Jo!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D
Åh, vi testade också snö i helgen!! Anton ville INTE åka pulka, utan det var åka kide som gäller! Tyvärr hade vi inga pjäxor eller skidor i hans minimala storlek... :? :lol: . Men vi träffade på en lika gammal tjej i backen i Duved, och pappan hävdade att även 20-månaders kan leka slalom!

Heja fjällis :heart: ! Fattar bara inte att det går så fort. Om jag inte fått missfallet i maj skulle jag också vara ungefär så gravid som du är nu. Och nu ska jag istället på ultraljud imorgon!!

Kram Jenny
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Fjällfolket skrev: Bebis Bonzo håller sin ljuvliga dygnsrytm fortfrande - vilken bebis! :heart: Härom veckan företog h*n "den stora vändningen" och körde ner huvet.. tidigare än pojkarna mina, men helt i linje med storasyster Fjällfolk :wink: Så nu kommer sparkarna häroppe istället för runt svansen och annat skoj denna filur ägnat sig åt att överraska mamma med :lol:
jahaaaja... jag inser att min rapportering varit bristfällig :oops:
Kort efter ovan skrivna tog jag mig ett lååångt varmt bad och vad hände då...? Jo Bebis Bonzo svepte såklart tillbaka till sitt favvoläge och har stannat så.

Jag har alltså för första gången en envis svanskotesparkare med huvvet mellan mammas revben därinne :roll:

och nu säger kroppen =; stopp =; på alla dess tillgängliga vis:
* Blodtrycket har stigit rejält - jag har aldrig haft högt blodtryck förr
* Svullen, mycket svullen
* Rejäla förvärkar även i vila
* Både fogar och min gamla ryggskada gör rejält ont
* Jag orkar nästan ingenting...

När jag i veckan var hos min BM såg hon på mig att kroppen gett upp. Så vi pratade varmt, vemodigt och länge om hur det känns när kroppen bestämmer åt en att det är sista gången :cry: :heart:

...det var skönt...

Varm kvällskram från ett gnistrande kallt Lappland
/Fjällmor
Nancy

Inlägg av Nancy »

Och innerligt varm morgonkram från grådisig västkust.

:heart: :heart: :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

Nu är det nära Fjällmor :heart: Hur blir det om inte Bonzo vänder sig?

Här är det grått och burrigt och jag längtar till kyla och snö. Tur att vi ska till vårt "andra hem" i Sälen snart och ta ut skotern en sväng :D

Ta det så lugnt du bara kan och vila kroppen.
Varma kramar
Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

tack go'a ni :heart:

Hittade just en tipstråd för busbebisar med fötterna neråt, undrar om jag klarar såna övningar...? :-k :roll: :lol:

/Fjällmor
Ewa

Inlägg av Ewa »

:lol: You go girl! :wink: :lol:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Varma goa mjuka fina fjällmor. Massa kramar på dig! :heart:

Kanske göra om det där badet vore något, och då lägga dig på sidan eller mage i badet? Det gjorde jag. Kunde inte ligga på rygg alls. :roll: :shock: :D

Hälsa Bonzo att det är bäst han vänder sig rätt i tid annars skickar jag "vibbar" på honom. :x
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Men herregud, fjällmor :shock: Läste i en annan tråd (det står säkert här också) att du redan är i v. 34 :shock: :!: Vart sprang det iväg :?: !! Tyckte det inte var SÅÅÅ länge sedan du berättade!

Låter inget vidare med dina krämpor :cry: Men du är ju van vid yoga, så akrobatiska övningar för att få den i rätt läge kanske kan funka?
Annars går det ju att få ut dem på fel håll också...(säger jag som födde Ida i sätesbjudning med profylax :wink: )

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Jannika

Inlägg av Jannika »

RESPECT anna! :shock:

Nu är det inte långt kvar, Fjällmor. Och en till liten (nja, allt är ju relativt) bebis ska bo med er på fjället. Tänk!

Och fyra ÄR ju ett bra antal, eller hur Nancy? :wink: Stabilt och stadigt liksom.

Här har vi stora damen Nella , fem mån, som glatt äter puréer, gröt och mosat av alla sorter men tycker mammas tuttar är döööötrista. Been there, done that will NOT do it tomorrow... Våran lilla tut-i-luren-Nella pratar, "sjunger", gör ljudeffekter och tjoar från hon slår upp sina två tills hon somnar igen. Hon står allt oftare på alla fyra och vinglar och är snabb som en vessla att greppa tag i allt som av en händelse förs i hennes väg som storasysters lååånga hår, storebrödernas tröjor, pappas glasögon, telefonsladdar, hönsfjädrar osv. Vi lever alla farligt för hon släpper inte utan manuell övertalning. :lol:

Det känns som det var igår när du och alla andra rara tålmodigt följde mig på den sista vägsträckan innan hon kom ut och nu känns hon knappt som en bebis längre. Tiden går fort när man har roligt. :D Och snart är det din tur! Jag är så nyfiken på bebis Bonzo! :heart:

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Tack alla :heart:

Var just och kollade trycket - det far iväg... Fick en akuttid på sjukstugan i em så nu blir det till att långåka...

:cry: :? :cry:

/Fjällmor
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Ujuj, då kära fjällmor, hoppas de får ordning på trycket!
Tänker på dig i dag - bara att åka bil långt är ett :twisted: när man har foglossning...
Kram å lycka till :heart:
Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Ewa

Inlägg av Ewa »

Puh, stackars rara! Bilåka är ju fullständigt vidrigt (själv låg jag i baksätet 20 mil tor till jobbet varje dag under större delen av min första graviditet) - hoppas det blir bra för dig och att du får ha det drägligt sista biten.

Stor kram :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:cry:

Jag fick åka hem igen, på nåder, och enbart tack vare att vi har lågsäsong och Fjällfar är hemma med mig :heart:

Trycket är mycket högt.
Jag har ordinerats Vila och Blodtrycksmedicin
Kontroll på stora sjukhuset LångtBortiSta'n nästa vecka
om inte fler saker tillkommer..
Då ska jag in bums.

Håll tummarna för mig och Bonzo :heart:

/Fjällmor
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:cry: :heart:

Nu är du rädd om dig och vilar mycket :!:
Håller alla tummar jag har för att det går vägen...

Kramar från oss
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
kokos

Inlägg av kokos »

Tänker på dig och på busen i magen! Tusen kramar från mig (och gosigaste pussarna från en däckad Edvin med 39,5 i feber... pussig är han ändå).
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"