....för jag är väldigt osäker på hur jag ska hantera det här.
Lillan är 13 månader och en säker sovare sedan lääänge. Men den senaste månaden så strular det på morgonen. Hennes godmorgontid är 07,15 men hon vaknar oftast någon gång mellan 06,20-07,00 vilket hon även gjort i perioder tidigare men då har hon sysselsatt sig själv. Numera skriker hon som besatt, panikskriker, som om hon vore livrädd (Kan hon ha blivit mörkrädd, för det är ju verkligen becksvart i hennes rum, det har det alltid varit

). Jag har då ramsat men oftast blir hon inte lugnare av det. Jag har då ramsat upp till 3 ggr på morgonen fram till klockan 07,00 och sedan försökt dra igång väckarklockan när hon är tyst och hämtar andan... Jag tycker dock att det känns sååå tråkigt att varje morgonen plocka upp en fullständigt rödgråten och hulkande liten tjej, känns galet. Jag vill ha hjälp med en strategi, hur många gånger ska jag ramsa

Ska jag gå in till henne

Buffa så att hon lugnar ner sig

Vad är er erfarenhet, vad är bäst

Kan man få bukt med det här
Dagluren är det faktiskt också problem med, när jag tänker till, för tanken är att hon ska sova 1,5 timme men oftast vaknar hon efter drygt 1 timme och skriker på samma vis som på morgonen och då har jag tagit upp henne (det är ju oftast inom marginalkvarten)

, ramsade från början men det hjälpte inte så då kändes det bättre att ta upp henne än att låta henne bli helt förstörd även då... jag har resonerat som så att det är lite sak samma om hon sover 1 tim och 15 min eller 1,5 timme men det kanske är fel

Vad säger ni
Alla råd mottages mycket tacksamt!