Hej Suzzi!
Bäst är att fortsätta i en och samma tråd även om man inte tycker rubriken känns så rätt kanske...

Så välj tråd så kan du få mycket bättre hjälp!
Jag skriver några tankar här i alla fall:
Antagligen är det svårt att köra kuren fullt ut om man tar upp på natten och matar. Lillan har ju faktiskt inte möjlighet att bedöma när det är dags för mat och inte, men får olika svar på sina uppvak beroende på om det är matdags eller inte, enligt dig.
Du skriver inget om hur nätterna går! Är det bara läggningarna på kvällen som strular? Jag tror väl inte att nattmatningen ska ge så ledsna läggningar. Eller är hon van att amma sig till sömns? Men visst, det mesta hänger ihop.... :-k
Egentligen vill jag säga att jag kan förstå dina matfunderingar. Jag bestämde mig för att införa hel natt, ramsan och hela rubbet först när vällingen var införd vid 5 månader. Innan dess nattammade jag en gång. Men det har som sagt inte med barnets behov att göra utan med vetskapen att min egen attityd inte höll för annat.
Kanske ska du hellre välja att köra kuren när du har attityden på plats för hel natt utan mat. Då kan du ge samma besked konsekvent från läggning till morgon, natten igenom.
Kram Tinis