Anton ringer brandkåren!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Gäst

Anton ringer brandkåren!

Inlägg av Gäst »

:roll: Anton testar vad som händer om man BITER mamma i låret när vi är på väg ut.

Första gången:
- Aj som f-n :oops: , det där gjorde jätteont på mamma :mad: .

Andra gången, 1 minut senare:
- Anton, mamma blir arg och ledsen när du biter. Jag vill att du slutar bita mig. :eek: :idea:

Tredje gången, ytterligare 1 minut senare:
- Men Anton, kommer du ihåg hur det blir när du biter mig i benet?

- Kommer booood :( , inga bandkåen :idea: , säcka ellen :mrgreen: .

(Kommer blod, ringa brandkåren, släcka elden)

Hade sjukt svårt att hålla mig för skratt efter den utläggningen :lol: . Var fick han DET ifrån? (Svar: Bamse-boken om Stampa, när det brinner i köket...).

Ni får en Anton-story till på en gång :lol: :
Anton och kärnan:

Idag till middagen så delade jag och Anton på en avocado. Den stora kärnan fascinerade väldigt. Jag filosoferade om att i vår, när vi har flyttat, kan vi ju plantera kärnor i krukor i jord, vattna och se om det växer upp nya avocadosar :-k .

Plötsligt var Anton och kärnan försvunna, båda två. Smyger efter och ser vad han gör. Då lägger han kärnan hos en av våra (halvdöda) orkideer i vårat sovrum. Därefter springer han snabbt snabbt till badrummet, hämtar hinken han brukar ha i badet, upp på pallen, fyller i vatten i hinken, balanserar ner hinken och går försiktigt tillbaka till krukan i fönstret.

Pappa iakttog också proceduren, och hjälpte diskret till att inte vattna parkettgolvet eller översvämma orkideen 8) . Anton var sedan mycket nöjd!

:heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:lol: :heart: :lol: :heart: :lol:

:idea: När man läser om Anton slår det en varje gång vilken oerhört försigkommen och samtidigt så hjärtevarm son du har Jenny :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

:lol: Underbart! :lol:
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol: :D :D :heart:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Raring :D :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D :heart:
Ja, han är både snackig och handlingskraftig. Ibland lite mer handlingskraftig än vad som (mamma tycker) är riktigt lämpligt. När vi gjorde linssoppa igår blev det VÄLDIGT mycket svartpeppar och VÄLDIGT mycket linser i. Gott var det iaf... :lol: .

Har kommit på att han använder bitandet som reaktion ENDAST när han känner sig förorättad eller orättvist behandlad (ofta med rätta :oops: , är inte alltid logisk som mamma, men vem kan vara 100% logisk?). Han vet liksom inte hur han ska förklara känslan av frustration, då biter han istället. Hmmm :-k . Han biter inte ofta, kanske att det händer någon gång i veckan eller mer sällan, men ändå...
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"