Liggvagn sökes....

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Tessan
Kontakt:

Liggvagn sökes....

Inlägg av Tessan »

Hej!!
Skulle hämta hem mina systrars gamla liggvagn som jag hade till Emma som perfekt vagningsvagn nu när jag var hos pappa i jul.
:twisted: Men med bara hjul kommer man inte så långt. Utan själva liggdelen så blir det liksom inte samma grej 8) :lol:
Den är spårlöst borta enligt min pappa (JA, det tror jag det när man har ett garage på 50 kvadrat fyllt av SK*T)
Ja ja, nu lär han inte leta något mer och jag undrar om någon av er har en gammal härlig liggvagn till salu??

Har hittat två st på Blocket varav den ena är en gammal tvilling-liggvagn vilket ju är suveränt bra men den var ganska dyr :?

Hör av er om ni har någon helt enkelt!

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag köpte en ljuvlig vagn på tradera när jag varit gravid i typ två veckor :D
Det hjälper ju inte dig så mycket, men det kan ju vara värt att kolla...

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
nilam

Inlägg av nilam »

Hej

Har precis pm:at kvacke som ska få min vagn när jag är färdig :roll:

Jag köpte en emmaljunga till lillebror på blocket för 275 kr och jag använder den fortfarande, jag vet inte hur jag ska klara mig utan den, han sov i den nattetid i 4 månader och sedan dess så sover han i den dagtid ute och den räcker för honom även om han sover på mage.

Här är en om du inte redan sett den, de brukar vara ganska svårsålda så testa att pruta

http://www.blocket.se/vi/14641279.htm?ca=15_s

Gott nytt

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
kokos

Inlägg av kokos »

Vi är på väg att göra oss av med vår vagningsvagn som Edvin hade i Gastsjön, nu har den varit undanlagd ett tag men det är ju en rejäl gammal Emmaljunga med enorm ligginsats och det rätta gunget. Tror jag har några bilder på den om du vill se.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Hej,

är detta fortfarande aktuellt? Vi håller på att överge vår Brio Nova -02. En fantastiskt bra vagn med härligt gung! Det ingår en hårdlift, som är suverän till dom riktigt små, och nu ligger (nästan) ettåringen och snusar i en åkpåse i sittdelen så den är hyfsat rymlig. Novan är annars känd för sin smidighet och den är lätt att få in i bilen. Det är lufthjul på den, reglerbart handtag, man kan vända sittdelen åt bägge håll. Sufletten är lite trött får erkännas, men det är enda skavanken. Myggnät, regnskydd och hjulskydd ingår. Den är mörkblå med beigemönstrat tyg inuti.

Du kan få den BRA billigt. Typ 300!

Hör av dej om du är intresserad.

/Piggelin
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej Piggelin :-)

Tack så jättemycket för erbjudandet men jag har också en Nova och den är så liten tycker jag, efter 4 månader kunde knappt Emma ligga på mage längre!
Därför är jag på jakt efter en ännu äldre vagn då dom gjorde större liggdelar :lol:

Kokos har erbjudit mig en vagn som är äldre så jag tar den 8) :lol:

//Tessan

Piggelin

Inlägg av Piggelin »

:lol: OK! Det är ju pga att den är smal vi ska överge den också.... Ska få ärva min systers Brio Duo (med två separata sitt- och liggdelar), den är MYCKET bredare. Men 4 månader :shock: , det är först nu vi tycker att det börjar bli trångt (på mage, med stor, tjock polarpåse :roll: ). Visste dock inte vad du ville ha den till, den är perfekt som innevagn till dom riktigt små älsklingarna.

Lycka till!

/P
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Piggelin? Kommer och lägger mig i här eftersom jag också är på jakt efter vagn, behöver en liggvagn att ha på övervåningen som är bra att vagna med. Var i landet bor du? Frakten blir kanske dyrare än vagnen skulle jag tro....
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag köpte en vagn på Tradera för ett tag sedan. (jag hade väl varit gravid i sådär två veckor ;) :lol: ). Den kostade i alla fall runt 550 kr att skicka med bussgods. Från Älvsbyn eller Luleå till Jönköping. Vagnen kostade 100 kr. En superfin (tycker jag) från 1973. Brun galon med orange sammet på sidorna :D

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Tycker ni att jag upprepar mig :oops: :lol: :oops: Jag är gravid ;)

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:lol:
Ja det är ganska dyrt att skicka med bussgods men i det stora hela kan det ju vara värt det eftersom vagnarna är så mycket bättre och större ju äldre de är..

//Tessan

Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Hej hopp,

vi bor i Sörmland. Frakten låter väl dyr i mina öron, men du får förstås avgöra själv, Lingontuva. PM'a om du vill ha mer detaljerad information.

/P
kokos

Inlägg av kokos »

Tessan - min man tar med vagnen på flyget så blir det ju ingen frakt. Det ska bli roligt att någon annan får sova gott i den där vagnen.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"