Nyårsfirande med Vera

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Nyårsfirande med Vera

Inlägg av /LO »

Hallå på er.
Vi var hos vänner och firade nyår. Tillsammans var vi 8 vuxna och 6 barn, 8 mån - 6 år. Det började med att en av de tre 4-åringarna trillade i trappan så vi alla trodde att några skulle få fira nyår på akuten. Men han hade tur, klarade sig i ren förskräckelse och fick kanske något blåmärke.

Det jag egentligen vill berätta var att vi sagt till Vera att hon fick vara vaken så länge hon ville och att vi skulle väcka henne när det var dags för fyrverkerier. Vi hade resesäng med oss och vi planerade var den skulle stå.
Vid 21.30 såg hon ut att krokna, så jag frågade om hon ville sova.
Jag är INTE trött, fick jag till svar och så sprang hon glatt iväg. :lol:
Efter det fanns inte ett spår av trötthet. Hon var juvligt glad och trevlig. :heart:

När 12-slaget väl kom så hoppade hon omkring och skrattade på balkongen och var förundrad och fascinerad av alla raketer. :shock: :lol:

När det började avta så kom hon fram till mig och sa med bestämd min:
NU vill jag åka hem och sova :!:
Så det gjorde vi :D

Gott Nytt År
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

:heart:
Vi diskuterade härhemma igår vid vilken ålder barn stannar uppe ända till 12-slaget! Då vet jag :D .

Anton och hans kompis Märta som var här, somnade 20.00 prick, båda två. Som vanligt :lol: .
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag vet inte om det är att rekommendera, men har man en säker sovare, som dessutom börjar kunna sova längre på morgonen om timmen blir sen, så funkar det ju :D

Det var två andra gossar där, där föräldrarna hade en lite annan ingång. De "peppade" dem att vara vakna, trots att de var oerhört trötta. För mig kändes det bättre att erbjuda säng, sov och väckning... Då var det ju liksom eget val att kämpa. :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nancy

Inlägg av Nancy »

:thumbsup: Visst är det mysigt när man i all självklarhet kan frångå sina rutiner utan att barnet bryter samman :!:

Heja kloka Vera (och kloka mamman) :D
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"