Tråkig dagmamma?
Tråkig dagmamma?
Min 3-åring har gått hos sin dagmamma sen han var 1 och ett halvt år och det har gått jättebra! Vi har varit supernöjda. Men så för fem månader sen blev hon sjukskriven i några veckor. Jag tänkte först att Isac skulle få vara hemma med mig o lillebror istället för att gå till vikarien men jag provade och han trivdes jättebra! Då började jag att jämföra, vikarien hade ett lekrum där några byggde kojor, nån satt vid köksbordet o la pussel o ritade o dom var ute i lekparken mycket. Hos våran riktiga dagmamma leker dom i hallen, o får inte gå in i köket eller någon annanstans. Sen hon kom tillbaka efter sjukskrivningen har jag börjat hitta många fel. Dom går inte ut varje dag, dom har inga aktiviteter för sig. Det konstiga är att Isac tycker att det är kul där! Har funderat på att säga upp platsen nu o söka dagis till i höst. Skulle vara kul att höra vad era dagmammor gör!
mamma till Isac okt-01, Arvid aug-04 & Herman jan-06
Vi har inga barn hos dagmamma, men vår fyraåring började nyligen på Motessoridagis. När vi tittade runt på olika dagis var dagligutevistelse och social delaktighet de saker vi tyckte var det viktigaste.
Vi har haft en väldig tur med dagis. Barnen bakar, hjälper husmor med matlagning, lär sig tvätta och stryka, arbetar med siffror och bokstäver, en gång i veckan är det utflykt med skogsmulle och en massa annat.
Kan du inte prata med dagmamman om dina synpunkter.
Det ju jättebra att Isac trivs, men du måste ju också trivas med att lämna honom där.
Lycka till
Karolina
Vi har haft en väldig tur med dagis. Barnen bakar, hjälper husmor med matlagning, lär sig tvätta och stryka, arbetar med siffror och bokstäver, en gång i veckan är det utflykt med skogsmulle och en massa annat.
Kan du inte prata med dagmamman om dina synpunkter.
Det ju jättebra att Isac trivs, men du måste ju också trivas med att lämna honom där.
Lycka till
Karolina
Tre flickor, 90, 00, 04
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Hej
Vera är också hos dagmamma. Detär inte så stort, men de får vara nästan överallt. Dessutom är de ute mycket. Är det fint väder är de i princip inne och lagar mat och äter, är det sämre väder är de kanske bara ute en timme.
Vi lämnar henne kl 9 och hämtar kl 14 tre dagar i veckan och vi har blivit mycket bättre på att vara ute hemma också.
/LO
Vera är också hos dagmamma. Detär inte så stort, men de får vara nästan överallt. Dessutom är de ute mycket. Är det fint väder är de i princip inne och lagar mat och äter, är det sämre väder är de kanske bara ute en timme.
Vi lämnar henne kl 9 och hämtar kl 14 tre dagar i veckan och vi har blivit mycket bättre på att vara ute hemma också.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum