Pappa är pedagogisk...!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Gäst

Pappa är pedagogisk...!

Inlägg av Gäst »

:D
Sitter just nu i doffan och snorar, medans Anton och pappan lagar middag. Koncentrerad tystnad från köket bådar gott!

Plötsligt hör jag pappan säga, med en smula uppjagadhet i rösten:

Anton, du får gärna vara med och hjälpa till, men när jag skär så måste du akta dina fingrar. Annars går dom av...!

Ja, det ser ju inte alls lika roligt ut i skrift. Men det lät verkligen roligt när han sa det :roll: :lol: .
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

:lol: Går AV! :shock:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:lol: Det var ju jätteroligt... :lol: (men så har jag ju skum humor också :roll: :oops: ) :lol: :lol: :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, skönt att fler har sjuk humor :lol: . Då är jag inte ensam. Jag skrattade så jag grät där jag satt i soffan. Det där återhållsammet panikslagna pedagogiska tonfallet som pappan hade i rösten gjorde det extra roligt... Ja, jag är nog lite sjuk i huvudet idag. Skyller på snoret.

Maten blev för övrigt jättegod, men Anton hade provsmakat så mkt potatismos (med mkt smör i) under tillagningen att han inte orkade någon fisk alls :roll: :) .
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"