Nu platsar vi också här

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Ett stort GRATTIS!!! :thumbsup:
Vad säger man - den som väntar på något gott...
TorpSara skrev:31 juli är ett utmärkt datum att födas på.
Jag kan bara hålla med, det blir sällsynt sköna människor denna dag (har en egen här hemma). Som Jannika skrev, självklara :heart: .
LO skrev:Handlar mycket om att det inte ska skära sig bara
Haha, ja, att kompromissa är väl kanske inte lejonens allra starkaste sida :D !
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

anna skrev::D :D :D
Jag visste ju... 8) Och jag har hållt tyst om det med, men får jag berätta för syrran nu?? 8-[ Eller det kanske du redan gjort själv :?: :wink: :lol:

Jag är så glad och har tänkt på er så mycket sedan jag fick reda på det! :D Man ska inte ge upp! Under kan hända :!:

kram anna
ja du får gärna berätta. Hade tänkt skicka ett mail men har legat nerbäddad. Vi får se vem som hinner först. :D
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gablex

Inlägg av Gablex »

Åh Lotta, vad roligt!! :D :D :D Grattis! Det här har jag lyckats missa mitt i all julstress... Ta hand om dig riktigt ordentligt! :heart:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jannika skrev:Lilla Vera är ju en trippel-stenis! Sol, Måne och Merkurius! Inte undra på att hon är så klok och cool att Amanda får se sig slagen med hästlängder...
:lol: :lol: :lol: Men hon saknar något som Amanda har - tillstymmelse till sångröst :lol: :lol: :lol:
Men det betyder ju inte att hon inte är cool och klok :heart:
Jannika skrev:Och kärlekens Venus i fiskarna, ett stort hjärta som ömmar för de små och svaga. Gulle-Vera. :heart: Perfekt syrrmaterial det där.
Bättre kunde jag inte ha sagt det själv :heart: Hon är väldigt omhändertagande och ser till att de små får plats i en grupp.

Frågan är bara hur det går med ett lejon, som ju inte verkar vilja vara liten och hjälplös :roll: :lol:

Trots att jag är rätt skeptisk - det vet du ju - så ska jag ändå fundera på om jag inte vill ha horoskop till barna så småningom :D

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: :lol:
Frågan är bara hur det går med ett lejon, som ju inte verkar vilja vara liten och hjälplös
Lejon har en hel del skådespelartalang så om det passar dem kan de spela både hjälplösa och bortkomna, haha! Om inte annat räknas alla nyfödda bebisar till nämnda kategori. Lejon gillar att vara i centrum så den saken är ju avklarad direkt bebin kommer ut. Zodiakens största ego är också begåvat med varmt hjärta och stor generositet så inte tror jag att Vera kommer att misstycka, tvärtom! Frågan är om det ens går att bli ovän med mys-Vera? :heart: Jag tvivlar...

Och om jag nu får bre ut mig lite här i din efterlängtade bebistråd så är det många fler planeter och positioner än solen som ska hamna i olika tecken. Min oxe (alltså soltecknet) härhemma är nästan bara tvilling och vattuman om man gör ett "riktigt" horoskop.

Kram Jannika
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jannika skrev::Lejon har en hel del skådespelartalang så om det passar dem kan de spela både hjälplösa och bortkomna [...] Zodiakens största ego är också begåvat med varmt hjärta och stor generositet
Åh, vi har så stort ego att vi gärna gör oss lite extra små för att tillfredställa storasykon. Bättre än ett nöjt storaskyskon finns nämligen inte om man ska få ta lite extra plats så där... 8) :lol:
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Hej!

Grattis i massor! Du ger oss andra hopp i och med er solskenshistoria. :heart:
Njut och ta hand om er!

/Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Vad roligt! Stort grattis!

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Antonias mamma

Inlägg av Antonias mamma »

Grattis och lycka till på vägen!
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia :heart: :heart: :heart:, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus :heart: :heart: :heart:, född 17.8.08, kurad 1/09

www.sandsdrommar.com
kattklo

Inlägg av kattklo »

WOHOO!!!
Ett sent grattis (lever utan internet för tillfället) men det här var ju helt underbart!
Jippie till er!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol: du hann först LO/! :lol:
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, vad roligt! :D Jag tyckte nästan det var större andra gången, för då visste man liksom vad som skulle komma: En liten älskad familjemedlem.

Kram Tinis
Carin1

Grattis etc

Inlägg av Carin1 »

ETT JÄTTEGRATTIS FRÅN MIG OCH TIM!!!! :D :lol: :heart:

LO, jag är sååå glad att höra detta, jag gläds såå med er fina familj.

Jag/vi vill också så gärna ah en liten till...hrm, finns några bra tips för att lättare bli gravid månne??? :wink: ...vore iallafall tacksam för tips om det finns några bra.

Hälsa familjen nu och ge en kram till Vera, henne glömmer man inte så gullig o fin tjej hon är och ta hand om er och ha det jättemysigt nu i jul! :santa:

Kram igen från oss alla till er alla :heart:
Mamma till lille Tim 061102, kurad i Gastsjö 22-26 Mars-07
och Tims goa lillasyster Elise född 091013 samt lillebror Viktor född 110412
/LO
Kontakt:

Re: Grattis etc

Inlägg av /LO »

Tack :D
Carin1 skrev: Jag/vi vill också så gärna ah en liten till...hrm, finns några bra tips för att lättare bli gravid månne??? :wink: ...vore iallafall tacksam för tips om det finns några bra.
Haha, nej jag har ingen aning :lol:
Vi har jobbat i drygt 7 år och lyckats nu för första gången på egen hand. (Vera är tillverkad på sjukhus) Vad vi gjorde för skillnad denna gången mot innan - ja inte vet jag... ;)

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Fundersam och undrande ligger jag här. Är det verkligen någon därinne? Jag är inte orolig direkt, men kan inte låta bli att grubbla.

Jag är sjuk - öroninflammation - som jag fått penicilin för (eller mot). Det hjälpte direkt akut första dagen, men sedan har det inte hänt så mycket mer. Locket släpper inte och det sticker fortfarande ibland, även om den dunkande smärtan är borta.

Det har ju inte så mycket med bebis att göra, men man funderar ju på hur nyttigt det är med medicin och så, även om det står på förpackningen att det inte ska påverka. Och läkaren sa samma sak.

Vi har varit borta hela julen. Åkt runt till släkten, som vanligt. Det är klart att det tar på krafterna, även när man är ogravid och fullt frisk. Idag bröt jag ihop för vi hade bestämt att vi skulle åka till Ikea. Jag orkade helt enkelt inte. Maken tog Vera och åkte utan mig. Jag somnade och sov i två timmar till. Och jag har inte gått ur sängen än...

Det har ju inte heller så mycket med bebis att göra. Jag undrar mest när man fattar att det är verkligt? Jag har ju sett med egna ögon att det är något, men det hjälper inte. Inte helt i alla fall.

/LO
PS. Jag måste bara säga att jag blir lycklig över att höra Vera sjunga "Hej mitt vinterland" i köket medan de packar upp massa julklappar :D
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"