterar barnet det hur bra som helst!
Lycka till!
En Mr A född juli -05, kurad feb -06
En Ms L född juni -07, standardmodellad i Gastsjön aug -07
En Ms M född feb - 14 (prematur 6-7 veckor) standardmodellad redan på sjukhuset.
En Ms L född juni -07, standardmodellad i Gastsjön aug -07
En Ms M född feb - 14 (prematur 6-7 veckor) standardmodellad redan på sjukhuset.
Jag har precis börjat jobba heltid och min sambo är hemma med båda barnen i ett år.
Jag kliver upp kl 06.00 och gör mig i ordning (duschar, äter frukost mm) Klockan 6.45 väcker vi barnen och sedan åker jag runt 7.15. Jag brukar vara hemma 16.15 och får även några timmar på em/kvällen innan de ska sova ( har bara 5 minuter till jobbet)
För mig känns det här bra. Skulle inte kunna vänta till efter jobbet med att träffa barnen. Det är såååå mysigt att gå in med vällingen på morgonen och mysa en stund i sängen. När jag sedan åker till jobbet så fixar min sambo med ensamlek ( vilket är pop) så det brukar inte vara så dramatiskt att lämna hemmet. Jag har ingen utdragen procedur utan säger hejdå och går.
Gå på magkänslan och gör det som känns bäst för er helt enkelt. Lillkillen kommer vänja sig hur ni än väljer.
Kram
Linda
Jag kliver upp kl 06.00 och gör mig i ordning (duschar, äter frukost mm) Klockan 6.45 väcker vi barnen och sedan åker jag runt 7.15. Jag brukar vara hemma 16.15 och får även några timmar på em/kvällen innan de ska sova ( har bara 5 minuter till jobbet)
För mig känns det här bra. Skulle inte kunna vänta till efter jobbet med att träffa barnen. Det är såååå mysigt att gå in med vällingen på morgonen och mysa en stund i sängen. När jag sedan åker till jobbet så fixar min sambo med ensamlek ( vilket är pop) så det brukar inte vara så dramatiskt att lämna hemmet. Jag har ingen utdragen procedur utan säger hejdå och går.
Gå på magkänslan och gör det som känns bäst för er helt enkelt. Lillkillen kommer vänja sig hur ni än väljer.
Kram
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
När jag jobbade (har precis började vara hemma igen) så jobbade jag skift med dom dagar jag gick morgon så började jag antingen 07.00 el 08.00 och Hugo vaknar 07.00, så när jag började tidigt så for jag innan han vaknade och när jag började senare så låg vi och myste och drack välling och sen hade han ensamlek, när han kom upp ur den så hade jag åkt. Både sakerna gick lika bra. 
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12