Strax före nyår hade mamma missuppfattat alltihop. Knasmamman hade ställt vällingen på vardagsrumsbordet
Leia tog flaskan, bar den till micron i köket, ställde den på köksbänken för att två sekunder senare ta tillbaks den och gå in till soffan. Ordningen återställd.
2. Leia som "Dora utforskaren" (för er som sett denna tecknade figur på tv4 eller Nickelodeon).
Igår var det nyårsafton. Hela familjen förkylda och hade häckat i myskläder inomhus i flera dagar. Leia började bli stingslig
Lite bättre blev det då Leia hjälpte mamma att göra chokladmousse men gud nåde om nåt inte gick Leias väg
Pappan sa resolut efter maten: "nu tar jag med Leia ut. Vi tar med ficklampan". Vet inte vem som började men nån sa plötsligt: "vi kan gå NED för trappan, ÖVER gårdsplanen och FRAM till soptunnorna". Jag började sjunga Doras sång: "Kom igen let´s go, allihopa vi gå, kom igen sluta hasa, jag vet att vi kan klarat".
Sen sa pappa att vi behövde en karta vilket mamman snabbt tillverkade. Leia var med på noterna och vi repeterade noga: "trappan, gårdsplanen, soptunnorna".
En mycket lycklig Leia kom tillbaks efter äventyret. Pappa hade minsann också fått en skymt av tjyv-räven Swiper så då hade de stannat, sträckt ut armen och sagt: "Swiper inte stjäla, Swiper inte stjäla".
Det får bli nästa gång